Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

odrzucenie reklamacji - Cortland Poznań


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 prosze-o-pomoc!

prosze-o-pomoc!
  • 2 postów

Napisano 03 lipca 2009 - 18:44

witam, w grudniu 2008 roku kupiłam komputer macBook w jednym z iSpotów we Wrocławiu. przez cały czas swojego użytkowania był przechowywany nie dość, że w firmowym ochronnym pokrowcu, to również w dodatkowej obudowie. 2 tygodnie temu przewoziłam go w walizce (wraz z ubraniami, między którymi leżał i które dodatkowo go amortyzowały), lecz po wyjęciu komputera na monitorze z jego lewego dolnego rogu praktycznie do samej góry ekran pokrywał biały prostokąt przez który nic nie było widać. nie było żadnych(!) śladów zewnętrznych uszkodzenia. walizka, w której przechowywany był komputer również nie była rzucana po ścianach. komputer został wysłany do serwisu Cortland w Poznaniu. po tygodniu oto otrzymałam taką wiadomość: Szanowni Państwo, niestety usterka z którą przysłali Państwo komputer nie może zostać naprawiona w ramach rocznej gwarancji Apple. Przypadkowe uszkodzenia nie podlegają takim naprawom. W tej sytuacji możemy jedynie zaproponować naprawę płatną według poniższej oferty: MacBook (13-inch Early 2008) 661-4579 Display, LCD Panel, 13.3 in Cena części: 1793 PLN netto (+VAT 22%) Robocizna: 150 PLN netto (+VAT 22%) lub przy wykorzystaniu części innych producentów (nie firmy Apple), o takiej samej specyfikacji: MacBook (13-inch Early 2008) Display, LCD Panel, 13.3 in Cena części: 400 PLN netto (+VAT 22%) Robocizna: 150 PLN netto (+VAT 22%) oferta ważna w dniu 2009-07-03 Z poważaniem KIEROWNIK SERWISU przyznam, że nie jestem znawczynią komputerów i po pierwsze: nawet nie wiem dokładnie jak nazwać profesjonalnie uszkodzenie, które zaistniało, po drugie: czy jest szansa w walce z Cortlandem? czy ktoś może ma jakieś doświadczenia? i po trzecie: czy jeżeli nie uda wygrać mi się naprawy w ramach gwarancji, to którą z opcji przedstawionych przez Cortland polecacie? czy "display, LCD panel, 13.3 in" oznacza wymianę całego monitora czy tylko tego co jest w jego środku? z góry dziękuję za każdą nawet najmniejszą podpowiedź.

#2 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 03 lipca 2009 - 19:07

Tylko w to co w środku. Oczywiście opcja druga. P.S. Jeśli torba szła do luku samolotowego, to na pewno była rzucana. Laptopa można brać do bagażu podręcznego i zawsze należy tak robić. Najlepiej zamieść*zdjęcie uszkodzenia.

#3 TTomekk

TTomekk
  • 1 741 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 03 lipca 2009 - 19:13

Spróbuj innego serwisu...a może będzie taniej niekoniecznie autoryzowanego apple

#4 mikro123

mikro123
  • 1 274 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 lipca 2009 - 19:14

Ja sądzę że to oddawanie na gwarancję szczególnie u Apple jest trochę dziwne O wszystkim można powiedzieć, że nie zrobiło się samo lecz ktoś "specjalnie" to zrobił Proponuję wymienić ekran firmy innej niż Apple

#5 Leonard

Leonard
  • 1 193 postów

Napisano 03 lipca 2009 - 19:15

Jasne punkty (czasem mniejsze czasem większe) są skutkiem nadmiernego nacisku przyłożonego do klapy notebook'a.
Ta usterka jest nazywana potocznie "odciśnięciem klawiatury na matrycy" i nie jest serwisowana w ramach gwarancji przez serwisy większośći firm komputerowych.

Co do matryc apple/nie apple. Apple nie produkuje matryc, a te montowane w macbook'ach white nie są w żaden sposób specjalne i ich cena zdecydowanie nie powinna przekraczać kilkuset złotych.
Dobrym wyjściem będzie druga opcja (400PLN + robocizna) lub skorzystanie z serwisów forumowych kolegów Iro, virgin71.

Edit-----

czy "display, LCD panel, 13.3 in" oznacza wymianę całego monitora czy tylko tego co jest w jego środku?

Podejrzewam że nie wymianiają całej klapy, a jedynie matrycę (czyli to co jest w środku).
Pozdrawiam.

#6 prosze-o-pomoc!

prosze-o-pomoc!
  • 2 postów

Napisano 03 lipca 2009 - 19:15

walizka była przewożona samochodem. niestety nie spodziewałam się, że serwis będzie robił jakiekolwiek problemy z naprawą ekranu, dlatego nie zrobiłam zdjęć uszkodzenia. bardzo dziękuję za odpowiedź. oto odpowiedź jaką otrzymałam przed chwilą z serwisu na e-mail z prośbą o szczegółowe wytłumaczenie nieprzyjęcia gwarancji: Szanowna Pani, matryca komputera jest pęknięta. Jest to kwalifikowane jako przypadkowe uszkodzenie. Mogło to nastąpić na przykład na skutek ściśnięcia pokrywy komputera lub też w inny sposób , którego nie jesteśmy w stanie określić z racji braku takich możliwości. Pierwszym krokiem, który należy wykonać w sytuacji odmowy serwisu naprawienia komputera w ramach rocznej gwarancji jest zgłoszenie tego na Infolinii wsparcia technicznego Apple. Poniżej podaję numer telefonu: 008004411875 Z poważaniem KIEROWNIK SERWISU

#7 TTomekk

TTomekk
  • 1 741 postów
  • SkądŚląsk

Napisano 03 lipca 2009 - 19:23

No to zgłoś się tam pod ten numer i opowiedz sytuację. Tylko bardzo spokojny nieco zdziwionym głosem (jak to się mogło stać) :) bo jeśli na nich wyskoczysz z krzykiem no wiesz zawsze można odłożyć słuchawkę...

#8 badej

badej
  • 83 postów

Napisano 03 lipca 2009 - 22:05

Według mnie wklejanie prywatnej korespondencji, którą prowadziła osoba "prosze-o-pomoc!" z kierownikiem serwisu w Cortlandzie jest, delikatnie mówiąc, nie na miejscu. Z kolei pęknięcie matrycy to uszkodzenie mechaniczne i nie mogło powstać samo z siebie. Nie wiem o jakiej walce z Cortlandem osoba ukrywająca się pod nickiem "prosze-o-pomoc!" pisze - dla mnie jest sprawa jasna, pęknięta matryca, to naprawa wykraczająca poza warunki gwarancji. Jestem za to pełen podziwu, żi serwis zaproponował tańszą naprawę, widać, że zależy im na dobru i zadowoleniu klienta. Jestem przekonany, że inny serwis przedstawiłby jedynie opcję z wykorzystaniem applowskich (nierozsądnie drogich) części i tyle. Niektórzy jednak nie potrafią tego dostrzec...

#9 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 lipca 2009 - 07:06

1. Serwis Apple ma racje z tym, że naprawa nie podlega gwarancji. 2. o wiele taniej wyjdzie wymiana w innym serwisie. PS. Ja by co, to mam oryginalną matrycę na zbyciu.

#10 dzaku

dzaku
  • 665 postów

Napisano 04 lipca 2009 - 08:26

1. Serwis Apple ma racje z tym, że naprawa nie podlega gwarancji.
2. o wiele taniej wyjdzie wymiana w innym serwisie.

PS.
Ja by co, to mam oryginalną matrycę na zbyciu.


Z czystej ciekawosci - o ile taniej to moze byc niz 550 zl? Bo ta cena nie wydaje sie jakas bardzo wysoka..

#11 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 lipca 2009 - 12:56

Z czystej ciekawosci - o ile taniej to moze byc niz 550 zl? Bo ta cena nie wydaje sie jakas bardzo wysoka..


499,- z montażem

#12 KuboX

KuboX
  • 2 119 postów
  • SkądPolandia

Napisano 04 lipca 2009 - 13:22

No to całkiem tanio. Kolega Prosze-o-pomoc już chyba wie gdzie wymienić matrycę;)

#13 Iro

Iro
  • 6 955 postów
  • Płeć:
  • SkądKatowice

Napisano 04 lipca 2009 - 14:15

No to całkiem tanio. Kolega Prosze-o-pomoc już chyba wie gdzie wymienić matrycę;)


Raczej koleżanka. :grin:

#14 KuboX

KuboX
  • 2 119 postów
  • SkądPolandia

Napisano 04 lipca 2009 - 21:18

Raczej koleżanka. :grin:


A rzeczywiście - przepraszam:grin:

No ale nick jest bezbłędny. Pamiętam, że ktoś miał kiedyś nick "HELP!".

#15 Adamsky1979

Adamsky1979
  • 13 postów

Napisano 27 listopada 2009 - 11:45

odrzucenie reklamacji matrycy Macbook 17"-Cortland Warszawa Witam, Ja rowniez mialem/mam podobna historie z uszkodzona/peknieta matryca w MacBook Pro (17-inch 2.4GHz) SVC,DISPLAY CLAMSHELL,GLSY,HI RES Diagnoza brzmiala "Pana komputer ma uszkodzoną (pękniętą) matrycę LCD. Jest to uszkodzenie mechaniczne i niestety nie podlega naprawie gwarancyjnej. Naprawa komputera wymaga wymiany modułu matrycy na nowy" Cena oczywiscie nie do zaakceptowania(przynajmniej dla mnie) W zwiazku z tym ze nie jestem ekspertem prosze o pomoc w wyjasnieniu ,czy chodzi im o moduł matrycy czy o wymiane calej matrycy?A moze to jest jedno i to samo?Z gory dzieki za pomoc i wyrozumialosc jesli to "smieszne" pytanie. PS.Czy ma ktos jakas alternatywe dla Cortlandu i jak wyglada to cenowo?




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych