Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro z USA - Gwarancja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 amati89

amati89
  • 2 postów

Napisano 02 stycznia 2009 - 15:21

Witam. Ostatnio kupiłem przywiezionego ze Stanów macbooka pro, i dręczy mnie trochę myśl o gwarancji. Słyszałem, że Apple udziela międzynarodowej gwarancji na swoje komputery, problem w tym, że nie bardzo wiem jak tą gwarancję aktywować. Pani od której kupowałem komputer, powiedziała, że przy pierwszym uruchomieniu, on sam mnie poprowadzi...wpisywałem jakieś swoje dane, owszem, ale o gwarancji nigdzie nie było mowy... Czy ktoś, kto podobnie jak i ja kupował sprowadzany sprzęt, mógłby mi udzielić jakiejś pomocy w tej sprawie? Pozdrawiam, Wojtek

#2 _krzysiek

_krzysiek
  • 1 971 postów
  • SkądŁódź

Napisano 02 stycznia 2009 - 15:46

chociaż tak naprawdę na świecie numer seryjny jest wystarczający do sprawdzenia statusu gwarancji, jeżeli chodzi o gwarancję w Polsce musisz mieć numer seryjny napisany gdzieś na paragonie, aby dokonać darmowej naprawy w ramach gwarancji.

#3 dawid86

dawid86
  • 118 postów
  • SkądWarszawa / Chicago

Napisano 02 stycznia 2009 - 15:51

chociaż tak naprawdę na świecie numer seryjny jest wystarczający do sprawdzenia statusu gwarancji, jeżeli chodzi o gwarancję w Polsce musisz mieć numer seryjny napisany gdzieś na paragonie, aby dokonać darmowej naprawy w ramach gwarancji.


Czyli w takim razie na sprzęt zakupiony np w BestBuyu gdzie nie podają nigdzie numeru seryjnego na paragonie w Polsce nie zrealizuje gwarancji?

#4 oley_20

oley_20
  • 616 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 stycznia 2009 - 15:56

realizuja z tego co wiem, kolega przed swietami reklamowal u nas macbooka (kupionego w stanach we wrzesniu). wysylal go kurierem do sadu, nie mial ani pudelka ani nr seryjnego na paragonie. juz w telefonicznej rozmowie z sadem ustalil, ze wystarczy im paragon/dowod zakupu oni sami sprawdzili po nr seryjnym pozostala gwarancje. komputer juz do niego wrocil. proponuje zadzwonic do nich i sie upewnic, ale nie sadze by dla niego zrobili wyjatek.

#5 virgin71

virgin71



  • 12 562 postów
  • SkądWrocław

Napisano 02 stycznia 2009 - 16:57

gwarancja będzie, ale trzeba wysłać paragon i pogadać trochę... ale serwis widzi po numerze skąd jest komputer, i jakiś taki opieszały jest w porównaniu do naprawy sprzętu z PL w modelu... głowy nie dam też, że naprawią jeśli na paragonie nie ma S/N, bo "testowałem" na urządzeniu z S/N na paragonie

#6 Mustrum

Mustrum
  • 6 postów

Napisano 02 stycznia 2009 - 17:28

Witam, mam dwa maki kupione w USA. W Warszawie w serwisie jednego oddawałem bo padł dysk na gwarancji. Nie potrzebowałem paragonu ani innej dokumentacji. Pracownica serwisu sprawdziła po numerze seryjnym czy komp jest jeszcze na gwarancji i to wystarczyło. Pozdrawiam i bez obaw.

#7 komrat

komrat
  • 77 postów

Napisano 26 stycznia 2013 - 15:48

Chciałbym trochę odkurzyć temat. Planuje zakup macbooka pro z allegro oczywiście sprowadzony z USA. Sprzedawca nie posiada dowodu zakupu. Chiałbym się dowiedzieć czy bedzie gwarancja na macbooka. Wpisując numer seryjny na stronie apple, jest informacja aby wprowadzić datę zakupu. Wpisując obojętnie jaka date chcą aby wysłać im dowód zakupu którego nie mam. Odpuścić sobie takiego sprzedawce i poszukac jakiegoś macbooka z dowodem zakupu? Jeszcze jedno pytanie czy jest jakiś inny sposób, aby dowiedzieć sie kiedy laptop został kupiony, oraz od kiedy leci gwarancja?

#8 bwp

bwp
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 22 lutego 2013 - 00:32

Witam, Do niedawna byłem pewny, że gwarancja jest uznawana jedynie na podstawie numeru seryjnego. Przejrzałem wątki dotyczące gwarancji, ale w żadnym nie padła jednoznaczna odpowiedź na pytanie czy do bezpłatnej naprawy serwisowej w ramach gwarancji potrzebny jest paragon/faktura. Jak to właściwie jest? Zastanawiałem się właśnie nad zakupem AppleCare, jednak nie wiem czy to ma sens, skoro być może bez dowodu zakupu, gwarancja nie zostanie uznana? Mój przypadek - nowy MacBook Pro kupiony na allegro. Mac oryginalnie został kupiony w Szwajcarii, w sklepie internetowym. Jedyny "papier" jaki mam to Lieferschein czyli dowód dostawy sprzętu a w nim dane sklepu internetowego, adres kupującego (=poprzedni właściciel, który wystawił maca na allegro), data dostawy sprzętu oraz opis maca, nie ma ceny i numeru seryjnego. Nie jest to jednak paragon ani faktura... Maca oczywiście po pierwszym odpaleniu zarejestrowałem. Czy ten dokument można potraktować jako dowód zakupu? I, przede wszystkim, czy dowód zakupu jest potrzebny czy wystarczy tylko numer seryjny? Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości

#9 pavi7600

pavi7600

  • 1 199 postów

Napisano 22 lutego 2013 - 08:37

Witam,

Do niedawna byłem pewny, że gwarancja jest uznawana jedynie na podstawie numeru seryjnego. Przejrzałem wątki dotyczące gwarancji, ale w żadnym nie padła jednoznaczna odpowiedź na pytanie czy do bezpłatnej naprawy serwisowej w ramach gwarancji potrzebny jest paragon/faktura. Jak to właściwie jest?

Zastanawiałem się właśnie nad zakupem AppleCare, jednak nie wiem czy to ma sens, skoro być może bez dowodu zakupu, gwarancja nie zostanie uznana?

Mój przypadek - nowy MacBook Pro kupiony na allegro. Mac oryginalnie został kupiony w Szwajcarii, w sklepie internetowym. Jedyny "papier" jaki mam to Lieferschein czyli dowód dostawy sprzętu a w nim dane sklepu internetowego, adres kupującego (=poprzedni właściciel, który wystawił maca na allegro), data dostawy sprzętu oraz opis maca, nie ma ceny i numeru seryjnego. Nie jest to jednak paragon ani faktura... Maca oczywiście po pierwszym odpaleniu zarejestrowałem.

Czy ten dokument można potraktować jako dowód zakupu? I, przede wszystkim, czy dowód zakupu jest potrzebny czy wystarczy tylko numer seryjny?

Z góry dziękuję za rozwianie wątpliwości


Gwarancja będzie uznana po nr seryjnym - nie potrzebujesz paragonu itp itd. I jeżeli Twój komputer jest nadal na podstawowej 12 miesięcznej gwarancji to śmiało możesz dokupić AC i np. telefonicznie ją zarejestrować na swój komputer. I wszystko odbywa sie po nr seryjnym - pomoc techniczna - infolinia - lub naprawy serwisowe. Pozdrawiam

#10 bwp

bwp
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 23 lutego 2013 - 18:30

Dziękuję za odpowiedź. Jeden z moich znajomych spotkał się z odmową przyjęcia macbooka do serwisu w ramach naprawy gwarancyjnej jeśli nie okaże dowodu zakupu, który gdzieś zapodział, a sprzęt był zarejestrowany i objęty ochroną AppleCare. Niestety nie pamiętam, który to był serwis. Czy moglibyście podać serwisy w Warszawie gdzie bez problemu przyjmują sprzęt na podstawie numeru seryjnego? Nie chciałbym kupić AC, który trochę kosztuje, jeśli miałbym mieć później problemy z ewentualnym (oby to nigdy nie nastąpiło :)) oddaniem maczka do naprawy gwarancyjnej... Pozdrawiam

#11 pavi7600

pavi7600

  • 1 199 postów

Napisano 23 lutego 2013 - 18:44

Dziękuję za odpowiedź.

Jeden z moich znajomych spotkał się z odmową przyjęcia macbooka do serwisu w ramach naprawy gwarancyjnej jeśli nie okaże dowodu zakupu, który gdzieś zapodział, a sprzęt był zarejestrowany i objęty ochroną AppleCare. Niestety nie pamiętam, który to był serwis.

Czy moglibyście podać serwisy w Warszawie gdzie bez problemu przyjmują sprzęt na podstawie numeru seryjnego?

Nie chciałbym kupić AC, który trochę kosztuje, jeśli miałbym mieć później problemy z ewentualnym (oby to nigdy nie nastąpiło :)) oddaniem maczka do naprawy gwarancyjnej...

Pozdrawiam


To na miejscu Twojego znajomego poprosiłbym o uzasadnienie odmowy przyjecia sprzętu do naprawy na piśmie. Ciekawe czy ten serwis przyjąłby sprzęt gdybyś im przedstawił rachunek zakupu np. z Chin - napewno by się doczytali co tam pisze prawda? No ale skoro jest gwarancja miedzynarodowa to dla mnie jest to niezbyt zrozumiałe, że odmawiają. I jeżeli taki serwis odmawia przyjęcia sprzętu po nr seryjnym - gdzie przecież można spokojnie i szybko to sprawdzić w bazie apple to ja bym taki serwis omijał. Spokojnie możesz kupować AC i będzie wszystko ok. A na kolejne 2 lata masz spokojną głowę o swój sprzęt.

#12 Razle

Razle
  • 184 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 lutego 2013 - 20:24

Pewnie kolega chciał serwisować maczka na podstawie międzynarodowej gwarancji w iSpocie. Tam serwisują chyba tylko sprzedane przez siebie komputery z dowodem zakupu. Ja już serwisowałem dwa maci z USA w cortlandzie. Zawsze gwarancja była uznawana wyłącznie na podstawie numeru seryjnego.

#13 Vito72

Vito72
  • 91 postów

Napisano 23 lutego 2013 - 20:45

Bo gwarancja w applu na tym polega, N/S i tyle

#14 bwp

bwp
  • 6 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 lutego 2013 - 00:31

Dziękuję za odpowiedzi i rozwianie wątpliwości. AC kupiony :)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych