Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Gry z Commodore 64 już do kupienia w App Store


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rafał P

Rafał P



  • 6 849 postów

Napisano 06 września 2009 - 23:02

[NEWSHUGE]http://farm3.static.flickr.com/2467/3893800975_07e0216733_o.jpg[/NEWSHUGE]
Jak informuje serwis TouchArcade.com, Apple zaakceptowało emulator gier na legendarne Commodore 64 - program nazywa się C64 i kosztuje 4,99 USD.

Program zawiera zestaw 5 gier (Dragons Den, Le Mans, Jupiter Lander, Arctic Shipwreck i Jack Attack). Następne będą systematycznie pojawiać się w App Store. Ich koszt będzie się wahał między 0,99 USD a 1,99 USD, pojawią się również darmowe tytuły. Warto wspomnieć, że emulator pozwoli uruchamiać tylko oficjalnie obrazy gier, które będą dostępne w w internetowym sklepie Apple. Po ich uruchomieniu aplikacje pojawią się na liście zainstalowanych programów w emulatorze C64.

Poniższe wideo pokazuje możliwości emulatora, ale tytuły (np. Bruce Lee and International Karate) nie są jeszcze dostępne w sprzedaży.




Dokładny opis wideo C64:



LINK do programu.




Źródło: Toucharcade.com
[NEWSINDEXHUGE]http://farm3.static.flickr.com/2551/3893801499_7afa66c011_o.jpg[/NEWSINDEXHUGE]
[NEWSINDEXSMALL]http://farm3.static.flickr.com/2464/3893800535_d2a7164e9a_o.jpg[/NEWSINDEXSMALL]

#2 quakelive

quakelive
  • 31 postów

Napisano 06 września 2009 - 23:24

ciekawe czy trzeba będzie stroić śrubokętem magnetofon przed odpaleniem gierek?

#3 Dawid Szypulski

Dawid Szypulski

  • 5 535 postów
  • Płeć:
  • SkądBiałystok

Napisano 07 września 2009 - 08:28

@quakelive Dzięki Bogu nie :) Pamiętam ile cierpliwości wymagało zawsze to ustawianie głowicy...

#4 Skinnyp

Skinnyp
  • 169 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 września 2009 - 15:04

czy na pewno tylko oficjalne romy będą działały z tym emulatorem?

#5 tab0reqq

tab0reqq
  • 658 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 września 2009 - 15:05

Mimo tego że miałem Commodore C64 zarówno z magnetofonem jak i stacją dysków to płacenie za emulator i p 1$ za grę uważam za niepotrzebne. Bardziej cieszyłbym się z Pegasusa i Contry której osobiście nie miałem a zawsze chciałem mieć (konsoli). Tak czy siak, fajnie że coś drgnęło z legalnością tych emulatorów w AppStore,

#6 Morgoth_

Morgoth_
  • 221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 września 2009 - 16:07

czy na pewno tylko oficjalne romy będą działały z tym emulatorem?


Przecież Ci nie powiedzą, że nielegalne będą działać, bo by zamknęli sobie drogę zarobku... Ciekawe czy inne emulatory będą w AppStore?

#7 Skinnyp

Skinnyp
  • 169 postów
  • SkądGdynia

Napisano 07 września 2009 - 16:48

Przecież Ci nie powiedzą, że nielegalne będą działać, bo by zamknęli sobie drogę zarobku...?


dla tego nie pytam ich tylko użytkowników forum

#8 seb235-8731863dbe

seb235-8731863dbe
  • 8 114 postów

Napisano 07 września 2009 - 19:29

Ja nie miałem Comodore C64 moja przygoda zaczęła się od Amigi 500 która ma się dobrze do dzisiaj :)

#9 Dawid Szypulski

Dawid Szypulski

  • 5 535 postów
  • Płeć:
  • SkądBiałystok

Napisano 08 września 2009 - 00:13

Nie będą działać, Apple nie chciało zaakceptować emulatora dopóki autorzy nie wyeliminują możliwości odpalania nieoficjalnych gier. Skoro program dostał w końcu akceptację, to pewnie twórcom się udało.

#10 Plan9

Plan9
  • 5 postów

Napisano 08 września 2009 - 17:20

No i sobie emulator długo nie poleżał w sklepie...
Apple nie zezwalało na możliwość uruchamiania BASICa, wobec tego autorzy zablokowali ją, twierdząc, że został on usunięty. [URL="http://www.manomio.com/index.php/blog/c64_the_wait_is_over"]Ultimately, BASIC has been removed for this release;[/URL]

Sprytni ludzie lubiący grzebać w sprzęcie odkryli jednak coś ciekawego. Okazało się, że jeśli wybierze się opcję klawiatury zawsze widocznej, przejdzie do zestawu Extra, po czym w czasie gry zresetuje emulator, to wchodzi się do promptu BASICa.
Efekt: Apple wycofało program ze sprzedaży - [URL="http://www.manomio.com/index.php/blog/important_update"]komunikat autorów[/URL]

#11 jw_amigowiec

jw_amigowiec
  • 294 postów
  • SkądKatowice, PL

Napisano 08 września 2009 - 23:32

Co za bzdura. Fajnie by sie w basicu bawilo. Co im szkodzilo? I tak nie mozna by pewnie zapisywac stanu programow. Co do romow gier, nie ma czegos takiego w tym wypadku jak "nielegalne" romy, mowiac o "abandonware". Chyba, ze firma dana stala sie wlascielem praw do danej gry. Tutaj moge zrozumiec intencje, chodzi o dochody ze sprzedazy gier, a nie mase darmowej, swietnej rozrywki, na ktorej nikt nie zarabia ani centa. Ale co ma do tego BASIC, bez mozliwosci zapisu? Ze co, ktos sobie napisze gre w zgadywanie cyfr dla siebie, na chwile i pozbawi Apple potencjalnego dochodu?:)

#12 Plan9

Plan9
  • 5 postów

Napisano 09 września 2009 - 07:54

Sprawa wydaje się prosta. Wedle regulaminu iPhone SDK: "3.3.2 An Application may not itself install or launch other executable code by any means, including without limitation through the use of a plug-in architecture, calling other frameworks, other APIs or otherwise. No interpreted code may be downloaded and used in an Application except for code that is interpreted and run by Apple's Published APIs and built-in interpreter(s)." Czyli BASIC jest evil. bo 10 PRINT "HELLO WORLD" jest executable code, a emulator stanowi swój własny framework. Co prawda nie wiem jak się ma do tego uruchamianie kodu z mydelniczki... Przecież te gry w zestawie to tak naprawdę kopia 1:1 softu i emulator nie jest w żaden sposób zabezpieczony przed uruchamianiem "nieautoryzowanych" gier. Pewnie się skończy na tym, że każda gra będzie sprzedawana oddzielnie, zapakowana razem z emulatorem... Swoją drogą trzeba by zobaczyć jak sobie emulatorek daje radę z assemblerem.

#13 Skinnyp

Skinnyp
  • 169 postów
  • SkądGdynia

Napisano 11 września 2009 - 19:30

Nie będą działać, Apple nie chciało zaakceptować emulatora dopóki autorzy nie wyeliminują możliwości odpalania nieoficjalnych gier. Skoro program dostał w końcu akceptację, to pewnie twórcom się udało.



a jednak działają, przynajmniej w teorii, dla tych co mają jailbreak da się wgrać inne romy.:

1) Create a directory for the game in ~mobile/Applications/[GUID]/C64.app/games
2) Upload your D64/T64 there
3) Copy the gameInfo.plist and png files from another game’s directory
4) Don’t copy a .state file. It’s not needed
5) Edit the gameInfo.plist file to reflect the new game information. Remove the following lines:

initialState
the line that comes after it

Those lines are not needed as they are more like a memory dump of the current game state. They will eventually produce a faster load time.

Start C64 and voila your game should show up there.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych