

Kilka pytań. Unity3D teraz za darmo - czy dla iPhone?
Rozpoczęty przez
Lestek
, 01 lut 2010 08:40
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 01 lutego 2010 - 08:40
Drogie ludki, bardzo profesjonalne narzędzie jakim jest Unity 3D w najnowszej wersji jest za darmo - również do celów komercyjnych. Strona producenta jest tak nieczytelna, że nie wiem czy wersja do tworzenia gier dla iPhone jest również darmowa? Z jednej strony w zakładce "Store" iPhone Basic kosztuje $399 a z drugiej w zakładce "Download" po naciśnięciu "Get Unity iPhone" pisze jak byk "Download Unity Now Full Version and 30 day trial." Wie ktoś jak jest na prawdę? Nie mam jeszcze Mac`a ale jeśli okaże się że Unity w wersji dla iPhone jest darmowy - jeszcze dziś udam się do Cortlandu
Druga kwestia o którą chciałbym zapytać bardziej doświadczonych, czy jeśli przygotuję coś w Unity (tym uniwersalnym) to czy później bez problemu będę mógł to przenieśc do Unity dla iPhone? Generalnie chodzi o to, ze aktualnie siedzę z manualami i dziobię w wersji Windowsowej ale nie wiem czy jeśli stworzę już coś, to później bez problemu będę mógł to skompilować w wersję dla telefonu?

#2
Napisano 01 lutego 2010 - 19:00
Ale przecież na stronie jest to wyraźnie opisane.
Masz dwie wersje: Unity - darmową, lub Pro - płatną.
Do każdej możesz dokupić Unity iPhone, wersja basic kosztuje 300USD, wersja Advanced 1500 USD (ale wymaga dodatkowo Unity PRO).
Czyli za darmo możesz pisać na OSX / Windows, a na iPhone tylko płacąc.
#3
Napisano 01 lutego 2010 - 20:36
A jak to jest z portowaniem gier z Unity do Unity iPhone? Da się bez większego wysiłku? Nie wiem nie stracę czasu na zwykły Unity...
#4
Napisano 02 marca 2010 - 02:17
z tego co czytałem to przy portowaniu jest minimum roboty, ale nie powiem napewno bo jeszcze tego nie sprawdzałem. Bawiłem sie natomiast samym silniczkiem, fajna rzecz
do gier 3D idealny

#5
Napisano 20 marca 2010 - 14:21
Z tym portowaniem wcale nie jest tak kolorowo.
Po pierwsze trzeba zrobić nowy interfejs i przystosować grę/aplikacje do działania na iPhonie.
A to co nieco bardziej upierdliwe to ograniczenia techniczne iPhona - limit trójkątów na ekranie jest dużo mniejszy. To oznacza, że większość (jeśli nie wszystkie) modele trzeba przerobić na 'mniejsze', to samo dotyczy tekstur. No i jeszcze kwestia shaderów i skryptów. Chociaż chyba najnowsza wersja Unity for iPhone dodała pełną funkcjonalność normalnego Unity pod tym względem.
#6
Napisano 24 marca 2010 - 23:08
Jak wygląda zakup Unity3D w wersji na iPhone'a? Kosztuje ona co prawda 220 Euro, ale do tego trzeba jeszcze doliczyć VAT? Mógłby wypowiedzieć się ktoś kto zakupił ten silnik jak to wygląda pod tym względem.
Ja obecnie jestem we wczesnej fazie dewelopingu i chciałem zaoszczędzić pisząc na cocos2D, ale taka prawda, że po zabawie z wersją trial Unity3D, już dawno miałbym gotową grę, gdybym nie zaczynał z cocosem.
W dodatku cena wkrótce wzrośnie wraz z premierą Unity3D 3.0 do 400$.
#7
Napisano 09 kwietnia 2010 - 22:49
podłącze się :
znacie moze dobre strony, z tutorialami do Unity 3d ?
#8
Napisano 11 kwietnia 2010 - 16:27
poszukaj w necie tutoriali do zwykłego Unity3D. Wersja dla iPhone'a prawie się nie różni. Jedynie masz mniejszy ekran, inne sterowanie i ograniczone możliwości sprzętowe. Skrypty są praktycznie identyczne tj. aby dodać sterowanie iphonem do gry posiadającej sterowanie padem, wystarczy dopisać jeden skrypt, który przekaże stan wirtualnych przycisków wyświetlonych na ekranie.
Myślałem, że mam w zakładkach zapisane strony z tutorialami, ale niestety nie mam. Poszukaj w googlach, tam jest tego pełno.
#9
Napisano 13 września 2010 - 02:36
Tworzenie gier na iPhone w Unity
Strona ruszyła 5h temu. Zaczynam pisać tutoriala krok po kroku co gdzie kliknąć żeby zrobić grę...może coś z tego wyjdzie, jeszcze dzisiaj ciąg dalszy.
Strona ruszyła 5h temu. Zaczynam pisać tutoriala krok po kroku co gdzie kliknąć żeby zrobić grę...może coś z tego wyjdzie, jeszcze dzisiaj ciąg dalszy.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych