Witam,
Mam pytanie do osób, które przesiadły się z innych platform WM/Android na programowanie dla iPhone. Bawię się SDK od jakiś 2-3 tygodni i jakoś nie mogę do końca poukładać tego wszystkiego. Niby wydaje mi się że wiem jak powiązane są klasy z interfejsem, jak podpinać zdarzenia itp. ale czasami próbuje podmienić jakiś widok innym i dostaje crash'a i do końca nie wiem o co mu chodzi.
I tu moje pytanie: Co najbardziej pomogło wam zrozumieć całą ideologię budowania aplikacji dla iPhone? Jakaś strona z tutorialami, czy może wykłady ze Stanford (które zacząłem oglądać, ale mam problem bo zasypiam na nich ). Co tak naprawdę pomogło wam poczuć się swobodnie w iPhoneDev.
Pozdrawiam.
Jak zaczynaliście...???
Rozpoczęty przez
marbalon
, 12 paź 2009 07:39
5 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 12 października 2009 - 07:39
#2
Napisano 12 października 2009 - 08:19
Ja nie przesiadałem się z WM więc może dlatego nie miałem takich problemów
Zawodowo zajmuje się programowaniem (zajmowałem do tej pory) na platformę Wintel (generalnie Powerbuilder i .Net). Narzędzia te mają zupełnie inną filozofię i faktycznie stanowi to przeszkodę.
Aby skutecznie rozpocząć naukę programowania SDK należy najpierw poznać obj-c i logikę MVC, gdy te poznasz cała nauka SDK ogranicza się do poznania konkretnych klas odpowiedzialnych za funkcje iPhona, a bez tej wiedzy faktycznie trąci to szamaństwem.
#3
Napisano 12 października 2009 - 08:42
Główny problem to chyba ta cała logika MVC. Samo obj-C, jest może odmienne odmienne trochę od C,C++, Javy ale to jak sama nazwa mówi obiektowy język wiec da się połapać i znaleźć odniesienie do innych języków. Ale logika działania całej aplikacji już trochę inna. Tylko ja, jako początkujący odnoszę wrażenie że to jest oderwane od wszystkiego. Niedawno przesiadałem się z WM na Androida, i tam jeżeli chodzi o budowanie interfejsu jest to też zupełnie inna bajka niz w WM, ale od napisania HelloWorld do aplikacji docelowej w miesiąc sobie poradziłem i cała ta logika Androidowa jest dla mnie zrozumiała (tak mi się wydaje ) Ale po przesiadce na iPhone to już czuje się zupełnie zagubiony... W sieci jest dużo tutoriali jak zrobić jakieś tam zadanie ale często brakuje opisu dlaczego... Ale spoko takie są początki, dopóki się nie załapie to się błądzi, i stąd moje pytanie, pokażcie może ścieżkę jak iść aby nie błądzić Np. cały MVC najlepiej opisany jest w oficjalnej dokumentacji czy może gdzieś w sieci jest ciekawiej ?
#4
Napisano 12 października 2009 - 08:47
Beginning iPhone 3 Development: Exploring the iPhone SDK
W tej ksiazce jest to wytlumaczone lopatologicznie - i wlasnie kazdy przyklad jest opisany z wyjasnieniem dlaczego. Dla mnie po prostu podstawa jesli chcesz sie zaczac uczyc programowac na iPhone od zera. Zaczynaja od najprostszego Hello World, a koncza na podstawach Open GL ES, multitouch, obsludze aparatu i akcelerometru.
#5
Napisano 12 października 2009 - 11:00
Jak masz crashe, to patrz, co ci wyskakuje na konsoli. Zawsze mozesz uzyc NSLog, zeby zweryfikowac, ktora linijka powoduje wysypanie sie aplikacji. No i masz debugger'a
#6
Napisano 12 października 2009 - 11:22
MVC to ogolna filozofia w dzisiejszych czasach dla programowania wielu aplikacji (m.in. webowych). Nie sa to zadne czary wymyslane przez Apple, tylko bardzo rozsadne podejscie do rozdzielenia logiki aplikacji od elementow nia zarzadzajacych i od interfejsu. Warto samemu sprobowac dojsc do tego, dlaczego taki podzial (M-V-C) warto zrobic i co (jakie klasy) powinny sie gdzie znajdowac (pod jaka literka).
Po czasie czlowiek o kazdej aplikacji w mniejszym lub wiekszym stopniu mysli w kategoriach MVC .
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych