Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

sprzet na firme - pytania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 molsar

molsar
  • 360 postów

Napisano 26 kwietnia 2009 - 10:27

zapewne troche z was ma wlasne dzialalnosci. Powiedzcie, czy lepiej kupic sprzet jako osoba prywatna czy podczas zakladania firmy. Jestem kompletnie zielony w sprawie odliczania sprzetu itp. Na sprzet (nie komputerowy) zamierzam przznaczyc spora kwote i chcialem wiedziec czy sie oplaca poczakac do zalozenia wlasnej firmy i wtedy kupic. thx

#2 janhalb

janhalb
  • 951 postów

Napisano 26 kwietnia 2009 - 15:57

Na pewno warto na firmę. Po pierwwsze - wszystko co wydasz na sprzęt (uwaga - musisz mieć fakturę VAT) "zwraca ci się" na dwa sposoby: 1. to, co wydasz przy kupnie to są twoje koszty - a więc o tyle mniej masz dochodu, a więc od mniejszej sumy płacisz odatek dochodowy. 2. Dodatkowo odliczasz VAT, więc potem mniej płacisz VATu. Spytaj księgowego o szczegóły. Poza tym sprzęt firmowy sie "amortyzuje", co generuje dodatkowe miesięczne "koszty". Wada tego rozwiązania jest jedna: jak będziesz chciał ten sprzęt sprzedać (żeby np, kupic nowszy), to sprzedajesz nie Ty, tylko Twoja firma, więc 22% musisz sprezentować fiskusowi jako VAT...

#3 Leonard

Leonard
  • 1 193 postów

Napisano 26 kwietnia 2009 - 16:55

molsar - sprzęt kupujesz na firmę, jeżeli te komputery będą używane w firmie. Jeżeli kupujesz komputer do domu, to już jako osoba prywatna (chyba że też będzie służył do pracy, co często ma miejsce). O odliczaniu napisał janhalb, płacisz mniej podatku, a jeżeli cena netto nie przektoczy 3.5k (na jednej fakturze) to odliczasz jeszcze 19%. Pozdrawiam.

#4 abe

abe
  • 44 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 26 kwietnia 2009 - 18:17

A jeśli masz NIP-UE to możesz kupić sobie np w DE kompa taniej o ich vat (19%) i reszte wrzucić w koszta prowadzenia działalności. Na początek firmy każdy grosz pozostały w kieszeni jest cenny

#5 cooper69

cooper69
  • 1 036 postów
  • SkądGdańsk

Napisano 26 kwietnia 2009 - 18:51

O odliczaniu napisał janhalb, płacisz mniej podatku, a jeżeli cena netto nie przektoczy 3.5k (na jednej fakturze)


to już dawno i nieprawda :)
od 1 stycznia 2006 roku można jednorazowo amortyzować wszystko co w przeciągu roku nie przekroczy sumarycznie 50 000 EURO netto (nie ma już bariery 3500 zł) za wyjątkiem aut i niestety (co jest niejednoznaczne - widziałem interpretacje podatkowe z US, że wolno jednorazowo) oprogramowania.

#6 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 kwietnia 2009 - 22:06

tylko po co amortyzować, jak wygodniej jest często jednorazowo walnąć w koszta - bierz na firmę:)

#7 molsar

molsar
  • 360 postów

Napisano 26 kwietnia 2009 - 22:56

thx, janhalb - zwiezla i konkretna odpowiedz. jeszcze obgadam ze znajowymi, ktorzy cos na firme brali i jak to na zywca wyglada. nasunelo mi sie kolejne pytanie co do ubezpieczenia...ale chyba zaloze nowy watek.

#8 BarteckB

BarteckB
  • 37 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2011 - 20:49

a powiedzmy, że taki komputer zakupiony na firme będzie używany w domu. Co wtedy ? Czy w trakcie kontroli (nie znam się na tym - sanepid ?) W firmie go nie bedzie, wiec beda chcieli go zobaczyc ? A co w razie zniszczenia ?

#9 luk4sek

luk4sek
  • 283 postów

Napisano 03 kwietnia 2011 - 21:23

no jak myślisz, że sanepid sprawdza takie rzeczy to poczytaj trochę a ten temat a nie firmę otwieraj:) Mój polski zmysł podpowiada mi, że zawsze możesz powiedzieć że się zepsuł:P albo na wgrywanie softu pojechał czy coś:D Jak zniszczysz to w księgowości się go złomuje chyba, zawsze się może zdarzyć, byle by nie za często pewnie:)

#10 BarteckB

BarteckB
  • 37 postów
  • SkądKraków

Napisano 03 kwietnia 2011 - 23:14

znajomy ma firmę :)

#11 kris1992

kris1992
  • 663 postów
  • SkądJaworzno

Napisano 13 kwietnia 2011 - 21:07

hehe :D Ja tez tak zamierzam wziąść ... np iPada 2 ale jest jedno ale ... prosze o wytłumaczenie jednego ... jak sie wpisuje że jest uszkodzony to trzeba zwracać odliczony VAT czy jak to jest? Bo ja bym wziął go (teoretycznie) na firmę (praktycznie do domu) i za dwa miechy napisał ze się uszkodzil i wyrzucilem. I jeśli przyjdzie kontrola to sie nich pluć nie będą o to że jest wyrzucony i że trzeba pokazać im że faktycznie się uszkodził? myśle ze mnie zrozumiecie... prosze krok po kroku opisać co trzeba zrobić aby dobrze zrobić :D

#12 Jotek

Jotek
  • 557 postów

Napisano 21 maja 2011 - 14:16

typowe polskie kombinowanie... skoro sprzęt przenośny to może być gdziekolwiek, prawda? W delegacji, w testach...

#13 margiel

margiel
  • 640 postów

Napisano 21 maja 2011 - 14:40

Bierz na firme co sie tylko da - zawsze sie oplaca. Nawet jesli po kilku latach sprzet sprzedasz i trzeba bedzie oddac Vat, to bedzie to sporo mniejszy Vat. Po drugie - nie wiem czemu wszyscy tak sie boja tych kontroli. Jak bedziesz rozsadnie to robil to nikt Cie nie skontroluje.

#14 feuerfest

feuerfest
  • 3 417 postów
  • SkądMonachium, DE

Napisano 21 maja 2011 - 15:06

W moim przypadku (frilanserka z domu) nie ma różnicy między domem a biurem, mam z górki ;)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych