Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

po co przedłużać gwarancję do 2 lat?

• Please log in to reply
25 replies to this topic

#1 pinkElephant

pinkElephant
  • 68 posts
  • SkądKalisz

Posted 04 December 2009 - 13:31

witam. zastanawia mnie: po co przedłużać gwarancję na sprzęt do 2 lat? różni dealerzy mają w swojej ofercie możliwość wykupienia przedłużenia gwarancji na komputery Apple. pytanie tylko, dlaczego miałby ktokolwiek coś takiego wykupić, gdy prawo gwarantuje nam 2 lata sklepowej gwarancji na sprzęt kupiony w sklepie. nie rozumiem tego. może mi ktoś wyjaśnić co przegapiam w moim rozumowaniu? :) pozdrawiam.

#2 narkoman

narkoman
  • 4360 posts
  • SkądBydgoszcz

Posted 04 December 2009 - 14:08

Nie znam się na prawie, ale AppleCare to łącznie 3 lata gwarancji... Sam mam, komputer ma 1,5 roku i póki co sprawuje się świetnie. A dzięki AppleCare dopiero połowa gwarancji za nim :-)

#3 dirk.diggler

dirk.diggler
  • 2464 posts

Posted 04 December 2009 - 14:26

może mi ktoś wyjaśnić co przegapiam w moim rozumowaniu?
:)

Warunki oraz czas gwarancji zależy wyłącznie od gwaranta i basta. Polskie prawo tu nic do tego nie ma :) Czymś innym jest natomiast możliwość egzekwowania prawa do zgodności towaru z umową. W UE klient ma prawo dochodzić od sprzedawcy odszkodowania/zadośćuczynienia/naprawy/wymiany towaru w ciągu 2 lat od daty zakupy z tytułu niezgodności towaru z umową kupna. Należy przy tym dowieść, że usterka istniała w chwili zakupu lub też egzemplarz sprzętu został wydany wadliwy.

I jeszcze taki jeden link:
Czym jest gwarancja i*jak z*niej korzystać? - Bankier.pl

#4 pinkElephant

pinkElephant
  • 68 posts
  • SkądKalisz

Posted 04 December 2009 - 14:29

Nie znam się na prawie, ale AppleCare to łącznie 3 lata gwarancji... Sam mam, komputer ma 1,5 roku i póki co sprawuje się świetnie. A dzięki AppleCare dopiero połowa gwarancji za nim :-)

znalazłem taki wpis na stronach:
"