Parallels 4.0 obsłuży 8 rdzeni ?
#1
Napisano 11 listopada 2008 - 23:32
szykuje się wersja 4, przeczytałem ten artykuł i nie jestem pewien czy dobrze zrozumialem ale wersja 4.0 ma podobno "dać" wirtualnej maszynie tyle rdzeni ile mamy w systemie. Jeśli mamy nowego mac pro, to np: twój emulowany windows również będzie miał 8 rdzeni. Ale czy aby napewno?. Zastanawiają mnie gwiazdki na drugim screenshocie od 5 do 8 rdzenia.
link do artykułu:
Parallels Desktop 4.0 for Mac Makes Running Windows On Your Mac Even Faster
#2
Napisano 11 listopada 2008 - 23:50
#3
Napisano 12 listopada 2008 - 00:37
#4
Napisano 12 listopada 2008 - 01:07
#5
Napisano 12 listopada 2008 - 01:31
a, że tak zapytam, czy jest jakikolwiek program na windows obsługujący 4 rdzenie? bo z tymi na 2 już jest problem...
3d studio max. Obsługuje ile masz.
---- Dodano 12-11-2008 o godzinie 03:32 ----
@berko
Powinien widzieć 8 rdzeni/procków widnows. Parallels używa VT z procka intela na warstwie hardware-owej, chyba, że Xeony co siedzą w mac pro nie mają VT?
No wałaśnie niestety ja nie mam mac-a. I nie mam jak tego sprawdzić, może tutaj ktoś kto posiada mac pro z 8 rdzeniami będzie w stanie ?.
#6
Napisano 12 listopada 2008 - 05:21
Jest ich cała masa.a, że tak zapytam, czy jest jakikolwiek program na windows obsługujący 4 rdzenie? bo z tymi na 2 już jest problem...
Mają :]@berko
Powinien widzieć 8 rdzeni/procków widnows. Parallels używa VT z procka intela na warstwie hardware-owej, chyba, że Xeony co siedzą w mac pro nie mają VT?
Tylko że nikt o zdrowym rozsądku nie będzie renderował pod wirtualną maszyną3d studio max. Obsługuje ile masz.
#7
Napisano 12 listopada 2008 - 08:42
Jest ich cała masa.
Mają :]
Tylko że nikt o zdrowym rozsądku nie będzie renderował pod wirtualną maszyną
Wlasnie wersja 4.0 daje taka mazliwosc zeby renderowac to na wirtualnej maszynie, zakladajac ze wirtualka dobrze korzysta z wszystkich rdzeni.
#8
Napisano 12 listopada 2008 - 09:17
---- Dodano 12-11-2008 o godzinie 18:19 ----
no i przetestowałem P4.0 pod 3DS i ładnie śmiga na dwóch rdzeniach - przy czym jest dużo szybszy niż VMFusion. Stara się nawet obsługiwać DirectX-sa, może jeszcze nie rewelacyjnie ale zawsze to coś.
#9
Napisano 13 listopada 2008 - 14:33
no niestety ja renderuję pod VM - nie mam innego wyjścia bo przez BootCamp wysypuje mi się licencja w 3DSie:( i tak naprawdę pomimo tego że Fusion obsługuje do dwóch rdzeni 3DS używa tylko jednego pomimo poprawnych ustawień VM - przetestuje Parallels i zobaczę czy tam ruszy na dwóch chociaż
---- Dodano 12-11-2008 o godzinie 18:19 ----
no i przetestowałem P4.0 pod 3DS i ładnie śmiga na dwóch rdzeniach - przy czym jest dużo szybszy niż VMFusion. Stara się nawet obsługiwać DirectX-sa, może jeszcze nie rewelacyjnie ale zawsze to coś.
No świetnie, rozumie, że jak renderujesz w 3ds to zajętość procesorów fizycznych jest na maxa ?.
No i interesuje mnie również, to jak widoczne są procesory i rdzenie pod emulowanym xp w P 4.0. Bo wiem, ze windows obsługuje max 2 procesory, ale każdy z nich może miec do 16 rdzeni. Jeśli masz dwa rdzenie w mac-u to w windzie będzie ok, bo będziasz miał dwa procki. Ale co będzie jeśli ustawisz dla emulowanego Windowsa Xp powiedzmy 8 rdzeni w mac pro ?. Bedzie widzial dwa procesory czterordzeniowe, czy zatrzyma się na duch procesorach ?. A może bedzie mial dwa procesory o pełnej mocy jednego fizycznego czyli czterordzeniowego ?.
Czy ktoś tutaj kto posiada 8 albo przynajmniej 4 rdzeniowego mac pro może przetestowac ?.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych