W tym roku Apple po raz kolejny zorganizowało akcję zbierania funduszy na walkę z AIDS. Tym razem jedynym partnerem inicjatywy RED w App Store jest studio deweloperskie Supercell - znane z gier Clash of Clans, Boom Beach oraz Hay Day.

W każdej z trzech wymienionych wyżej gier można za pomocą mikropłatności zakupić specjalny pakiet RED. Wszystkie wydane w ten sposób pieniądze trafią do fundacji The Global Fund to Fight AIDS, gdyż Apple i Supercell zrzekli się w tym przypadku jakichkolwiek zysków. Tegoroczna akcja rozpoczęła się dzisiaj - w Światowy Dzień Walki z AIDS - a zakończy czwartego grudnia o 17:00 polskiego czasu.

Warto wspomnieć, że podobna inicjatywa miała miejsce rok temu, jednak wtedy zaangażowało się w nią więcej deweloperów. To jednak nie jedyna forma wspierania The Global Fund to Fight AIDS przez Apple. W ramach inicjatywy RED na rynku było dostępnych wiele produktów firmy z Cupertino - od iPodów nano, po będące obecnie w sprzedaży etui na iPhone'y.


Logo Apple nad salonami Apple Store zostało dzisiaj zmienione na kolor czerwony, co ma symbolizować wsparcie firmy z Cupertino dla Światowego Dnia Walki z AIDS.

apple red aids

Źródło: MacRumors