

Mixer analogowy czy sterownik DAW?
#1
Napisano 22 lutego 2009 - 15:08

#2
Napisano 23 lutego 2009 - 04:34
witamy na forum :smile:
Tak jak myślisz, są 2 sposoby ;
1. 8X2 kanałowe butikowe preampy - do wyboru, do koloru, PLUS 003R+8 kanałów konwersji analog->ADAT. Do tego jakiś Big Knob albo inny kontroler z talkback.
ZALETY ; Modularność, skalowalność, czyste tory audio, wymienialność komponentów.
WADY : brak możłiwości wielu miksów AUX do odsłuchów, plątanina kabli, ciężkie w ustawieniu, brak możliwości miksowania w domenie analogowej.
UWAGI : bardzo popularne w małych domowych studiach rosnących w siłe hiphopowych producentów, dobre do elektropopu i projektów eksperymentalnych.
2. Mały lub średni i staary, i egzotyczny butikowy mikser analogowy z górnej półki (np AMEK Mozart, Harrison, Neve, Focusrite, może lampowy TLAudio TL Audio M1-F - Tube8 or 12 Input Tube Mixer, EWENTUALNIE nowy SSL Solid State Logic | Music ) PLUS 003R + 8 kanałów hi-end konwersji anlogowej->ADAT
ZALETY : MOŻLIWOŚĆ SUMOWANIA (miksowania) w DOMENIE ANALOGOWEJ kompaktowy i ergonomiczny system z 3ema elementami, duża ilość preampów, wiele miksów AUX (nie zawsze), możliwość nagłaśniania imprez.
WADY : brak modularności, nie skalowalne, "dinozaurowatość :wink:"
UWAGI : rozwiązanie drugie jest bardzo popularne wśród producentów w USA - w Polsce Paczkowski ma takie studyjko z DIGI 192 I/O zamiast 003R i Harrisonem z teatru STU z Krakowa ( nb. konsoletka na której Maanam nagrywał) Możliwość miksu w analogu ułatwia uzyskanie głębi i szerokości w miksach.
Ogólnie - polecałbym znalezienie jakiejś unikalnośći w kompletowanym zestawie aby móc zaoferować coś nietypowo "pro". Może być to tylko jeden komponent, ale powinien być MEGA.
Jeśli konsoleta - to może nie estradowa, tylko jakiś grat z lat 70tych, odświeżony i odbudowany, albo mały gracik współczesny, ale z topowej półki.
Jeżeli preampy, to chociaż dwa kanały typu Chandler Limited | Products: GERMANIUM Pre Amp/DI -, dwa Neve'owe typu Brent Averill Enterprises - Home albo Earthworks albo Rupert Neve PORTICO, dwa czyste typu m201 microphone preamplifier albo Earthworks, API robi API 8MX2 ATI's powerful 8 X 2 X 8 Mixer / Mic Pre. Można pomyśleć o Crane Song Website - też 8 preampów w pudełku.
Jak konwersja analog->ADAT to może Michała Jurewicza MYTEK DIGITAL USA, itp.
O ile poleciłbym małą konsoletkę do kontroli odsłucu i talkback, o tyle rozbudowany kontroler DAW z ruchomymi tłumikami sprawdza się w zasadie teraz tylko w miksach kinowych, gdzie trzeba opanować setki torów w czasie rzeczywistym. Miksować muzę można warstwami ...bez... potrzeby używania tłumików ...brrrrrrr ok - FLAME ON.
#3
Napisano 23 lutego 2009 - 11:23

#4
Napisano 23 lutego 2009 - 11:40

Chyba jednak jestem zmuszony iść w pierwsze rozwiązanie ze względów finansowych. Na SSL Matrix nie bardzo mnie stać, nawet na używkę.
A jeżeli już bym musiał zakupić tego A&H, to wiadomo na estradzie wychodzę direct out albo mixuje do grup i tam wyprowadzam do DIGI 003, albo dodatkowych preampów, a jak wykorzystać go w warunkach studyjnych? W ten sam sposób?
---- Dodano 23-02-2009 o godzinie 13:47 ----
Prrr... sam się już zgubiłem. Czyli co radzicie mi zrobić? Digi 003 można powiedzieć, że już trzeba jakoś "wplątać" w tą cała konfiguracje na pewno. Potem dochodzi kwestia zmiany kompa, prawdopodobnie na iMac, ale to nie ważne;). Jeżeli kupiłbym dowolny preamp analogowy np. Chandlera to jak go wprowadzić do PT? Musiałbym przejść, przez DIGI 003, tak?
#5
Napisano 23 lutego 2009 - 14:41
a propos "Prrrr... " :wink: Dodaj do 003R Apogee Ensemble przez lightpipe - bedziesz miał 8 niezłych preampów i dobrą konwersję AD-DA na początek. Kolega [nick]Silverball[/nick] może Ci więcej powiedzieć nt. Bo same preampy 003R są ok.... ale na dziś to za mało.
Kompa wybierzesz na końcu, zależnie od tego ile Ci zostanie kasy po zakupie PORZĄDNYCH torów zapisu dźwięku i odsłuchów.
Nie znamy Twojego Modus Operandi - czy miksujesz koncerty ?
#6
Napisano 23 lutego 2009 - 16:04
#7
Napisano 23 lutego 2009 - 16:16
pamietajmy - bez HARDWARE Digidesign lub M-Audio NIE MA ProTools.
Ale też napewno kolega potrzebuje 16 wlotów do softu.
Więc może jakaś tania puszka 8X8->ADAT od M-Audio PLUS jakiś 8X8 interface typu Apogee. Ensemble
#8
Napisano 23 lutego 2009 - 16:34


#9
Napisano 23 lutego 2009 - 16:46
#10
Napisano 23 lutego 2009 - 19:00
...Dodaj do 003R Apogee Ensemble przez lightpipe - bedziesz miał 8 niezłych preampów i dobrą konwersję AD-DA na początek.
Kurcze w sumie Apogee Ensemble to tylko(aż) 2 tys różnicy od DIGI 003. Tylko jednak chciałbym pracować na Pro Tools:roll: przynajmniej na scenie.
#11
Napisano 23 lutego 2009 - 20:51
#12
Napisano 23 lutego 2009 - 20:54

#13
Napisano 23 lutego 2009 - 20:59
PT NIE zobaczy Ensemble jako diwajsa ze sterownikiem, natomiast TY będziesz mógł przyporządkować dodatkowe 8 wejść i wyjść do/z puszki ProToolsowej w I/O Setup....jeśli skonfigurujesz wszystko cacy.
Niestety, Digidesigna CoreAudio driver NIE umożliwia wykonania Aggregate Device.
Konfiguracja takiego systemu ma parę myków

---- Dodano 23-02-2009 o godzinie 21:11 ----
Zastanów się też nad:
Mikserek Mackie Mackie - Onyx 1620 z kartą FireWire i Lodziem do nagrań wielośladowych z możliwością miksów AUX (dobre odsłuchy dla muzyków są jednym z NAJWAŻNIEJSZYCH elementów dobrego nagrania), możesz brać na scenę, komponować Lodziem, itp. itd
PLUS
ProTools M-Powered z minimalnym interfejsem wpietym analogowo w ONYXa do MONTAŻU i miksów.
#14
Napisano 23 lutego 2009 - 21:48
#15
Napisano 23 lutego 2009 - 22:06
#16
Napisano 23 lutego 2009 - 22:12


#17
Napisano 23 lutego 2009 - 22:21
#18
Napisano 23 lutego 2009 - 22:35
Pomyśl o tym w odwrocie :
Rozwiązanie poszukujące problemu :shock:
Lub też:
"Biegnący Wzdłuż Koła w Poszukiwaniu Końca"
Kokos:grin:
ja Cie prosze:-P

Dobra, męska decyzja: Mackie czy DIGI'k?:razz:
#19
Napisano 24 lutego 2009 - 01:16
#20
Napisano 24 lutego 2009 - 10:02

#21
Napisano 24 lutego 2009 - 12:16
#22
Napisano 24 lutego 2009 - 18:30


#23
Napisano 27 lutego 2009 - 19:00
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych