Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Szyfrowanie (TrueCrypt) na dysku systemowym w MBP

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 nrm

nrm
  • 27 postów
  • SkądSilesia

Napisano 06 grudnia 2009 - 20:49

Witam! Jestem zielony w temacie szyfrowania, a mam sporą potrzebę zaszyfrowania wszystkich danych (czyli nie katalog, nie dysk wirtualny, nie zewnętrzny) na firmowo-osobistym MBP. Zainstalowałem TrueCrypta, przegoglałem temat i zonk. Nie wiem co dalej. TC pokazuje mi, że nie mogę zaszyfrować całego dysku z systemem, co najwyżej osobną partycję. W takim razie mam pytania: 1. Co zrobić? Podzielić dysk na 2 partycje: systemowa i home i zaszyfrować home? 2. W takim razie ile przeznaczyć na systemową aby nie zabrakło miejsca no i nie marnowało się tam za dużo? 3. Ten systemowy Diskutiity wykona tego bez utraty danych? Ale co z obecnym /home? Przeniesie automatem, zwariuje, skasuje, coś innego? 4. Da się ustawić ta druga partycję jako /home i nie mieć żadnych problemów z systemem, odpalaniem (zaszyfrowana partycja) i nie będa się żadne dane usera zapisywały gdzies na systemowej? Wybaczcie proste pytania, dopiero 2 tydzień mam styczność z OS X ;)

#2 krakers

krakers
  • 8 135 postów
  • SkądNibylandia

Napisano 06 grudnia 2009 - 20:58

Nie jestem pewien, ale chyba jak na osobnej partycji zamontujesz home zaszyfrowany to sobie problemów narobisz.W końcu są tam chyba jakieś ustawienia użytkownika zapisane(poprawić jeżeli się mylę). Nie możesz zaszyfrować całego dysku po pewnie jak i na windowsie do zaszyfrowania systemowej partycji wymagane jest posiadanie co najmniej jednej dodatkowej. Tutaj też się mogę mylić bo tak było kiedyś i od tamtej pory nie sprawdzałem. Rozumiem, że kontenera żeby umieszczać tam swoje dane nie chcesz?

#3 jackeill

jackeill
  • 640 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 06 grudnia 2009 - 21:08