Napisano 15 października 2009 - 16:43
ależ chodzi o cenę. Bo to cena a w raz z nią jakość wykonanie zastosowane materiały pozycjonują markę w klasie premium. Apple do niej nie należy. Oferuje komputery dostępne dla każdego. Apple produkuje masowo. To że ich komputery nie zwojowały świata jak pc nie sprawia od razu że to produkt niedostępny. Charakterystyka produktów premium to nie to co produkt Apple. iPod jest do wyrzygania masowym przedmiotem, podrzędnym grajkiem z innowacyjnym kółkiem. iPhone to młodzieżowy gadżet, dostępny w innych krajach w niskich taryfach na które byle kto sobie może pozwolić. Produkty Premium to telefony Vertu, od biedy można by Aurę zaliczyć, to Aston Martin. Mercedes S Class czy Maybach. To są produkty Premium. Produkty na które tylko niewielka część społeczeństwa może sobie pozwolić. I może Ci się to podobać czy nie ale to właśnie cena pozycjonuje. Na Apple może sobie pozwolić każdy kogo stać na komputer. Nie każdy po prostu pała miłością do Apple i bynajmniej nie z zazdrości. Ja mam kilka makintoszy ale potrafię zrozumieć ludzi, którzy wcale nie chcą kupić jabłka. Ba! często sam się zastanawiam na cholerę mi kolejne jabłko było. Apple moźemy nazwać oryginalnym ewentualnie innowacyjnym ale Premium? Ta marka nigdy w swojej historii nie celowała w Premium a swój wizerunek oparło o Think Different, innowacyjność i orgyiganalność. To wszystko.
One mają wyższą cenę, tak jak MIni jest droższe niż Clio, tak jak Mito jest droższe niż IQ ale to ciągle ta sama klasa masowości, ew. skierowana w middle end. Od tego ciągle jeszcze są hektary do premium. Gdyby Apple było premium to to formum by nie istniało, a nawet gdby istniało to mnie by na nim nie było a być może i Ciebie, a nawet gdybyśmy byli to kupując klasę premium nie rozmawialibyśmy o błędach systemu.