Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mixer analogowy czy sterownik DAW?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
22 odpowiedzi w tym temacie

#1 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 22 lutego 2009 - 15:08

Hey, cześć, czołem... Na wstępie chciałem napisać, że zdaje sobie sprawę, iż to forum nie jest stricte z dziedziny Pro Audio, ale już mam serdecznie dość Panów Adminów z forum EiS :x Mają oni swoich "ulubieńców" i boją się młodych, którzy mogą wiedzieć coś więcej niż oni... ehh.. załosne:roll: Wracając do tematu: Zaczynam tworzyć sobie studio domowe. W najbliższych dniach przymierzam się do zakupu interfejsu DIGIDESIGN 003 RACK + factory. Czy jest sens kupować mixer np. Allen & Heath GL2400 - 16 i następne 8 preampów na adat np. DigiMax 96k? Mając taki sprzęt mógłbym nagrywać mniejsze zespoły na "setkę". Zależy mi również na mobilności tychże gratów. Czy może nie inwestować w mixer tylko mieć 2x8 preampów(też to jest mobilne, bo tylko raczek mały) i sterownik DAW żeby w domku się lepiej pracowało. Wybór sterownika padł na Euphonix McMix i McControl. Dziękuje z góry za podpowiedzi :)

#2 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 04:34

6,

witamy na forum :smile:

Tak jak myślisz, są 2 sposoby ;

1. 8X2 kanałowe butikowe preampy - do wyboru, do koloru, PLUS 003R+8 kanałów konwersji analog->ADAT. Do tego jakiś Big Knob albo inny kontroler z talkback.
ZALETY ; Modularność, skalowalność, czyste tory audio, wymienialność komponentów.
WADY : brak możłiwości wielu miksów AUX do odsłuchów, plątanina kabli, ciężkie w ustawieniu, brak możliwości miksowania w domenie analogowej.
UWAGI : bardzo popularne w małych domowych studiach rosnących w siłe hiphopowych producentów, dobre do elektropopu i projektów eksperymentalnych.

2. Mały lub średni i staary, i egzotyczny butikowy mikser analogowy z górnej półki (np AMEK Mozart, Harrison, Neve, Focusrite, może lampowy TLAudio TL Audio M1-F - Tube8 or 12 Input Tube Mixer, EWENTUALNIE nowy SSL Solid State Logic | Music ) PLUS 003R + 8 kanałów hi-end konwersji anlogowej->ADAT
ZALETY : MOŻLIWOŚĆ SUMOWANIA (miksowania) w DOMENIE ANALOGOWEJ kompaktowy i ergonomiczny system z 3ema elementami, duża ilość preampów, wiele miksów AUX (nie zawsze), możliwość nagłaśniania imprez.
WADY : brak modularności, nie skalowalne, "dinozaurowatość :wink:"
UWAGI : rozwiązanie drugie jest bardzo popularne wśród producentów w USA - w Polsce Paczkowski ma takie studyjko z DIGI 192 I/O zamiast 003R i Harrisonem z teatru STU z Krakowa ( nb. konsoletka na której Maanam nagrywał) Możliwość miksu w analogu ułatwia uzyskanie głębi i szerokości w miksach.

Ogólnie - polecałbym znalezienie jakiejś unikalnośći w kompletowanym zestawie aby móc zaoferować coś nietypowo "pro". Może być to tylko jeden komponent, ale powinien być MEGA.
Jeśli konsoleta - to może nie estradowa, tylko jakiś grat z lat 70tych, odświeżony i odbudowany, albo mały gracik współczesny, ale z topowej półki.
Jeżeli preampy, to chociaż dwa kanały typu Chandler Limited | Products: GERMANIUM Pre Amp/DI -, dwa Neve'owe typu Brent Averill Enterprises - Home albo Earthworks albo Rupert Neve PORTICO, dwa czyste typu m201 microphone preamplifier albo Earthworks, API robi API 8MX2 ATI's powerful 8 X 2 X 8 Mixer / Mic Pre. Można pomyśleć o Crane Song Website - też 8 preampów w pudełku.
Jak konwersja analog->ADAT to może Michała Jurewicza MYTEK DIGITAL USA, itp.

O ile poleciłbym małą konsoletkę do kontroli odsłucu i talkback, o tyle rozbudowany kontroler DAW z ruchomymi tłumikami sprawdza się w zasadie teraz tylko w miksach kinowych, gdzie trzeba opanować setki torów w czasie rzeczywistym. Miksować muzę można warstwami ...bez... potrzeby używania tłumików ...brrrrrrr ok - FLAME ON.

#3 silverball

silverball
  • 218 postów
  • Skądhome is where the heart lies

Napisano 23 lutego 2009 - 11:23

No po Kokosie to już niewiele się da powiedzieć. Jak chcesz miksować w analogu to Neve 8816 Summing Mixer, 16 x Analog Input. 2U wysokości w raku i pokrętła na panelu zamiast stołu z tłumikami. Paczkowski nie ma 192 I/O tylko Apogee AD-16X i Rosettę 800 :D Ale wlodaro, jeśli zaczynasz to chyba nie od Pro Toolsa HD. Obejrzyj oferty Apogee, Myteka, Prisma (jeśli ma być High-Endowo i wysokonakładowo). Digi 003 jest o tyle fajna, że możesz wejść/wyjść cyfrowo 8 kanałami prosto do Pro Toolsa. Używanie wejść/wyjść analogowych i preampów mikrofonowych w 003 to już półka średnia, nie górna.

#4 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 11:40

Dzięki za odpowiedź Panowie ;)

Chyba jednak jestem zmuszony iść w pierwsze rozwiązanie ze względów finansowych. Na SSL Matrix nie bardzo mnie stać, nawet na używkę.

A jeżeli już bym musiał zakupić tego A&H, to wiadomo na estradzie wychodzę direct out albo mixuje do grup i tam wyprowadzam do DIGI 003, albo dodatkowych preampów, a jak wykorzystać go w warunkach studyjnych? W ten sam sposób?

---- Dodano 23-02-2009 o godzinie 13:47 ----
Prrr... sam się już zgubiłem. Czyli co radzicie mi zrobić? Digi 003 można powiedzieć, że już trzeba jakoś "wplątać" w tą cała konfiguracje na pewno. Potem dochodzi kwestia zmiany kompa, prawdopodobnie na iMac, ale to nie ważne;). Jeżeli kupiłbym dowolny preamp analogowy np. Chandlera to jak go wprowadzić do PT? Musiałbym przejść, przez DIGI 003, tak?

#5 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 14:41

6,

a propos "Prrrr... " :wink: Dodaj do 003R Apogee Ensemble przez lightpipe - bedziesz miał 8 niezłych preampów i dobrą konwersję AD-DA na początek. Kolega [nick]Silverball[/nick] może Ci więcej powiedzieć nt. Bo same preampy 003R są ok.... ale na dziś to za mało.
Kompa wybierzesz na końcu, zależnie od tego ile Ci zostanie kasy po zakupie PORZĄDNYCH torów zapisu dźwięku i odsłuchów.

Nie znamy Twojego Modus Operandi - czy miksujesz koncerty ?

#6 silverball

silverball
  • 218 postów
  • Skądhome is where the heart lies

Napisano 23 lutego 2009 - 16:04

hmm, jeśli potraktujemy 003R jako przelotkę do tego, żeby sygnał z sitka po dobrej konwersji na cyfrę trafił do Pro Toolsa, to... ...to może w ogóle sobie 003R odpuścić a z Ensemble wlatać po FireWire do Lodzika albo Niułendo? jak sobie sprawisz Great River MP-2NV albo Chandlera Germanium albo FairChilda albo Universal Audio to jakoś go musisz wpuścić do kompa. Sprawa pierwsza to konwersja z analogu liniowego na cyfrę, sprawa druga to wlot do komputera. i tak: 003R daje Ci średnią konwersję i wlot do ProToolsa, Logica, Nuendo. Konwersję można poprawić stosując konwertery np. Apogee Ensemble, Prism Orpheus. Te same konwertery mogą być też od razu interfejsem komputera, tyle że nie dla Pro Toolsa. Co do kompa - zapomnij o iMacu od razu. Kasę na nowego iMaca przeznacz na używanego Maca Pro.

