Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Xubuntu i MAC G3 pomocy !!

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Arturu

Arturu
  • 11 postów

Napisano 25 grudnia 2009 - 12:17

Nabyłem ostatnio imac g3 400 mhz . Miał zainstalowany os 9,2 po niemiecku .Jako że jestem zielony w systemach apple nie mogłem się na tym poznać a system był zawalony jakimiś programami , postanowiłem nagrać Ubuntu 8.10 alternate ppc . Pobrałem 8,10 al.ppc i wypaliłem iso progarmem NERO. Przy instalacji wyskoczył błąd (standardowy chyba) nie wykrywa napędy płyt IDE . Znalazłem rozwiązanie na tej stronie
[url=http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=964904][ubuntu] PowerPC - Installing Intrepid (8.10) - No common CD-ROM drive was detected - Ubuntu Forums[/url] . Wszystko ok system się nagrał na dysk , a jak odpaliłem mac na nowo to linux uruchomił się (czarny ekran , biały ,czarny z loading) levy górny róg na czarnym tle "loading please wait" jakieś 1,5 sec i dysk wyłącza się , powoli zwalnia a lampka włącznika miga powoli. Myślałem że źle się zainstalował i nagrałem system ponownie , ten sam efekt . Przeczytałem w necie że Xubuntu działa dobrze na mac g3 i pobrałem xubuntu-6.06.1-desktop-powerpc . Wypaliłem ISO i zapodałem do , napędu klawisz C i płyta się włączyła . Po pewnym czasie na ekranie pojawia się logo Xubuntu i pod tym pasek loading i linijki pojawiające sie pionowo . Gdy pasek się skończy monitor wyłącza sie (czarno) a płyta jest czytana raz po raz i nic się nie dzieje . Znalazłem rozwiązanie tego problemu poprzez konsole lunuxa :
[url=http://andrewapeterson.com/2007/08/start-up-live-cd-for-xubuntu-606-on-a-g3-imac-fix-black-screen-problem/]Start-up ‘Live CD’ for Xubuntu 6.06 on a G3 iMac fix Black Screen Problem | andrewapeterson.com[/url]
[url=http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-75604.html]G3 iMac DV blank screen with live-CD [Archive] - Ubuntu Forums[/url]