
Jaki program zamiast Microsoft Word'a na Maca?
#1
Napisano 27 kwietnia 2008 - 23:38
#2
Napisano 28 kwietnia 2008 - 09:35
Mariner Write 3.7.2 - MacUpdate
płatny, ale najlepszy Mariner Write 3.7.2 - MacUpdate
---- Dodano 28-04-2008 o godzinie 10:37 ----
źle mi się wkleiło, tej jest płatny i dobry Nisus Writer Express 3.0.2 - MacUpdate
#3
Napisano 28 kwietnia 2008 - 09:44
#4
Napisano 28 kwietnia 2008 - 09:46
#5
Napisano 28 kwietnia 2008 - 10:14
#6
Napisano 28 kwietnia 2008 - 11:00
Jeżeli piszesz tylko dla siebie, to może być i neo office - kwestia przyzwyczajenia się do interface. Jeżeli będziesz wymieniać się dokumentami z komentarzami i przypisami z osobami pracującymi na MS Office, to raczej nie ma alternatywy, a ktoś będzie sfrustrowany, że nie widzi przesłanych mu komentarzy do tekstu.
W pełni popieram - raczej nie uciekniesz przez Office na Mac. Ale ja pójdę dalej - w Office na Maca nie da się pracować - wolne toto (2004) albo nie ma polskiego słownika (2008).
W rezultacie - jeśli piszę coś, co wysyłam do kogoś innego - zawsze odpalam VMWare z windowsem i Officem pod windowsa.
Pozdrawiam
#7
Napisano 28 kwietnia 2008 - 11:35
#8
Napisano 30 kwietnia 2008 - 08:38
W pełni popieram - raczej nie uciekniesz przez Office na Mac. Ale ja pójdę dalej - w Office na Maca nie da się pracować - wolne toto (2004) albo nie ma polskiego słownika (2008).
W rezultacie - jeśli piszę coś, co wysyłam do kogoś innego - zawsze odpalam VMWare z windowsem i Officem pod windowsa.
Pozdrawiam
Jest jeszcze Office 2008

W sumie, jak chcesz uciec od Office, to czemu nie Pages? Próbowałem się przestawić na ten program (o dziwo, akurat komentarze i rejestracja zmian były wystarczająco kompatybilne - konwersja do formatu *.doc bardzo dobra) ale nie chciało mi się uczyć nowego interface.
#9
Napisano 30 kwietnia 2008 - 12:24


#10
Napisano 01 lipca 2008 - 16:52
#11
Napisano 01 lipca 2008 - 22:44

#12
Napisano 02 lipca 2008 - 08:21
#13
Napisano 31 października 2008 - 10:00
#14
Napisano 31 października 2008 - 10:26
#15
Napisano 31 października 2008 - 10:58
a mam pytanie, instalujac NeoOffice i tworzac w nich dokumenty wysylajac komus chociazby mailem taki dokument na windowsa ma moziwosc odczytania tego dokumentu ??
a dlaczego miałby nie mieć? Nie ważne w czym tworzysz, ale w jakim formacie zapisujesz i kto jakiego programu czy pakietu używa.
Ja NeoOffica używam bardzo rzadko, do wszystkiego w zupełnoścy wystarcza mi "Bean" naprawdę przyjemny i szybki programik.
#16
Napisano 31 października 2008 - 13:46
i jesczze jedno, instalujac drukarke pod windowsa bedzie sie dalo drukowac podlaczajac macbooka? to kwestia osobnego zainstalowaia pod system? tzn czy bedzie sie dalo drukowac pod obywoma systemami?
---- Dodano 31-10-2008 o godzinie 16:49 ----
i jak juz pytam to jeszcze jedno, w jakim celu jest dolaczone dodatkowe oprogramowanie MAC OX ?? zapomnialam sie zapytac w sklepie, prosze o wyrozumialosc bo wiem ze pytania moga sie glupie wydawac;/
#17
Napisano 31 października 2008 - 18:57
Jest zgodny z Wordem na poziomie wspólnych funkcji. Obsługuje formaty Worda, Openoffice, Word Perfect i ma konwersję do PDF.
Posiada własne słowniki. Ma opcje tworzenia tabeli i wklejania zdjęć.
Na co dzień w pełni zastępuje mi "cieżkie" x...office. Kiedyś nawet w tym zrobiłem broszurę reklamową. Jest bardzo szybki, ponieważ zawiera tylko opcje najczęściej używane w edytorach tekstów ale ja na darmówkę i tak mały program ma imponujące możliwości.
Istnieje jego wersja na Maka. Działa szybko i stabilnie ale paski i ikony wyglądają strasznie.
Na Maku działa wersja dla Windows przez Darwine lub Crossover. Działa tak samo, jak wersja natywna, jest równie stabilna.
Interfejs programu jest w wielu językach, w tym polskim. Edytor zawiera polskie słowniki w wersji dla Windows. Program Open Source.
Tak wygląda wersja dla Mac OS X.

Download
Mac OS X (stabilny ale nie działa polski słownik, choć jest polski interfejs): http://www.abisource...4.5-10.2.dmg.gz
Windows (Działa bardzo stabilnie i szybko w Mac OS X po zainstalowaniu Darwine lub Crossover Standard, Crossover Office. Nie działa w Crossover Games:
http://www.abisource...setup-2.6.4.exe
Instalacja Abiword Windows Dla Mac OS X.
1. Jeżeli nie masz Darwine pobierz go stąd: http://thisismyinter.../0.9.50.dmg.zip
2. Rozpakuj i zainstaluj Darwine w Programy (Applications)
3. Kliknij na abiword-setup-2.6.4.exe.
Jeżeli masz więcej, niż jeden program do uruchamiania plików EXE w systemie (np. Crossover, Boxer wybierz prawym klawiszem "Otwórz za pomocą" >>> WineHelper),
4. Zaakceptuj licencję a następnie zaznacz słowniki języków, które będziesz używał(a) w swoim edytorze. Można zaznaczyć Full+Downloads, wówczas zostanie zainstalowane wszystko, włącznie z dodatkowymi wtyczkami. Domyślny język interfejsu oraz (domyślny) język dokumentu można wybrać później w pasku narzędzi.
#18
Napisano 31 października 2008 - 19:19
Nisus Writer Pro - zabĂłjca Worda 2008 : JarosĹaw ZabieĹĹo - BLOG
#19
Napisano 22 listopada 2008 - 23:32
#20
Napisano 24 listopada 2008 - 19:45
#21
Napisano 24 listopada 2008 - 23:01
#22
Napisano 24 listopada 2008 - 23:50
#23
Napisano 25 listopada 2008 - 09:05
Co do mellel'a nie zgodzę się. Posiada on narzędzia dorównujące tym w Wordzie (tylko żeby nie było - w mellel'u trochę inaczej się formatuje ale równie skutecznie i dużo szybciej). Oczywiście są pewne braki, choć akurat moim zdaniem na korzyść.
Kiedy pisałem o zabawie miałem na myśli rozjeżdżające się formatowanie przy poważniejszych zmianach. Ociężałość, niską responsywność, zabawy ze sprawdzaniem pisowni.
To akurat są moje spostrzeżenia z Wordem 08. Żeby nie pisać o dziwnym zachowaniu się Toolboxu przy zmianie pulpitu. O znikaniu tekstu po skrolowaniu, o kłopotach z zapisywaniem, o wieszaniu się.
Wszystko to przestaje być zabawą kiedy musisz coś zrobić na wczoraj i trafiasz na taką złośliwość. Na takie sytuację u mnie się sprawdza mellel.
#24
Napisano 26 listopada 2008 - 00:33
Oczywiście, że nie tylko ale to jakby w 'kwarkach' pisać CV też można, tylko po co? Co do Toolbox'a w MS to masz rację, gryzie się z Expose i Spaces. Jeśli się nie mylę to m. wsparcie dla EndNote przez {{ }} a nie obsługę pół i automatyczne formatowanie jak w MS, to jednak upraszcza życie.Zależy co rozumiesz przez "nadaje się bardziej do składania książek". Znaczy że uważasz że TeX'a opłaca się używać do pisania większych form? Czy też myślisz że w TeX'u można tylko składać większe teksty?
#25
Napisano 26 listopada 2008 - 20:29
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych