Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Power Mac G5 grafika

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 jaktokto

jaktokto
  • 7 postów

Napisano 08 lipca 2008 - 18:05

Witam często do G5 była dawana karta grafiki GForce 5200 64MB ADC/DVI. Mam pytanie czy istnieje możliwość wymiany na lepsza bez większych problemów ?

#2 kamillys

kamillys
  • 854 postów
  • Skądokolice W-wy

Napisano 08 lipca 2008 - 18:10

do G5 jedynie sflashować musisz. żadne piny 3&11 itd, tylko flash grafiki. A jaką kartę: theMacElite.

#3 jaktokto

jaktokto
  • 7 postów

Napisano 08 lipca 2008 - 18:18

jestem laikiem pod tym względem i powiem szczerze ze nic nie zrozumiałem :)

#4 kamillys

kamillys
  • 854 postów
  • Skądokolice W-wy

Napisano 08 lipca 2008 - 20:17

Powiem prościej: Maki nie obsługują PCtowych kart bez modyfikacji. Dlatego trzeba zmienić im ROM by obsługiwał maka. Ale nie z każdą da radę tak przerobić. Na stronie The Mac Elite: Compatibility masz info jakie karty są obsługiwane przez Maki. Jak znajdziesz jaki model chcesz, kupujesz i flashujesz programem. Na tamtej stronie masz też info jak sflashować karty.

#5 Witos

Witos
  • 4 400 postów

Napisano 08 lipca 2008 - 20:30

Do G5 pasuje GF 6800 AGP for mac, będąca na wyposażeniu jednej z wersji G5. G5 mają złącze AGP. Nie musisz nic flashować. Pasuje też kilka kart ATI X cośtam, musisz poszukać. W zasadzie zadzwoń do Cortland'u, do ichniego serwisu i zapytaj. W kolejnych wersjach G5 były różne modele kart, NV i ATI. Możesz poszukać poszczególne modele i ich specyfikacje na stronach Apple, a potem pszukać odpowiednich kart graficznych na eBay'u. Tam ludziska pozbywają się używanych i niepotrzebnych kart od mac'a. Też mam G5 i też mam zamiar kupić właśnie GF 6800, tylko ciągle nie mam zbędnych funduszy na to. Z resztą, zajżyj na stronę Nvidii, tam jest cały dział z kartami do mac'ów. Może znajdziesz tam coś odnośnie kart AGP.