rgb czy cmyk druk
Posted 14 December 2009 - 22:57

Posted 14 December 2009 - 23:17
cmyk do druku
wynika to z 'natury' tych zapisów
rgb - Synteza addytywna â Wikipedia, wolna encyklopedia
cmyk - Synteza subtraktywna â Wikipedia, wolna encyklopedia
niby można przeliczyć rgb na cmyk (i w drugą stronę) ale to zawsze chyba jakaś niedokładność będzie i kolory dokładnie takie same nie będą(? nie wiem czy głupot nie plotę)
jeżeli to ma być 'pro' druk to raczej cmyk nie jest tutaj żadnym przeżytkiem
ogólnie cmyk nie jest przeżytkiem
Posted 14 December 2009 - 23:31
Posted 15 December 2009 - 09:36
Posted 15 December 2009 - 10:50
Posted 15 December 2009 - 11:39
Posted 15 December 2009 - 12:11
Posted 15 December 2009 - 18:10
Posted 15 December 2009 - 18:27
Posted 15 December 2009 - 19:10
Posted 15 December 2009 - 20:12
Witam, jestem laikiem w kwestii przygotowania materiałów do druku. Napotkałam na następujący problem. Otrzymałam materiały do druku przygotowane w Niemczech. Materiały to pliki pdf. wygenerowane z InDesign. Praca ma być drukowana w Polsce. Okazało się, że zdjęcia sa w RGB. Drukarnia życzy sobie CMYK. Niemiecki grafik nie chce zamienić RGB na Cmyk oraz twierdzi, że nie raz drukowali w ten sposób i wszystko jest ok. Sprawa jest dla mnie bardzo trudna.Chciałabym zweryfikować informację: jakie są aktualne standardy drukarskie i czy możliwe jest że wymóg CMYK jest lekkim przeżytkiem? Będę wdzięczna za pomoc.
Leszcz jakiś, mógł puszczać na laser albo tym podobną drobnicę, na offset puszczasz w cmyk lub pantone i nigdy inaczej, taki jest standard. Na ripie ci puszczą tak jak jest przygotowany i zamiast koloru w wydruku dostaniesz wyblakłe foto.
Powiedz mi skoro foto jest w rgb to czy wektory są tam też w rgb? szwabski dyletant...
Miałem kupę takich gównianych prac zza granicy, w większości laicy to robią.
---- Dodano 15-12-2009 o godzinie 20:15 ----