Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

MacBook Pro z USA - język polski, gwarancja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
23 odpowiedzi w tym temacie

#1 Jens

Jens
  • 1 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 11:16

Witam serdecznie, Zamierzam kupić MacBook'a Pro lub MBA w Stanach. Być może nie prześledziłem całego forum ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z językiem polskim i gwarancją. Czy i w jaki sposób można zamienić język w Leopardzie z ang na polski? Jak wygląda sprawa z gwarancją - czy jest jakas międzynarodowa? Czy będę mógł skorzystać z pomocy technicznej w Polsce? Dzięki za pomoc i pozdrawiam :) :)

#2 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 11:37

Język polski jest w Leopardzie, wystarczy go włączyć. Gwarancja ... będzie honorowana gdy powstanie Apple Polska. A to ma się stać w sierpniu, pod koniec o ile dobrze pamiętam. Przynajmniej takie opinie na tym forum były wypowiadane. Ale pożyjemy, zobaczymy. Póki co, żeby mieć gwarancję w Polsce musisz mieć na paragonie wypisany numer seryjny komputera.

#3 neaf

neaf
  • 160 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 26 lipca 2008 - 11:48

Gwarancja jest międzynarodowa. I nie będzie żadnego problemu jeśli będziesz miał paragon. Bez paragonu też muszą Ci przyjąć tak czy inaczej. To czy jest na gwarancji sprawdzają na stronie Apple'a po numerze seryjnym.

#4 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 12:15

Niestety , to co piszesz to sytuacja, która powinna być, ale my mieszkamy w Polsce i jest jak jest. Ale będzie tak jak piszesz i to już niedługo. Z resztą najlepiej jest zadzwonić do SADu i dowiedzieć się, może od jakiegoś czasu nastąpiły jakieś zmiany na lepsze, tego faktycznie nie wiem.

#5 neaf

neaf
  • 160 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 26 lipca 2008 - 12:26

SAD ma obowiązek przyjąć gwarancję. Jeśli robi jakieś problemy wystarczy zadzwonić do Apple ( jakiś numer do Irlandii o ile dobrze pamiętam ) i oni zareagują. Spotkałem już takie historie na tym forum.

#6 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 12:27

SAD to nie oddział Apple'a tylko dystrybutor, a to ogromna różnica, również w warunkach gwarancji. Dlatego lepiej się upewnić dzwoniąc.

#7 Darrarski

Darrarski
  • 469 postów
  • SkądWarszawa / Piastów

Napisano 26 lipca 2008 - 12:31

https://selfsolve.ap.../GetWarranty.do

Na tej stronie wpisujesz numer seryjny i uzyskujesz informacje na temat ważności gwarancji. Można też tam uzyskać numery telefonów i adresy do serwisów w naszym kraju.

#8 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 12:38

Hę... wpisałem numer mojego iMac'a kupionego 10 stycznia 2008 i nie pokazała się rzadna placówka wukonująca gwarancję, ani w Polsce, ani w Niemczech, ani w Belgii. Czyli co, mam rozumieć, że nie przysługuje mi naprawa gwarancyjna ? ee... coś nie tak z tą stroną. A może chodzi o konkretny kanał dystrybucji i mój maczek jest zarejestrowany jako sprzedany w Polsce, przez co nie ma wsparcia na świecie. To by potwierdzało kłopoty z gwarancją zagraniczną u nas. Tak czy inaczej lepiej zadzwonić.

#9 grabka

grabka
  • 184 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 13:14

@Witos Zadzwoń tam, gdzie kupiłeś sprzęt i zapytaj co jest grane. Bo z tego co rozumiem, to ta stronka nie pokazuje w ogóle daty zakupu Twojego maczka?

#10 neaf

neaf
  • 160 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 26 lipca 2008 - 13:40

Dla mojego sprowadzonego z USA Maca zwraca:

The following service option(s) are available for this product in the location you've selected.

Apple Authorized Service Provider
Apple has a large network of trained technicians to help service your product.
Find an Apple Authorized Service Provider


Czyli przysługuje mi gwarancja w iSource i CRC CommunicAid.

#11 narkoman

narkoman
  • 4 360 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 26 lipca 2008 - 14:01

u mnie pisze dokładnie tak samo, też komputer z USA. Pisałem do iSource i odpisali (podalem im numer seryjny), że nie będzie żadnych problemów z ewentualnym naprawami gwarancyjnymi tego kompa u nich.

#12 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 26 lipca 2008 - 14:51

@Witos
Zadzwoń tam, gdzie kupiłeś sprzęt i zapytaj co jest grane. Bo z tego co rozumiem, to ta stronka nie pokazuje w ogóle daty zakupu Twojego maczka?

Pokazuje datę zakupu, tylko nie wprost a zapomocą daty wygaśnięcia gwarancji, u mnie to 10 styczeń 2009.
iMac'a kupilem w Cortlandzie dlatego nie mam problemu z ewentualną gwarancją.
A skoro macie wypisane polskie adresy to OK, znaczy honorują zagraniczną gwarancję, a przynajmniej tak podaje Apple. Jednak jeszcze bym się dopytał, na wszelki wypadek. Poza tym kwestia jeszcze takiego szczegółu jak gwarancyjna naprawa płatna. Może się bowiem okazać, że owszem, naprawiają na gwarancji, ale trzeba za to zapłacić. Spotkałem się z takim absurdem kiedyś dlatego dmuchał bym na zimne.

#13 babazgaga

babazgaga
  • 9 postów
  • SkądWrocław

Napisano 19 sierpnia 2008 - 10:11

Ja mam Maka kupionego w Stanach w kwietniu 2008, padła mu klawiatura, bez problemu naprawili mi na gwarancji w CRC, nie musiałam wysyłac paragonu, tylko po numerze seryjnym sprawdzili ze gwarancja mi przysługuje. Swoją drogą, przebiegło to sprawnie i bez bólu, chociaż obawiałam się wysyłania kompa do Wawy, i w ogóle oddawania do serwisu, po tym jak sobie forum poczytałam:D

#14 combos

combos
  • 105 postów

Napisano 19 sierpnia 2008 - 10:19

Niestety , to co piszesz to sytuacja, która powinna być, ale my mieszkamy w Polsce i jest jak jest. Ale będzie tak jak piszesz i to już niedługo.
Z resztą najlepiej jest zadzwonić do SADu i dowiedzieć się, może od jakiegoś czasu nastąpiły jakieś zmiany na lepsze, tego faktycznie nie wiem.


Wystarczy tylko numer seryjny nic wiecej nie trzeba - wiem to z autopsji niedawno moj MBP byl w sadzie padl naped i bez problemu wymienili

#15 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 19 sierpnia 2008 - 16:59

Aha, no to git.

#16 szaq138

szaq138
  • 24 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 21 sierpnia 2008 - 14:25

to jest znak do masowego importu kompow, wiecie zawsze gwarancje mozna wykupic sobie 200 zl (+/-) kosztuje na 2-3 lata.

#17 plusz-b215c6ef49

plusz-b215c6ef49
  • 24 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 sierpnia 2008 - 14:56

gwarancje apple care czy polską? btw. czy ten numer seryjny na paragonie trzeba czy nie. Jad~w wkrotce do stanów i też mam ochotę na macbooka

#18 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 25 sierpnia 2008 - 17:32

Bylo tu przytoczone, że nie. Ale jak masz wątpliwości to każ sobie napisać, to nie zaszkodzi.

#19 myapple_123

myapple_123
  • 776 postów

Napisano 27 sierpnia 2008 - 00:38

Gwarancja Apple jest miedzynarodowa, wiec nie ma problemu z naprawa na terytorium PL. Po zakupie rejestrujemy nasz sprzet i sam serial number powinien wystarczyc choc dla pewnosci mozna dolaczyc do serwisowanego sprzetu kopie rachunku. Support Apple Polska jest w Warszawie z tego co mi wiadomo, a nie w Irlandii ;-) Warto jeszcze odroznic Apple Care od rozszerzenia gwarancji oferowanego przez wiele salonow Apple na terenie PL - łatwo pomyslec, ze to jest to samo.

#20 michael.belfast

michael.belfast
  • 203 postów
  • SkądNY /Belfast/ W-wa

Napisano 30 sierpnia 2008 - 18:23

Witam serdecznie,
Zamierzam kupić MacBook'a Pro lub MBA w Stanach. Być może nie prześledziłem całego forum ale chciałbym się dowiedzieć jak wygląda sprawa z językiem polskim i gwarancją. Czy i w jaki sposób można zamienić język w Leopardzie z ang na polski? Jak wygląda sprawa z gwarancją - czy jest jakas międzynarodowa? Czy będę mógł skorzystać z pomocy technicznej w Polsce?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam :) :)


Ja mam Mac-a ze US gdy go kupowalem Apple dawal mi gwar. na 1 rok a Ms z Apple Store NY powiedziala mi ze ta gwarancja jest tylko na teren US i jezeli chce podrozowac z moim Mac-kiem
po za granice kraju to najlepiej jakbm wykupil worldwide na 3 lata za 200,-USD i tak tez uczynilem
wiec nie wiem czy ta 1 roczna jaka daja w US w polsce tez jest wazna. Ja osobiscie wolalem nie ryzykowac poniewaz ciagle sie przemieszczam pomiedzy trzema krajami wiec mam teoretycznie swiety spokoj.
Best
M:cool: .

#21 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 30 sierpnia 2008 - 19:29

Ha ! nowe światło na sprawę. Czyli nie jest to tak hop-siup.

#22 podrozposlubna

podrozposlubna
  • 47 postów

Napisano 15 września 2008 - 09:02

Przeczytalem ta dyskusje i dalej nie wiadomo czy kupujac w stanach wystarczy standardowo roczna gwarancja zeby byla honorowana w polsce czy trzeba wykupic dodatkowa za 200usd?
pozdro
/m

Podróż Poślubna dookoła świata - Monia i Michał Przybysz

#23 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 15 września 2008 - 09:18

Dlatego najlepiej będzie zadzwonić do SADu, Cortlandu lub przejść się do iSpot'u i spytać.

#24 szymont

szymont
  • 9 postów

Napisano 20 września 2008 - 22:46

Wystarczy standardowa gwarancja miedzynarodowa Apple. Wlasnie to przerobilem. Mam MBP z USA i nie byo zadnego problemu z naprawa w iSource. Wysylka na ich koszt kurierem! Wystarczyla aktualna informacja o waznej gwarancji na stronie Selfsolve. Zadnych papierow,zaswiadczen, rachunkow czy tak czesto wspominanych paragonow z numerem seryjnym. Jak dla mnie bomba! :-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych