Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Mac z Allegro


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
40 odpowiedzi w tym temacie

#26 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 czerwca 2006 - 20:18

Heidi: A co zrobić, jeżeli gwarancja ma hologram ale nie ma odcisku suchej pieczęci? Mówię o sprzęcie kupionym w salonie...

Wtedy masz pieczęć i fakturę z salonu ;-)
A na poważnie, Allegro jak Allegro, trzeba po prostu uważać. Ten sprzedający wydaje się być bez zarzutu i to bardzo dobrze, ale spotkałem się kilkukrotnie z sytuacjami, kiedy ludzie dostawali "gwarancję", a potem okazywało się, że były to jakieś kserokopie. Efektem były oczywiście problemy z realizacją tej "gwarancji" i wkurzenie na "zły" SAD, bo przecież "mam gwarancję, a oni nie chcą jej uznać".

Raczej zainteresowałbym się dlaczego sprzęt na allegro z papierami SAD-u jest o niebo tańszy niż sprzęt z papierami SADu za sklepu SADu.

No puśćmy wodzę wyobraźni: reseller ma upusty resellerskie ok. 10-15%, POS ok. 8%, koszt sprzętu to cena netto, bo VAT sobie odpisał, sprzęt jest sprzedawany bez faktury VAT, czyli sprzedającemu odpada odprowadzenie 22% VATu od ceny sprzedaży. Innymi słowy, na przykład dla resellera: koszt MacBooka Pro 1.83 to ok. 5300-5600. Sprzedaje go za 6400.

A to, co na taką transakcję powiedziałby nasz US, to już zupełnie inna historia ;-)

#27 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 25 czerwca 2006 - 00:00

No puśćmy wodzę wyobraźni: reseller ma upusty resellerskie ok. 10-15% ...


Nie przesadzajmy, chyba moze tylko cortland ma takie upusty, z tego co dostaje cennik od SAD-u to marza na sprzecie do dalszej odsprzedazy jest ok 5%...

#28 njet

njet

  • 1 342 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 czerwca 2006 - 01:19

Nie przesadzamy, 10-15%.

#29 BiM Service

BiM Service

    user_jgora

  • 972 postów
  • SkądJelenia Góra

Napisano 25 czerwca 2006 - 07:45

Nie przesadzamy, 10-15%.


No wiesz, cennik na maila dostaje, czasem cos kupujemy dla klientow i jest jak mowie. Na jakiej podstawie uwazasz, ze jest 10-15%?

#30 df25232a9e

df25232a9e
  • 30 postów

Napisano 25 czerwca 2006 - 12:30

Jeszcze jedno pytanie :-)

Zastanowiła mnie jedna rzecz - w warunkach gwarancji jest takie zdanie:

Naprawa gwarancyjna może być wykonana po przedstawieniu przez Kupującego:
- ...
- dokumentu sprzedaży wystawionego przez autoryzowanego sprzedawcę wpisanego na pierwszej stronie Karty
- ...


Czy to oznacza, że skoro nie mam faktury na ten sprzęt, to SAD może odmówić mi naprawy gwarancyjnej?

#31 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 25 czerwca 2006 - 12:35

Nie przesadzajmy, chyba moze tylko cortland ma takie upusty, z tego co dostaje cennik od SAD-u to marza na sprzecie do dalszej odsprzedazy jest ok 5%...

Wyraźnie rozgraniczyłem resellerów i POS. Komu jak komu, ale Tobie ten podział powinien być znany.

#32 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 czerwca 2006 - 14:04


Czy to oznacza, że skoro nie mam faktury na ten sprzęt, to SAD może odmówić mi naprawy gwarancyjnej?



Ja musialem okazac kopie faktury przy oddawaniu sprzetu do serwisu. Sama ksiazeczka z hologramem SAD nie wystarczyla. Poproszono mnie o dowod zakupu. I faktycznie jest to napisane w umowie gwarancyjnej.

#33 Ka

Ka


  • 6 050 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 czerwca 2006 - 17:37

Punkt 13 ( w starszych książeczkach jest to punkt 8) , "Warunki gwarancji jakości", spisuję z Kart gwarancyjnej wystawionej przez SAD. " Naprawa gwarancyjna może być wykonana po przedstawieniu przez Kupującego: - ważnej karty gwarancyjnej, - DOKUMENTU SPRZEDAŻY ( w starszych książeczkach, w punkcie 8, mamy zamiast tych słów słowo " FAKTURY" ) wystawionego przez autoryzowanego sprzedawcę wpisanego na pierwszej stronie Karty, - dokumentu przeniesienia własności z nabywcy końcowego na kolejnego ( jeśli miało to miejsce) - reklamowanego sprzętu" Jak już pisałem kilka razy na tym forum: mimo przedstawienia Karty gwarancji jakości ( czyli książeczki z hologramem SAD-u) proszono mnie bym doniósł i okazał fakturę VAT. Do iPoda z kolei kupionego w EMPIKU dostałem również taką książeczkę z wpiętym paragonem fiskalnym , sprzedawca prosił bym tego nie rozłączał i paragonu nie zgubił bo SAD nie przyjmie do naprawy.

#34 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 26 czerwca 2006 - 17:43

znalazłm takie coś w regulaminie na stronie SADu: 4. Do przyjęcia sprzętu do naprawy gwarancyjnej przez Apple IMC Poland wymagana jest oryginalna karta gwarancyjna. Firma Apple IMC może zażądać okazania rownież kopii dokumentu zakupu.

#35 Heidi

Heidi
  • 830 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 26 czerwca 2006 - 20:43

A informacja pana Janusza Borodzińskiego, szefa serwisu SADu:

Do sprzetu z nasza gwarancja nie wymagamy. W karcie gwarancyjnej napisane jest wprawdzie, ze mozemy, ale to tak na wszelki wypadek (kradziony sprzet itp)

Do sprzetu sprowadzanego wymagamy. Co wiecej w dowodzie zakupu musi byc SN. tego wymaga od nas Apple ktore daje osobne akceptacje na kazda naprawe gwarancyjna na zasadach International Warranty



#36 iMark

iMark
  • 1 249 postów
  • SkądGlobalna wioska

Napisano 26 czerwca 2006 - 20:46

No to wszystko wporządku. Na wszelki wypadek podpisze umowe ze sprzedawcą że w razie gdyby SAD nie chciał przyjąć sprzetu to będe go serwisował przez sprzdawcę.

#37 df25232a9e

df25232a9e
  • 30 postów

Napisano 27 czerwca 2006 - 10:27

OK, dzięki. Sprzedawca, u którego kupiłem sprzęt też powiedział, że jeśli mam gwarancję SADu, to faktura nie jest potrzebna.

#38 MaciekM

MaciekM
  • 352 postów
  • SkądWrocław

Napisano 26 marca 2007 - 03:20

Czy ktoś z Was miał już okazję serwisować sprzęt zakupiony u tego sprzedawcy i rzeczywiście nie było problemu z brakiem dokumentu zakupu?

#39 reRESERVEDFX

reRESERVEDFX

    /////AMG

  • 2 111 postów
  • SkądBurr Ridge, IL

Napisano 27 marca 2007 - 05:35

A ja z deka off topicznie. Dlaczego SAD tak, jak Apple nie moze zrobic systemu, ze ludzie jak kupia cos to rejestruja ich produkt na stronie internetowej, a potem po prostu przychodza ze sprzetem. Takie cos naprawde zachowuje duzo nerwow.

#40 lukas_gab

lukas_gab
  • 828 postów

Napisano 27 marca 2007 - 05:44

Wytłumacz to im . Nie zapominaj , ze to Polska ( bez urazy ale u nas takie rzeczy się zdażają ) Sam mam nauczyciela który po tym , ze jestem fanem IronMaiden uważa mnie za sataniste ...

#41 michau

michau
  • 436 postów

Napisano 27 marca 2007 - 09:15

SAD niespecjalnie radzi sobie ze swoją (prostą przecież) stroną internetową - miesiącami potrafią trzymać nieaktualne informacje. Stworzenie sensownej bazy danych sprzętu to znacznie trudniejsze zadanie niż podmienianie paru tekstów na www raz na jakiś czas. (Jedna "baza" - skradzonego sprzętu już zresztą była...). Chociaż taki system z numerem seryjnym byłby świetny. Jak VIN w samochodach. Wklepujesz numer do onlineowego systemu i widzisz: kiedy kupiony, kiedy był w serwisie i dlaczego, jakie części były wymieniane... Marzenia ściętej głowy ;-)




Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych