Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Mój dostawca internetu chce mnie odłączyć od sieci bo mam maka

• Please log in to reply
23 replies to this topic

#1 krzysiek_enoch

krzysiek_enoch
  • 84 posts
  • SkądGliwice

Posted 05 March 2009 - 09:21

to czarny scenariusz ale juz wyjasniam o co chodzi:

Mam iMaka iSighta i mam w domu internet "z kabelka". Ponieważ przynoszę z pracy czasami laptopa w windowsem, to korzystam z opcji "Internet sharing" poprzez wbudowaną kartę WIFI czyli Airport. Wszystko działa świetnie.

Jakież było moje zdziwienie, gdy wczoraj zadzwonił do mnie człowiek z firmy dostarczającej internet i powiedział, że kiedy włączam "interent sharing" mój komp generuje "dziwny ruch w sieci". Podobno wygląda to tak jakby przez tego imaka "przechodziła duża część ruchy w sieci" (nie znam się na sieciach więc mogę coś przekręcić) albo, że "odbija dużą część ruchu w sieci" czy coś w tym rodzaju. Podobno bardzo im to przeszkadza i "obniża standarddy bezpieczeństwa ich sieci".

Z tego, co mówił ten koleś, to mieli juz kiedys identyczny problem z innym makiem w ich sieci. Wydaje im się, że jest to jakis bug w MacOSX.

Poszperałem w necie w poszukiwaniu opisu tego rzekomego "buga" i za wiele nie znalazłem. troche to podejrzane, bo jeśli byłby to faktycznie bug, to ludzi z takim problemem powinno byc sporo.
Znalazłem co prawda opis jakiegos problemu z "internet sharing" opisanego przez adminów z Uniwersytetu Princetone na stronie Do Not Use Mac OS X's Internet Sharing Feature on the Campus Network
Pytanie do Was drodzy userzy maków - czy mieliście podobny problem do mojego? Czy udało Wam się to jakos rozwiązać?

#2 bartosz

bartosz

• 1644 posts

Posted 05 March 2009 - 11:06

jesli tytulowa grozba jest realna to ja bym zmienil isp.

#3 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 05 March 2009 - 11:19