Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Czy Apple jest powazna firma? mam watpliwosci.


  • Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Redviking

Redviking
  • 583 posts

Posted 29 August 2009 - 10:41

Zaczelo sie od tego ze zamowilem Snow Leo z wysylka w USA.
Powypelnialem, wkleilem adres, wszystko ladnie, zaplacilem karta, przyjelo.
Sprawdzam status wysylki i... Fedex nie moze dostarczyc bo zly adres. Patrze a tu sie okazalo ze brak dwoch ostatnich cyfr z adresu. Pomyslalem : moja wina zle wkleilem, wchodze na swoje konto w apple, patrze, faktycznie nie ma, probuje poprawic i... nie da sie w tej linijce. Nie wiem co za madry robil strone do wpisywania danych teleadresowych ale zamiast przenosic dane do nowej linii, to przy wklejaniu ucina jesli adres za dlugi, a przy wpisywaniu recznie nie pozwala dopisac, trzeba schodzic do drugiej linii samemu.
No i problem, wyslalem maila do fedexu (jeszcze nie ma odpowiedzi, moze to wystarczy, a moze nie) ale doczytalem sie u nich ze to wysylajacy musi sie z nimi skontaktowac i przekierowac paczke na inny adres. No to proba kontaktu z apple. Szukam maila zeby wyslac, przeciez tak by bylo najlepiej i zonk: NIE MA!
Maile z potwierdzeniami wyslania przesylki nie akceptuja poczty przychodzacej, jedyny sposob kontaktu: telefon. Nielatwe dla kogos kto zamawial przesylke bedac w Polsce do kogos w USA jako gift, ale wykonalne. Na taka okazje zalozylem wreszcie voipa (bo ze zwyklego telefonu to bym zbankrutowal) i dzwonie - oczywiscie odbiera i informacja ze infolinia nie jest czynna 24h tylko w jakichstam godzinach wedlug PDT.
Pierwszy i ostatni raz probowalem cos zamowic od Apple. Czy oni sa powazni? Firma IT ktora nie podaje maila do kontaktu? infolinia zamowieniowa takiej firmy nieczynna 24h?
Wszystko daloby sie rozwiazac jednym mailem, ale nie podaja, no bo po co ktos moglby sie chciec kontaktowac.
Pewnie zostane zlinczowany przez fanboyow, ale jesli cos smierdzi to nie bede mowil ze pachnie rozami.
Think different! and also make customer contacts different!

---- Dodano 29-08-2009 o godzinie 12:27 ----
Zadzwonilem z voipa do fedexu, zmienili bez problemu i obiecali dostarczyc, zobaczymy :)

#2 virgin71

virgin71



  • 12562 posts
  • SkądWrocław

Posted 29 August 2009 - 12:40

Nie będę specjalnie ich bronił, ale ciekawi mnie co za mądry, nie sprawdza poprawności wprowadzonych danych...

#3 Redviking

Redviking
  • 583 posts

Posted 29 August 2009 - 12:55

Ktos kto (ostatni raz) uwierzyl ze strona jest zrobiona dobrze :) Ale nadal mi sie w glowie nie miesci ze apple nie podaje zadnego maila kontaktowego. Sredniowiecze.

#4 EpureLight

EpureLight
  • 149 posts
  • SkądBolesławiec

Posted 29 August 2009 - 15:49

Widzisz, z tego jak ja to widze, to w stanach jest troche inaczej. Apple ma specjalną darmową infolinię. Ludzie nie czekają na odpowiedź na e-mail tylko poprostu dzwonią i dowiadują się. Poza tym, tak jest łatwiej bo klient od razu jest zadowolony, dzybciej się odpowiada ustnie niż odpisuje. I ostatnia sprawa - strona apple jest oceniana jako jedna z najlepszych stron internetowych producentów, nie mam linku ale gdzieś było o tym napisane. Tak samo jak i jakość obsługi.

#5 tab0reqq

tab0reqq
  • 658 posts
  • SkądWarszawa

Posted 29 August 2009 - 22:06

Widzisz, z tego jak ja to widze, to w stanach jest troche inaczej. Apple ma specjalną darmową infolinię. Ludzie nie czekają na odpowiedź na e-mail tylko poprostu dzwonią i dowiadują się. Poza tym, tak jest łatwiej bo klient od razu jest zadowolony, dzybciej się odpowiada ustnie niż odpisuje. I ostatnia sprawa - strona apple jest oceniana jako jedna z najlepszych stron internetowych producentów, nie mam linku ale gdzieś było o tym napisane. Tak samo jak i jakość obsługi.

Taka ich rzeczywistość. Jeszcze nie spotkałem z kimś kto chciał się czegoś dowiedzieć telefonicznie i mu się nie udało. Telefon z łapę i jazda.

W polskich warunkach również najpierw dzwonię a później mailuję - chyba że to allegro i chce mieć ślady ustaleń na poczcie.

#6 feuerfest

feuerfest
  • 3417 posts
  • SkądMonachium, DE

Posted 29 August 2009 - 22:09

Pole tekstowe na stronie internetowej definiuje sie wraz z jego maksymalna dlugoscia - to nie jest zadne zaniedbanie ze storny apple, tak po prostu wygladaj inputy w HTMLu od 10lat. Przy wklejaniu w strone internetowa trzeba zwracac uwage co sie robi bo inputy nie przyjmuja wiecej liter niz jest wpisane w "maxlength". Oczywiscie mogliby zrobic pole adresowe w textarea, ale tak sie zwyczjnie nie robi, zwyle sa 3 linijki na ares i pobone zyczenie, ze uzyszkodnik nic nie sp**li A majla kontaktowego nie daja bo pewnie nie usmiecha im sie zatrudnic pierdyliarda ludzi do obslugiwania ludzi Z CALEGO SWIATA z ich pierdolowatymi problemami pt "nie umiem wypelnic formularza na stronie".

#7 msh

msh
  • 195 posts
  • SkądOstrów Wlkp/Dublin

Posted 29 August 2009 - 22:20

Dla mnie smieszne jest to ze przy zamowieniu pre-Order SL moj egzemplarz przyjdzie kolo 2 wrzesnia gdzie moglem kupic go juz 28 sierpnia w sklepie. Malo tego zamowilem dzisiaj tj. 29.08 kilka przedmitow a appleStore i status przesylki - Wyslane termin dostawy 1-2 wrzesien :)

Troche zrobil sie OT ale do rzeczy. Sprawdzilem strone ContactUS dla ROI i dla US. W Irlandii podany jest email do CS (Customer Support: 1850 88 20 48 (Ireland) contactus.ie@euro.apple.com) a w US (Email support is available for iTunes Store and Apple Photo Services only.)

Dobre. Pozdrawiam ALL

btw feuerfest CS w US oblsuguje tylko USA i CAN. Glowna siedziba na europe w Cork (ROI) obsluguje tylko ROI i czesc UK. Tak wiec nie musza zatrudniac "pierdyrialda" ludzi. Kolega Redviking pewnie posuguje sie jezykiem angielskim jesli chcial do nich dzwonic.

#8 virgin71

virgin71



  • 12562 posts
  • SkądWrocław

Posted 30 August 2009 - 13:51

ps inputy w bankach zachowują się dokładnie tak samo. dokładnie.

#9 feuerfest

feuerfest
  • 3417 posts
  • SkądMonachium, DE

Posted 30 August 2009 - 14:08

ps inputy w bankach zachowują się dokładnie tak samo. dokładnie.


tak sie zachowja wszystkie gdy maja zdefiniowane maxlength,nic nadzwyczajnego

#10 MBorowiec

MBorowiec
  • 255 posts
  • SkądSiemianowice Śląskie

Posted 30 August 2009 - 17:02

chyba żeby użyć JS, to mogą się inaczej zachowywać, ale to nie temat na to... Co do pytań, to ja piszę maila, później dzwonię, mimo wszystko zawsze dobrze mieć podkładkę na piśmie, nawet mailowo, nie ma później z ewentualnymi reklamacjami problemów ;)

#11 rawr

rawr
  • 130 posts
  • SkądGdańsk

Posted 30 August 2009 - 17:07

to takie pospolite: samemu spiep$#$# sprawę a szukać winnego gdzie indziej

#12 feuerfest

feuerfest
  • 3417 posts
  • SkądMonachium, DE

Posted 30 August 2009 - 17:28

chyba żeby użyć JS, to mogą się inaczej zachowywać, ale to nie temat na to... Co do pytań, to ja piszę maila, później dzwonię, mimo wszystko zawsze dobrze mieć podkładkę na piśmie, nawet mailowo, nie ma później z ewentualnymi reklamacjami problemów ;)


a potem przyjdzie taki madry jeden z drugim - z wlaczonym noscriptem i bedzie mial pretensje tak czy siak :lol:




2 user(s) are reading this topic

0 members, 2 guests, 0 anonymous users