MacBook Pro z USA - Gwarancja
#1
Napisano 02 stycznia 2009 - 15:21
#2
Napisano 02 stycznia 2009 - 15:46
#3
Napisano 02 stycznia 2009 - 15:51
chociaż tak naprawdę na świecie numer seryjny jest wystarczający do sprawdzenia statusu gwarancji, jeżeli chodzi o gwarancję w Polsce musisz mieć numer seryjny napisany gdzieś na paragonie, aby dokonać darmowej naprawy w ramach gwarancji.
Czyli w takim razie na sprzęt zakupiony np w BestBuyu gdzie nie podają nigdzie numeru seryjnego na paragonie w Polsce nie zrealizuje gwarancji?
#4
Napisano 02 stycznia 2009 - 15:56
#5
Napisano 02 stycznia 2009 - 16:57
#6
Napisano 02 stycznia 2009 - 17:28
#7
Napisano 26 stycznia 2013 - 15:48
#8
Napisano 22 lutego 2013 - 00:32
#9
Napisano 22 lutego 2013 - 08:37
Witam,
Do niedawna byłem pewny, że gwarancja jest uznawana jedynie na podstawie numeru seryjnego. Przejrzałem wątki dotyczące gwarancji, ale w żadnym nie padła jednoznaczna odpowiedź na pytanie czy do bezpłatnej naprawy serwisowej w ramach gwarancji potrzebny jest paragon/faktura. Jak to właściwie jest?
Zastanawiałem się właśnie nad zakupem AppleCare, jednak nie wiem czy to ma sens, skoro być może bez dowodu zakupu, gwarancja nie zostanie uznana?
Mój przypadek - nowy MacBook Pro kupiony na allegro. Mac oryginalnie został kupiony w Szwajcarii, w sklepie internetowym. Jedyny "papier" jaki mam to Lieferschein czyli dowód dostawy sprzętu a w nim dane sklepu internetowego, adres kupującego (=poprzedni właściciel, który wystawił maca na allegro), data dostawy sprzętu oraz opis maca, nie ma ceny i numeru seryjnego. Nie jest to jednak paragon ani faktura... Maca oczywiście po pierwszym odpaleniu zarejestrowałem.
Czy ten dokument można potraktować jako dowód zakupu? I, przede wszystkim, czy dowód zakupu jest potrzebny czy wystarczy tylko numer seryjny?
Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości
Gwarancja będzie uznana po nr seryjnym - nie potrzebujesz paragonu itp itd. I jeżeli Twój komputer jest nadal na podstawowej 12 miesięcznej gwarancji to śmiało możesz dokupić AC i np. telefonicznie ją zarejestrować na swój komputer. I wszystko odbywa sie po nr seryjnym - pomoc techniczna - infolinia - lub naprawy serwisowe. Pozdrawiam
#10
Napisano 23 lutego 2013 - 18:30
#11
Napisano 23 lutego 2013 - 18:44
Dziękuję za odpowiedź.
Jeden z moich znajomych spotkał się z odmową przyjęcia macbooka do serwisu w ramach naprawy gwarancyjnej jeśli nie okaże dowodu zakupu, który gdzieś zapodział, a sprzęt był zarejestrowany i objęty ochroną AppleCare. Niestety nie pamiętam, który to był serwis.
Czy moglibyście podać serwisy w Warszawie gdzie bez problemu przyjmują sprzęt na podstawie numeru seryjnego?
Nie chciałbym kupić AC, który trochę kosztuje, jeśli miałbym mieć później problemy z ewentualnym (oby to nigdy nie nastąpiło ) oddaniem maczka do naprawy gwarancyjnej...
Pozdrawiam
To na miejscu Twojego znajomego poprosiłbym o uzasadnienie odmowy przyjecia sprzętu do naprawy na piśmie. Ciekawe czy ten serwis przyjąłby sprzęt gdybyś im przedstawił rachunek zakupu np. z Chin - napewno by się doczytali co tam pisze prawda? No ale skoro jest gwarancja miedzynarodowa to dla mnie jest to niezbyt zrozumiałe, że odmawiają. I jeżeli taki serwis odmawia przyjęcia sprzętu po nr seryjnym - gdzie przecież można spokojnie i szybko to sprawdzić w bazie apple to ja bym taki serwis omijał. Spokojnie możesz kupować AC i będzie wszystko ok. A na kolejne 2 lata masz spokojną głowę o swój sprzęt.
#12
Napisano 23 lutego 2013 - 20:24
#13
Napisano 23 lutego 2013 - 20:45
#14
Napisano 26 lutego 2013 - 00:31
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych