Witam wszystkich.
Przygotowuję do wydania album. Dostałem jednak z drukarni maila, że potrzebują plik .pdf, który do nich wysłałem przekonwertowany na .cdr lub .ai.
W jakim programie mogę to zrobić? Czy będą jakieś komplikacje z konwersją?
Pozdrawiam serdecznie.
Konwersja .pdf na .cdr lub .ai
Started by
Maris_
, 05 Nov 2009 10:48
10 replies to this topic
Posted 05 November 2009 - 10:48
Gość_owca666_*
Posted 05 November 2009 - 11:05
Na .ai w Illustratorze, na .cdr w Corelu. Domyślam się*że album nie ma 1 strony tylko więcej, więc .ai odpada. Spróbuj wysłać im PDFXa lub .ps, a najlepiej zmień drukarnię
. Jak ktoś nie radzi sobie z PDFami, które od lat są jednym ze standardów w CTP, CTF etc. to dobrze o firmie nie świadczy - ja bym nie takiej drukarni nie powierzył żadnej pracy.
Posted 05 November 2009 - 13:31
Dzięki.
Posted 07 November 2009 - 18:30
Ściągnąłem trial Adobe Illustratora, a że jestem zielony to mam pewnie banalne pytanie.
Otworzyłem sobie kilka stron w AI w formacie jpeg.
Chciałbym je teraz połączyć w jedną stronę i zapisać.
Czy jest to możliwe? A jeśli jest to jak?
Posted 08 November 2009 - 00:19
W ai nie zrobisz pdf-a wielostronicowego - już Ci o tym pisał wcześniej owca666.
Musisz z każdej strony osobno zrobić pdf-a i połączyć je w jeden dokument w Acrobacie.
Posted 08 November 2009 - 09:29
nie wiem czy dobrze zrozumialem Twoj problem ale jezeli masz CS4 to tworzysz sobie dokument i potem w ramach dokumentu dodajesz artboardy (Shift + O lub Artboard Tool - po polsku nie wiem jak jest)
problem moze powstac jesli plik z CS4 ktos bedzie chcial otworzyc na wczesniejszej wersji, choc pewnosci nie mam ;]
Posted 08 November 2009 - 10:32