Witam, może ktoś z Was zetknął się z problemem śnieżenia ekranu?
Posiadam Mac Pro 2x2,26 kupionego w tym roku (Mac OS X 10.5.8) oraz monitor Samsung SyncMaster 2493HM.
Po kilku godzinach pracy w programie Final Cut Studio 2 odszedłem od komputera na 20 minut. Kiedy wróciłem na całym ekranie wyświetlany był kolorowy szum (taki jak w TV tylko drobniejszy). Komputer pracował normalnie (słychać było jak załączają się po uśpieniu kolejne dyski oraz jak rusza płyta w napędzie) ale nic poza szumem nie mogłem na ekranie zobaczyć.
Po "twardym" wyłączeniu i włączeniu wszystko pracuje normalnie, ale boje się że ten szum to zapowiedź poważniejszych kłopotów. Dodam, że monitor pracował wcześniej przez rok z PC i nie spotkałem się z czymś takim. Pracuje też od 1,5 roku na MacBook'u Pro którego czasem podpinałem pod ten sam monitor i również nie było problemu
Proszę o pomoc.

Mac Pro - śnieżenie ekranu
Rozpoczęty przez
Makaq
, 09 wrz 2009 14:37
8 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 09 września 2009 - 14:37
#2
Napisano 09 września 2009 - 14:42
Miałem podobny problem na Mac Pro w pracy, okazało się, że walnięta jest grafika (Ge Force ale nie pamiętam jaki).
iSpot wymienił na gwarancji
#3
Napisano 09 września 2009 - 14:49
Pierwsza rzecz - podłącz monitor innym kablem. Szczególnie kable DVI potrafią*"strzelać fochy" i często śnieżenie to ich wina... jeżeli to nie pomoże to tak jak kolega wyżej napisał.
#4
Napisano 09 września 2009 - 19:09
Dziękuję za odpowiedzi.
Maj jeszcze małe pytanie do horyzonta:
Czy pamiętasz jak często ten problem występował i przy jakich okazjach? Muszę do soboty oddać bardzo ważny projekt i nie mogę oddać chwilowo koma do Cortlandu. Z drugiej strony boję sie, że komp może zupełnie odmówić posłuszeństwa np. w piątek wieczorem. Może da się tego błędu karty jakoś uniknąć
#5
Napisano 10 września 2009 - 07:51
No ja mam monitor z wejściem HDMI i przy długim, badziewnym kablu DVI->HDMI średnio raz dziennie pojawiał się różowy szum. Po wymianie na krótki, dobrze ekranowany problemy zniknęły prawie całkowicie. Czasem na ułamek sekundy pojawi się ten róż (jakby stracił synchronizację) i sam znika. Ale raz w miesiącu mogę przeżyć. Może gdybym kupił jakiś*kabel za kilkaset złotych to efekt zniknąłby całkowicie ale aż tak mi nie zależy

#6
Napisano 14 listopada 2011 - 09:41
Odświeżę posta, sytuacja nie została jednoznacznie wyjaśniona.
Wiadomo już jednoznacznie co jest przyczyną problemu, czy na pewno kabel?
Zauważyłem takie samo śnieżenie w mac mini z 2010r., dzieje się tak jednak tylko przy wybudzaniu uśpionego na dłużej mini, obraz wraca po wyłączeniu/włączeniu monitora.
Monitor Iiyama podłączony przez DVI za pomocą oryginalnej przelotki HDMI->DVI.
#7
Napisano 14 listopada 2011 - 09:47
No nie do końca wiadomo. Po wymianie kabla zjawisko występowało znacznie rzadziej. Później się nasiliło - najprawdopodobniej oprócz kabla coś było nie tak z gniazdem HDMI w monitorze. Wymieniłem monitor na Della 2407WFP i od tamtej pory ani razu nie pojawił mi się "różowy szum".
#8
Napisano 14 listopada 2011 - 13:53
Dobrze wiedzieć, na macrumors wyszukałem, że problem się komuś pojawił przy wymianie pamięci na nieoryginalną, innemu na konkretnych kablach/przelotkach.
Nic konkretnego ale według google dużo wskazuje, że problem dotyczy wybudzania monitora z głębokiego uśpienia lub czegoś podobnego, sugerowano problemy konkretnych zestawów, że niby to monitor nie zdąży wyjść z trybu standby/suspend i traci synchronizację....
Przydatna informacja o tym, że działa Ci poprawnie na dellu, szczególnie jak ktoś planuje w przyszłości zmienić monitor :-)
#9
Napisano 07 kwietnia 2012 - 14:28
mac mini to samo
U mnie w mac mini '10 to samo, po wybudzeniu szum na ekranie. Pomaga wlaczenie i wylaczenie monitora. Laczone DVI przez przejsciowke HDMI>>DVI, monitor HP 2309m.
Ktos juz sobie z tym poradzil? Wina maca, monitora, kabla?
Pozdrawiam
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych