Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

[Mac OS X]Grafika w Pascalu (fpc)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
3 odpowiedzi w tym temacie

#1 MacDada

MacDada

    MyApple Team

  • 7 238 postów
  • Skąd3city

Napisano 08 czerwca 2005 - 21:14

Hejka!

Moja gierka Czołgi jest na wykończeniu :D
No i zachciało mi się pokombinować, żeby działała także pod MacOS X'em... Jako, że nie ma tu Turbo Pascala, byłem zmuszony do użyca FPC (Free Pascal Compiler) lub GPC (Gnu Pascal Compiler. Wybrałem ten pierwszy, gdyż używam go także na Windows i działa mi tam znakomicie...

Udało mi się go zainstalować, ale jest mały problemik... FPC dla Maka tylko kompiluje program, a nie ma edytora. Więc napisałem sobie "Hello World" i otworzyłem Terminal i w nim wpisuję "fpc hello.pas". I dupa. "fpc: Command not found".
Doszedłem, że FPC jest zainstalowane w katalogu /usr/local/bin/. Tak więc znowu Terminal i wpisuję /usr/local/bin/./fpc hello.pas. I nareszcie się skompilowało (jesst :P). W ten sposób w Terminalu wpisuję ./hello i się cieszę pięknym napisem... (aczkolwiek w Terminalu...). Moduł CRT też działa.

Niestety, nie udało się z modułem GRAPH. Rozumiem, że sprawa wygląda podobnie jak w Linuksie (UNIXowe podstawy :P), więc może coś wiecie na ten temat....
Bo rozumiem, że w konsoli (Terminalu) nie można używać grafiki. Programy działają też tylko w Terminalu (jak klikam normlanie myszą na program, to nie uruchamia się). Działa po wpisaniu w Terminali ./nazwa_programu.
Tak więc dochodzę do wniosku, że trzeba w takiej sytuacji użyć jakiegoś środowiska do uruchomienia grafiki... Co to może być?

Pozdr.

#2 czaja

czaja
  • 2 postów

Napisano 09 czerwca 2005 - 16:04

olej to i napisz od nowa w C w oparciu o X

#3 MacDada

MacDada

    MyApple Team

  • 7 238 postów
  • Skąd3city

Napisano 09 czerwca 2005 - 16:06

Taki mam zamiar - skończę gierkę i przerzucam się na C.

Ale najpierw chcę ją skończyć (już prawie mi się udało - wersja dla PC). Chciałem ją jeszcze przekompilować dla Maka,..,

[ Dodano: 2005-06-09, 18:37 ]
Doszedłem do wniosku, że w Linuksie jest tak samo: też można robić aplikacje tylko konsolowo...

Ale po to są środowiska graficzne jak KDE, czy Gnome, żeby móc robić programy z grafiką... 8) Więc pewnie jest jakas możliwość wykorzystania grafiki w systemach innych niż Windows i Pascalu...

A może X11? (choć nie wiem jaka różnica między X11 a KDE...)

#4 devilia

devilia
  • 1 872 postów
  • SkądDziałdowo, PL

Napisano 09 czerwca 2005 - 18:57

SDL koledzy - debesciak dla ludzi ktorzy chca robic gierki cross platform i maja w dodatku doswiadczenie z pascalem. Dobre, a moze nawet lepsze jest Allegro, ale niestety w OS X wiekszosc funkcji jest niedostepna - autorom nie chcialo sie ich implementowac pod ten system. Pozatym SDL odpowiada takze za muzyke, dzwieki, obsluge roznych myszek joyow itp - bezkonkurencyjna biblioteka dla programistow gier. Jest czesciowo polaczona z OpenGLem - kozysta z systemowych sterow GLa. W tej bibliotece powstaly takie tytuly jak Civilization Call to Power, Railroad Tycoony, emulator PC Bochs i sporo innych ktorych niesposob wszystkich wymienic. zajrzyjcie na stronke: libsdl.org




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych