Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Apple Care


  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1 wujio

wujio
  • 142 posts
  • SkądWarszawa

Posted 19 December 2008 - 17:50

Witam
CZy jeśli kupię APPLE CARE, coś takiego:

AppleCare Macbook Pro MB588LL Apple Care Promo Noel 165 (aukcja 110326917910) - aukcje eBay.pl | Zakupy bez granic!

To czy wówczas będę miał pełną gwarancję przez 3 lata na mojego nowego MacBooka Pro?
Gdzieś słyszałem że to jest tylko jakaś gwarancja na soft i nie obejmuje w pełni sprzętu.
Z góry dzięki.

#2 Dreadmond

Dreadmond
  • 553 posts

Posted 19 December 2008 - 20:24

...
Gdzieś słyszałem że to jest tylko jakaś gwarancja na soft i nie obejmuje w pełni sprzętu.
Z góry dzięki.


hehe... kto ci tak powiedzial?? Papa santos ?? :lol: :lol:

#3 virgin71

virgin71



  • 12562 posts
  • SkądWrocław

Posted 19 December 2008 - 23:35

Nie, pewnie Papa Smerf;P Gwarancja jest normalna:)

#4 wujio

wujio
  • 142 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 December 2008 - 09:57

Ok chciałem się tylko upewnić i uciąć spekulacje:) A ploty rozisewa mój znajomy.

#5 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 20 December 2008 - 10:19

To powiedz znajomemu, żeby siebie na gwarancji oddał zamiast takie głupoty gadać.. :P BTW.. chciałem kupić rozszerzenie gwarancji na swój sprzęt w Cortlandzie, bo jak go będe sprzedawał powiedzmy po 1,5- 2 latach to byłby atrakcyjniejszy dla przyszłego nabywcy.. (nie Apple Care).. Wszystko fajnie, ale okazało się, że u nich gwarancja jest imienna i nie można by było zrobić cesji na nowego właściciela.. :/ W Apple Care jest chyba tak, że gwarancja idzie z SN sprzętu, a nie za właścicielem prawda?

#6 corrigo

corrigo
  • 183 posts

Posted 20 December 2008 - 12:51

Gwarancja 2-3 letnia AppCare jest międzynarodowa, przechodzi na kolejnych właścicieli i nie ma znaczących, podchwytliwych ograniczeń. Biorąc pod uwagę wszechobecne , chińsko-niewolnicze źródło pochodzenia współczesnego sprzętu , nawet tego z wyższej półki cenowej, zakup tego rozszerzenia gwarancji wydaje się rozsądny. Polskie "rozszerzenia" oferowane przez rodzimych dystrybutorów, są tak jak ich ceny, mniej atrakcyjne.

#7 vinci

vinci
  • 2693 posts
  • SkądPoznań

Posted 21 December 2008 - 21:10

A w Cortlandzie da się kupić przedłużenie gwarancji jeżeli u nich nie kupiło się Maca? A Apple Care w Polsce realizują bez problemu?

#8 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 21 December 2008 - 21:20

Apple Care iSource realizuje bez problemu, przynajmniej tak jest napisane na ich stronie.. Vinci nie jestem pewien, ale raczej nie.. W przypadku Apple Care gwarancję daję Apple, w drugim przypadku gwarancję daje ci Cortland jako osobny podmiot i to z nimi zawierasz umowę gwarancyjną..

#9 Newstad

Newstad
  • 665 posts

Posted 21 December 2008 - 21:44

W Polsce gwarancję można przedłużyć w ciągu pierwszego miesiąca od zakupu Mak'a tam, gdzie się go kupiło. AppleCare można dokupić gdziekolwiek w ciągu roku od zakupu komputera, nieważne, czy był on kupiony w Polsce, czy poza granicami kraju. I tu mam do Was prośbę- jeżeli wiecie, gdzie można wykupić pakiet AppleCare (eBay odpada), proszę o wiadomość. Na forum MyApple zajmował się tym pewien użytkownik, ale niestety, nie odpisuje ani na maile, ani na PM, a czasu do końca podstawowej gwarancji zostało mi mało...

#10 wujio

wujio
  • 142 posts
  • SkądWarszawa

Posted 23 December 2008 - 11:07

Słyszałem od człowieka który pracuje w serwisie Appla w Polsce, że chyba od nowego roku będą i u nas sprzedawane Apple Care. Myślicie że opłaca się wykupić tą dodatkową gwarancję?

#11 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 23 December 2008 - 11:22

Jeśli rzeczywiście można ją dokupić w okresie do jednego roku.. to nie wiem, czy bym sobie nie kupił.. przynajmniej na dodatkowy rok, aby mieć święty spokój.. MacBook jak każdy inny sprzęt lubi się czasem popsuć.. Dlatego przez okres użytkowania swojego (1,5-2 lat) nie ukrywam, że chciałbym mieć tą pewność, że jak coś się zepsuje to nie popłyne w przysłowiowe koszty.. Podejrzewam, że głupia wymiana pękniętego Top Case'a, napędu SD raczej na bank przewyższy koszt rocznego Apple Care.. Ale Apple Care jest 3 letni tak? Czyli jak do rocznego MacBook'a dokupiłbym 3 letnie przedłużenie gwarancji to i tak skończy się ona w 3 roku od zakupu, a nie w 4?

#12 corrigo

corrigo
  • 183 posts

Posted 23 December 2008 - 11:55

Oryginalne 3-letnie Apple Care kończy się po upływie 3 lat od "zawarcia kontraktu" zakupu. Kupując AC w normalnym kraju, dostajesz płytę CD z instrukcją i kartę kodu AC. Rejestrujesz ten kod, podajesz datę zakupu i numer seryjny komputera. Rozszerzona gwarancja jest międzynarodowa, czyli obowiązuje tez u naszych lokalnych dystrybutorów. Moim skromnym zdaniem, polskie 'firmowe" pseudoAC jest mniej atrakcyjne dla Klienta , a bardziej dla Firmy je sprzedającej. Ale jeżeli , jak wspomniano w poście wyżej, wreszcie i u nas można będzie bezpośrednio kupić AC, to kolejny mały krok ku normalności. Problemem znowu będzie zapewne cena, wyższa od zaoceanicznej o ten idiotycznie wysoki VAT. Ale wszak posły i inne osły muszą mieć co konsumować i rozdawać ? :)

#13 _ZwS_

_ZwS_
  • 399 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 23 December 2008 - 14:51

Coorigo: Czyli kupiłem lapka w 2008, w 2009 kupuje AC, gwarancja kończy się w 2011? Czy liczymy od "zawarcia kontraktu" zakupu AC w tym przy przykładzie 2009 i kończy się w 2012? W moim przypadku jak zwykle zadecyduje cena.. Cortlandzka gwarancja na 3 lata w przypadku MacBook'a to koszt 487 PLN. Swoim skromnym zdaniem podejrzewam, że AC będzie kosztować nie mniej niż 700.. :/

#14 corrigo

corrigo
  • 183 posts

Posted 23 December 2008 - 15:33

ZwS, liczy się max. 3 lata od daty PIERWSZEGO zakupu. A nawet , jezeli kupowałeś w Apple Store on line, od daty potwierdzenia zamówienia !!. Oryginalny / nie polski/ AC jest drogi. Dlatego dystrybutorzy w Polsce , znaleźli nisze rynkowa, oferując tańszy zamiennik. Oryginał ma kilka zalet, jeżeli umie się go wykorzystać. W Kraju, naprawy gwarancyjne polegają jak dotąd, na dosyć długotrwałym grzebaniu w kompie. na forum znajdziesz opisy tak dobrych, sprawnych napraw, jak i kuriozalne przypadki serwisowej niekompetencji. Na Zachodzie naprawa zwykle polega na szybkiej wymianie komputera. Po prostu praca ludzkiego serwisanta jest za droga :). Jeżeli masz kontakt osobisty , np. w Stanach, przesyłasz komputer kurierem, prosząc o dostarczenie go do serwisu i podając numer AC. zwykle po kilku dniach wraca kurierem nowy komp. Jezeli dużo podróżujesz po Świecie, możesz też naprawiać / wymienić:) / zdefektowanego Appelka od ręki np. w Singapurze czy Rio :). Polski "ac" wymusza nasz serwis i standardową naprawę w Polsce. Jeżeli nie jesteś bardzo mobilny, wybierz tańsze rozwiązanie. Podobno polski serwis wyraźnie uległ poprawie, ostatnio. Światowe AC polecam przy zakupie nowego kompa na zachodzie, planowanego do 3 letniego używania intensywnego przez menedżera , który nie ma czasu na użeranie się z tradycyjnym serwisem i kilka dodatkowych groszy wydanych na komfort i jakość obsługi nie uważa za stracone. Podobnie warte jest dla użytkowników PRO, robiących duże kontrakty i potrzebujących szybkiego serwisu. Naszemu Makowcowi powinien wystarczyć rodzimy wariant. Na Forum padło kilka razy pytanie , czy w ogóle warto . Przy globalizacji produkcji, masowym "wytwórstwie" przez niewolnicze, kiepsko opłacane chińskie ręce , sprzęt , nawet "markowy" pada niespodziewanie często. Dodatkowa gwarancja może się opłacać. Z łezką w oku przypominam sobie doskonałe, a nie najdroższe produkty z przed kilkunastu lat made in Japan i z przed kilku lat np. made in Tajwan. Teraz wszystko .....PRC i trzeba "kombinować" :(

#15 Newstad

Newstad
  • 665 posts

Posted 29 December 2008 - 23:20

Chciałem odświeżyć wątek- dowiedziałem się w sklepie iSpot, że nie planują wprowadzenia AppleCare do sprzedaży... Za to udało mi się ten pakiet nabyć dzięki panu Michałowi, który na naszym forum działa jako Ciurekie. W ciągu godziny od nawiązania kontaktu cieszę się AppleCare i gwarancją przedłużoną do stycznia 2011 roku! Cała transakcja przebiegła bezproblemowo, w międzyczasie zdążyliśmy jeszcze miło porozmawiać przez telefon:) Gorąco polecam zakupy u Ciurekie, pozdrawiam!

#16 wujio

wujio
  • 142 posts
  • SkądWarszawa

Posted 30 December 2008 - 08:20

A w jakiej cenie kupiłeś jeśli można wiedzieć?

#17 Newstad

Newstad
  • 665 posts

Posted 30 December 2008 - 10:21

Z racji wysokiego kursu dolara kosztowało mnie to 589 złotych, ale gwarancja kończyła mi się w tym tygodniu i nie miałem czasu czekać na niższą cenę. W każdym razie- jeszcze raz polecam zakupy u Ciurekie!

#18 wojtkow

wojtkow


  • 6767 posts
  • Płeć:
  • SkądPoznań

Posted 08 January 2009 - 09:53

Jako świeżo upieczony posiadacz MBP chciałbym uzupełnić swoją wiedzę nt Apple Care. Mam jeszcze miesiąc (prawie) na wykupienie przedłużonej gwarancji w Cortlandzie, jednakże posiada ona swoje ograniczenia - przywiązanie do jednej firmy, lokalny zakres działania, fakt że jest do gwarancja dealera a nie producenta forsuje naprawy do bólu w sytuacji gdy jedynym rozsądnym wyjściem jest wymiana sprzętu. Wydaje się że AC jest więc lepsze, mam jednak pytanie do praktyków, jak to wygląda w rzeczywistości. Kupię AC w Polsce przy pomocy np ww Macieja i zarejestruję np w UK (bo wiem że w Polsce nie można). Czy to nie stwarza problemów przy korzystaniu z gwarancji - zwłaszcza poprzez iSpot. Nie będą się czepiali że notebook kupiony jest w Polsce a AC poza nią? Nie chciałbym wyrzucić pieniędzy w błoto bo AC kosztuje mimo wszystko dość sporo.

#19 Newstad

Newstad
  • 665 posts

Posted 08 January 2009 - 10:04

Zanim wykupiłem pakiet AppleCare u pana Macieja "Ciurekie" (polecam jeszcze raz!), dowiadywałem się w iSource jak wygląda sprawa respektowania tej gwarancji. Oto odpowiedź przedstawiciela iSource:

"Jeżeli chodzi o sprzęt zakupiony za granicami kraju można wykupić wydłużoną gwarancje tz. AppleCare (niestety tylko poza granicami Polski). Można to zrobić do ostatniego dnia gwarancji widocznej na stronie https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do.
Wiem, że niektórzy klienci kupują AppleCare również na produkty zakupione u nas w kraju, taka zarejestrowana gwarancja obowiązuje również w Polsce."

Mam nadzieję, że pomogłem w podjęciu decyzji;) Pozdrawiam!

#20 moocker

moocker
  • 21 posts
  • SkądKobyłka / Polska

Posted 08 February 2009 - 03:24

Chciałbym spytać o rejestrację AppleCare na komputer kupiony w Polsce - nie da się wybrać Polski na liście krajów przy rejestracji (a raczej da się, ale nie można wtedy zarejestrować ;)) - a na koniec trzeba podać adres. Czy ma on jakiekolwiek znaczenie poza statystyką Apple'a, np wysyłają tam potem naprawiony sprzęt czy coś? (Tzn - czy musi być prawdziwy i powinienem popytać znajomych mieszkających w UK o adresy, czy mogę podać czyjkolwiek?) Ewentualnie - czy po rejestracji AppleCare można potem zmienić adres, na jaki było zarejestrowane?

#21 RiQ

RiQ

  • 2567 posts
  • SkądWrocław

Posted 27 May 2009 - 20:58

To ja też cosik dodam od siebie w tym temacie iMaka kupiłem 2.05.2009 w MM. Tego samego dnia sprawdziłem sobie na wiadomej stronie, do kiedy obowiązuje gwarancja. Okazało się, że do 5 listopada 2009, czyli na 6 miesięcy przed rokiem od daty zakupu. Przed kontaktem z hotlinią Apple (polecam od razu tam uderzać) dwa razy wysyłałem maila do apple z prośbą o przedłużenie okresu gwarancji do 1 maja 2010. Dołączałem skan paragonu i potwierdzenie zapłaty. Niestety nie dostałem odpowiedzi. W dniu kiedy kontaktowałem się z hotlinią sprawdziłem jeszcze raz datę gwarancji i zauważyłem, że zmieniła sie na 31 grudnia. Już coraz bliżej maja. Po rozmowie z miłą Panią z hotlinii (została założona sprawa w apple) wysłałem na wskazany przez panią adres maila z zeskanowanym paragonem i potwierdzeniem przelewu. Jeszcze tego samego dnia dostałem potwierdzenie od apple, że okres gwarancyjny został zmieniony. I rzeczywiście, na stronie www jest już prawidłowa data 1 maj 2010 :) jupi. Mam czas do maja aby zrealizować 3 letnie przedłużenie AC

#22 vinci

vinci
  • 2693 posts
  • SkądPoznań

Posted 05 August 2009 - 16:52

Mam pytanie - czy wystarczy sam kod czy trzeba posiadać pudełko przy oddawaniu komputera w ramach Apple Care?

#23 Cottage

Cottage
  • 739 posts
  • SkądBielsko-Biała

Posted 05 August 2009 - 17:07

Mam pytanie - czy wystarczy sam kod czy trzeba posiadać pudełko przy oddawaniu komputera w ramach Apple Care?


z tego co można przeczytać po rejestracji to wymagany jest dowód zakupu sprzętu + wydruk mejla potwierdzającego Apple Care

#24 Teq

Teq
  • 667 posts

Posted 06 August 2009 - 20:00

Moze sie zdarzyc, ze przed otrzymaniem maila potwierdzajacego Apple zglosi sie z prosba o podanie numeru serii pudelka, bylo pare takich numerow mozna o nich poczytac w necie, w zwiazku z falszywkami sprzedawanymi na eBayu. Sam kupilem AC na ebayu, ale przed kupnem upewnilem sie, ze moge otrzymac skan oryginalnego pudelka z numerem sn. co polecam wszystkim planujacym zakup samego kodu.

#25 vinci

vinci
  • 2693 posts
  • SkądPoznań

Posted 26 August 2009 - 20:28

z tego co można przeczytać po rejestracji to wymagany jest dowód zakupu sprzętu + wydruk mejla potwierdzającego Apple Care

Byłem ostatnio w autoryzowanym serwisie Apple - w iSource w Warszawie na ulicy Działkowej i powiedziała mi pani, że wystarczy w zupełności sam kod, żadnych papierów.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users