#7 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 16:16

6,

pamietajmy - bez HARDWARE Digidesign lub M-Audio NIE MA ProTools.

Ale też napewno kolega potrzebuje 16 wlotów do softu.

Więc może jakaś tania puszka 8X8->ADAT od M-Audio PLUS jakiś 8X8 interface typu Apogee. Ensemble

#8 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 16:34

Wracając na sekundkę do pytania, które zadał Kokos, dotyczące mojego Modus Operandi: narazie nie miksuje, ani nie nagrywam nic(tyle co brzdękam na basie) :) także nie mam jeszcze sposobu działania. No Koledzy, postawiliście mnie w trudnej sytuacji ;) Apogee Ensemble to jednak wydatek koło 8 tysięcy ZŁ. Wiem, że "jakość kosztuje, jakoś już nie koniecznie" ale kupując DIGI 003 i Ensemble + dodatkowy preamp wyjdzie koło 15-16 tys. Może to i nie jest dużo, ale na początek tyle nie mam:( Z drugiej strony, jestem również muzykiem. Pracuję nad założeniem orkiestry w stylu Adama Sztaby. Myślałem żeby loopy i metronom puszczać z PT własnie przez DIGI-ka. DIGI-k na scenie służył by również do nagrywania tych 8 kanałów z 37. Właściwie chciałem upiec 2 pieczenie na jedym ogniu: kupić coś na scenę, co mi się przypadkowo przyda w studio. To jest błąd...

#9 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 16:46

6, aaa.. to lepiej mieć konsoletkę.... dlaczego nie z wyjściem FW - jak w serii Onyx Mackie ?

#10 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 19:00

...Dodaj do 003R Apogee Ensemble przez lightpipe - bedziesz miał 8 niezłych preampów i dobrą konwersję AD-DA na początek.


Kurcze w sumie Apogee Ensemble to tylko(aż) 2 tys różnicy od DIGI 003. Tylko jednak chciałbym pracować na Pro Tools:roll: przynajmniej na scenie.

#11 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 20:51

6, dlatego tani M-Audio + Ensemble jest ok. Ja to sprawdziłem w boju :wink: (może bez taniego M-Audio.... ale.... wprzyszłości... w kolejnym studiu ....)

#12 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 20:54

To PT w pełni zobaczy Ensemble? :)

#13 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 20:59

6,

PT NIE zobaczy Ensemble jako diwajsa ze sterownikiem, natomiast TY będziesz mógł przyporządkować dodatkowe 8 wejść i wyjść do/z puszki ProToolsowej w I/O Setup....jeśli skonfigurujesz wszystko cacy.
Niestety, Digidesigna CoreAudio driver NIE umożliwia wykonania Aggregate Device.

Konfiguracja takiego systemu ma parę myków :lol:, ale wszystko da się przewalczyć i potem działa super stabilnie.

---- Dodano 23-02-2009 o godzinie 21:11 ----
Zastanów się też nad:
Mikserek Mackie Mackie - Onyx 1620 z kartą FireWire i Lodziem do nagrań wielośladowych z możliwością miksów AUX (dobre odsłuchy dla muzyków są jednym z NAJWAŻNIEJSZYCH elementów dobrego nagrania), możesz brać na scenę, komponować Lodziem, itp. itd
PLUS
ProTools M-Powered z minimalnym interfejsem wpietym analogowo w ONYXa do MONTAŻU i miksów.

#14 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 21:48

Czyli jakbym chciał pracować zarówno na scenie(rejestracja i metronom) jak i w studio z Lodziem i Apogee to wyjściowym zakupem musi być MacBook Pro. Właściwie ten Mackie rozwiązałby cały problem. I na scenę i w studio mogę na nim pracować na dowolnej platformie i z dowolnym DAW'em. Tylko jeszcze taka kwestia, mianowicie w tej chwili używam laptopa HP. Z tych względów wybrałem DIGI 003 i PT. Jednak wiem, że za jakiś czas na pewno przesiądę się na Maczka. W związku z czym kupić tego Mackie narazie i pracować na np. Cubasie i HP. Czy dołożyć te 4 tys do Apogee i czekać na Maka? Czy jeszcze inna możliwość kupić DIGI 003 i PT, bo na nim też popracuje na Maku.

#15 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 22:06

6, MBP na scenie jest ok, a w studiu .... hmmmm.... szukałbym używanego MacPro. Mackie rozwiązałby problem wyboru komputera Mac vs. PC. Weź Mackie i zacznij nagrywać na HP i Cubase. Potem dodaj M-Powerd ProTools. Potem Maka i... Apetyt rośnie z jedzeniem :wink:

#16 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 22:12

Problem wyboru komputera rozwiązałby też DIGI'k ;) Kurcze nie wiem... :D

#17 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2009 - 22:21

Pomyśl o tym w odwrocie : Rozwiązanie poszukujące problemu :shock: Lub też: "Biegnący Wzdłuż Koła w Poszukiwaniu Końca"

#18 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lutego 2009 - 22:35

Pomyśl o tym w odwrocie :

Rozwiązanie poszukujące problemu :shock:

Lub też:

"Biegnący Wzdłuż Koła w Poszukiwaniu Końca"


Kokos:grin:

ja Cie prosze:-P ;) hihi...

Dobra, męska decyzja: Mackie czy DIGI'k?:razz:

#19 fanboj

fanboj
  • 146 postów

Napisano 24 lutego 2009 - 01:16

Według mnie M-audio profire 2626 spełni Twoje oczekiwania.Pracuje na każdej platformie,na każdym multitracku ma dobre preampy octane .Ludzie na Gearslutz podkręcali się ,ze to już inna liga prawie jak RME i w Digital Village kupisz chyba najtaniej w Europie.

#20 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 lutego 2009 - 10:02

W sumie to myślę w ten sposób, żeby teraz wydać jak najmniej, nauczyć się na razie obsługi PT M-Powered na jakieś minimalnej karcie M-AUDIO, tak jak mówił Kokos, bo potem przesiadka ewentualna na PT LE będzie właściwie niczym. Potem, kupić Maka, kupić Logica i inwestować w Apogee. I mam Maka jako platformę i 2 DAW opanowane: Logic i PT. Do wyboru do koloru;) Jednak mam pytanie, z pewnych źródeł wiem, iż podobno Logic bardziej "poci" MacBooka Pro niż PT. Przy graniu live stabilność systemu i kompa jest priorytetem. Jak wygląda sprawa puszczania loopów i metronomu przy graniu live na Logicu? ;)

#21 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7 426 postów
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Napisano 24 lutego 2009 - 12:16

6, to już temat kolejnego wątku.

#22 wlodaro

wlodaro
  • 40 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 lutego 2009 - 18:30

Dzięki wszystkim za pomoc, w szczególności Kokosowi ;) Pozdrawiam :)

#23 dredziarz

dredziarz
  • 869 postów
  • SkądKatowice, PL

Napisano 27 lutego 2009 - 19:00

ja tutaj chciałem jeszcze tylko słówko wtrącić odnośnie kontrolera euphonix o którym kolega pisał na początku. ktoś używał? jakieś uwagi na jego temat? opinie? chciałbym sprawdzić czy tylko mój model tak samo działa jak czyjś inny... serdeczności




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych