Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Prosta grafika w C++


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 DoktorNo

DoktorNo
  • 394 postów

Napisano 15 marca 2009 - 21:55

Witam. Krótko: w ramach ćwiczeń z algorytmów mam zrobić program, który rysuje proste figury geometryczne. Wykładowca zaleca używać kompilatora Cpp pod ms-dosa. Ale ja bym chciał zrobić to pod Xcode. Zaznaczam, że chodzi o prostą grafikę, w stylu TurboPascala, z graphics.h. Czy ktoś może mi pomóc? Wystarczy otworzyć okienko z czarnym tłem i rosowanie piórem punktów i linii... Próbowałem poczytać co nieco o Quartz 2D, ale to za trudne dla mnie... :(

#2 andig

andig
  • 264 postów
  • SkądZ zadupia..., krzesło przed kompem...

Napisano 25 listopada 2009 - 14:19

Ja też mam podobny problem, tyle, że z C. Jest takie coś w necie - Dev-C++ Tutorial for CSC 161 Students i chciałbym uzyskać taki sam efekt na mac'u. Wie ktoś, jak to zrobić ??

#3 kamillys

kamillys
  • 854 postów
  • Skądokolice W-wy

Napisano 25 listopada 2009 - 22:34

Chyba graphics.h jest w bibliotekach Xcode( Graphics.h - C Language Reference | C & C++ Programming in C & C++ | Hot Scripts ), więc wystarczy dać "C++ console app"(wbrew pozorom), wklepać przykładowy kod z tamtego linku i powinno chodzić.

#4 andig

andig
  • 264 postów
  • SkądZ zadupia..., krzesło przed kompem...

Napisano 26 listopada 2009 - 14:01

No właśnie tak nie bardzo to idzie :/. Wziąłem Application - Command Line Tool - C++ lub C, wpisuje w main ten przykładowy kod:

#include

int main()
{
initwindow(400,300); //open a 400x300 graphics window
moveto(0,0);
lineto(50,50);
while(!kbhit()); //wait for user to press a key
closegraph(); //close graphics window
return 0;
}

i wywala main.cpp:1:22: error: graphics.h: No such file or directory :/. Jakieś pomysły ??

#5 evo_23

evo_23
  • 217 postów
  • SkądBytom

Napisano 27 listopada 2009 - 19:32

Xcode GLUT / OpenGL Tutorial może to pomoże

#6 krzyspmac

krzyspmac
  • 152 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 listopada 2009 - 17:40

U mnie graphics.h jest w folderze: /Developer/SDKs/MacOSX10.5.sdk/usr/include/wx-2.8/wx/graphics.h Zrobiłeś include (a nie include "graphics.h")? Może ścieżki są*nieustawione?

#7 andig

andig
  • 264 postów
  • SkądZ zadupia..., krzesło przed kompem...

Napisano 02 grudnia 2009 - 18:51

Xcode GLUT / OpenGL Tutorial może to pomoże


Tego jeszcze nie próbowałem.

U mnie graphics.h jest w folderze:
/Developer/SDKs/MacOSX10.5.sdk/usr/include/wx-2.8/wx/graphics.h

Zrobiłeś include (a nie include "graphics.h")?
Może ścieżki są*nieustawione?


Tak i tak próbowałem, wrzucałem też gaphics.h do projektu i nadal to samo :/.

Przepraszam, że tak chaotycznie odpowiadam, ale nie mam neta w domu, więc siedzę na uczelni, poza tym kupa roboty, dlatego jeszcze tego nie sprawdziłem, ale dzięki za pomoc :). Jak się uda/nie uda, to się odezwę :).

#8 andig

andig
  • 264 postów
  • SkądZ zadupia..., krzesło przed kompem...

Napisano 08 grudnia 2009 - 02:51

Co do tych ścieżek - o dziwo wszystko tam jest Oo, a mimo to xCode pluje się :/. Próbowałem też tego co podał evo_23 i też nie hula, bo pluje się o pliki .h jakie mam w graphics.h, więc zacząłem je ręcznie dodawać, ale poddałem się, gdy po dodaniu wszystkiego co chwila jakiś .h wyrzuca stos błędów... evo_23 możesz też podrzucić te pliki, które są użyte w tamtym przykładzie ?? @kamillys: To też nie działa :/.

#9 eMCe

eMCe
  • 383 postów
  • SkądToruń

Napisano 14 października 2010 - 07:34

Odświeżam temat. Czy może komuś udało się uruchomić jakąś aplikację napisaną w C++ w trybie graficznym w Xcode?

#10 andig

andig
  • 264 postów
  • SkądZ zadupia..., krzesło przed kompem...

Napisano 28 grudnia 2010 - 19:16

Ja sobie poradziłem przy pomocy darmowej bibliteki GTK. Działa jak bum tralala. Miałem trochę problemów z instalacją i uruchomieniem tego, ale teraz wszystko działa idealnie. Nawet mam oddzielną ikonę do tego w xCode'zie, co mnie trochę zdziwiło :P.

#11 slaj

slaj
  • 254 postów

Napisano 31 stycznia 2011 - 19:45

Wykładowca zaleca używać kompilatora Cpp pod ms-dosa.


Jeej, co to za wykładowca?! Szkoda, że nie polecił Wam ZX Spectrum ;-)
Anyway, ja polecam bibliotekę SDL do tego typu zabaw.




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych