
iiyama, dell czy lg?
#1
Napisano 05 sierpnia 2009 - 01:52
Po dotychczasowej „kwerendzie” zastanawiam się nad 3 modelami:
IIYAMA 22" LCD Prolite E2208HDS-B2 - Monitory LCD - Agito.pl - największy polski sklep internetowy
return
Dell S2209W 21,5'' Black Widescreen (1920 x 1080) Full HD DVI-D HDCP P264H www.comp4you.eu
Tak się składa, iż wszystkie powyższe posiadają full hd (coraz trudniej znaleźć coś bez full hd). Mam w związku z tym pytanie: czy rozdzielczość 1920 x 1080 nie jest zbyt duża do wyżej wymienionych zastosowań. Czy może powinienem poszukać rozdzielczości: 1680 x 1050 (np. IIYAMA 22" LCD Prolite E2207WS-B1 - Monitory LCD - Agito.pl - największy polski sklep internetowy ).
Która z powyższych rozdzielczości lepiej sprawdza się do codziennych zastosowań domowo - biurowych z wyłączeniem gier i nałogowego oglądania filmów (do takich zastosowań reklamowany jest full hd). Czy litery, ikony, itp. nie są za małe przy 1920 x 1080 na 22 - 23 calach?
Zależy mi również, aby monitor posiadał gwarancję na martwe piksele. Dobrze robi to LG (miesiąc czasu niezależnie od miejsca zakupu), nieźle iiyama (miesiąc czasu gdy kupimy u autoryzowanego sprzedawcy). Nie jestem pewny co do Della. Jest wprawdzie gwarancja na piksele, ale nie wiem czy znaczenie ma tutaj miejsce zakupu (kwestia telefonu do Dell’a).
Z góry dzięki za podpowiedzi.
#2
Napisano 05 sierpnia 2009 - 07:44
#3
Napisano 05 sierpnia 2009 - 09:49

Pozdrawiam
Tomek
#4
Napisano 05 sierpnia 2009 - 10:09
Dell 2209WA - PorĂłwnanie ofert i cen w sklepach internetowych
#5
Napisano 05 sierpnia 2009 - 20:14
Tak więc na placu boju pozostały:
1. http://www.agito.pl/...1.0.336023.html
2. DELL LCD 2209WA S-IPS 22" Black od rÄki - Sklep Internetowy KOMPUTERY www.HITECH.com.pl notebook,drukarki,akcesoria,BiaĹystok,sprzedaĹź,handel,serwis,regeneracja,napeĹnianie,hurt, detal
Spora różnica w cenie. Czy warto dopłacić około 400 zł za Della? W sumie iiyama też powinna sprawdzić się, a 4 stówy można wydać np. na bezprzewodową klawiaturę.
Czy Monitory Dell lubią się z komputerami Apple? iiyama ogłasza oficjalnie kompatybilność z macintoshami, u Della nie znalazłem tego typu informacji. Mam na myśli oczywiście poprawne działanie samego monitora, ale także np. huba usb. Mam nadzieję, że nie jest to winmonitor ;-).
#6
Napisano 05 sierpnia 2009 - 20:24
#7
Napisano 05 sierpnia 2009 - 20:49

#8
Napisano 05 sierpnia 2009 - 20:58
#9
Napisano 05 sierpnia 2009 - 20:58

#10
Napisano 05 sierpnia 2009 - 21:21
#11
Napisano 05 sierpnia 2009 - 23:39
monitor tej klasy
folia TN chyba nie jest wyznacznikiem wysokiej klasy monitora

#12
Napisano 06 sierpnia 2009 - 12:55
#13
Napisano 07 sierpnia 2009 - 10:49
Spotkałem się też z opinią, iż do zastosowań biurowych lepsze są TN, gdyż IPS mają zbyt duże kontrasty i męczą oczy przy czytaniu dużej ilości tekstu. Ma to sens czy jakaś bzdura?
#14
Napisano 07 sierpnia 2009 - 11:24
#15
Napisano 07 sierpnia 2009 - 12:23
Zależy mi również, aby monitor posiadał gwarancję na martwe piksele [...] iiyama (miesiąc czasu gdy kupimy u autoryzowanego sprzedawcy).
Czyżby coś się pozmieniało? Mam leciwą już iiyame E2001WSV, która miała 36 miesięcy gwarancji na 0 martwych pixeli. Dwa lata temu kupowałem kilka monitorów iiyama miesięcznie i wszystkie tak miały. Oczywiście są też sklepy (patrz allegro) które sprzedają dany model 200-300 PLN taniej, za to z martwym pixelem (lub kilkoma) i ze "zwykłą" gwarancją (również producenta, ale nie uwzględnia ona martwych pixeli).
#16
Napisano 14 sierpnia 2009 - 20:34
Sprawdzałem hub usb, działa z MacBookiem Air, jednak nie używam go. Wygodniejszy jest 7 portowy Belkin leżący na biurku niż wpinanie czegokolwiek z boku monitora.
Nieco zamieszania i niepotrzebnego stresu z gwarancją. Z informacji na stronie sklepu internetowego wynikało, że gwarancja znajduje się w pudełku. Po odebraniu od kuriera sprawdziłem całe pudełko - nie ma gwarancji. Dzwonię do sklepu internetowego. "Zorientowany znawca" tłumaczy, że gwarancja jest realizowana po zarejestrowaniu się na stronie Dell'a, gdzie mam wpisać numer seryjny. Szukam odpowiedniego formularza na stronie Dell'a - jest coś w tym stylu, jednak formularz nie akceptuje numeru seryjnego monitora. Dzwonię do pomocy technicznej Dell'a - gwarancja realizowana jest na podstawie numeru seryjnego, należy również zachować znajdujący się na pudełku numer "work order" i fakturę. Nie trzeba nigdzie rejestrować się.
Dodam jeszcze, że MacBook Air niezbyt radzi się sobie z 22 calowym monitorem. Przy przeglądaniu stron internetowych, gdzie występuje flash, system radykalnie zwalnia, procesor wjeżdża oboma rdzeniami na 100 %, proces kernel task 145 %. CoolBookiem zrobiłem sobie z procesora 1,6 procesor 1,2 z maksymalnym napięciem 900, doinstalowałem "no flash" do Firefoksa i podobny gadżet do Safari (nie pamietam nazwy) i jako tako działa. Czytałem, że problem dotyczy również Air'ów następnych generacji Apple - Support - Discussions - Kernel_task on a new MacBook Air ... . Na szczęście docelowo do monitora będzie podpięty Mini albo biały MacBook, więc jeszcze jakiś czas na tym osobliwym wynalazku Apple wytrzymam. Jakby nie patrzeć, to jednak śmieszne aby komputer za taką cenę nie radził sobie z zewnetrznym monitorem i wywalał się na flashu...
#17
Napisano 14 sierpnia 2009 - 20:52

#18
Napisano 14 sierpnia 2009 - 23:01
Gratuluję zakupu monitora i myślę, że będziesz bardziej niż zadowolony po podpięciu go do mini lub macbooka.
A tak swoją drogą to pięknie dzięki biskup za podpowiedź. To Ty skierowałeś moją uwagę na tego Dell'a. Już teraz widzę, że to lepszy wybór niż iiyama.
#20
Napisano 15 sierpnia 2009 - 11:24
A to niby dlaczego?
Wykonanie, ergonomia, matryca. Chyba, że się mylę? :-) Jak masz oba to możesz porównać wszystko, nie tylko przekątną ekranu...
#21
Napisano 15 sierpnia 2009 - 17:36
#22
Napisano 15 sierpnia 2009 - 18:42
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych