
[Fotografia] Profile kolorów w Photoshopie jak i w Macu?
#1
Posted 24 May 2005 - 11:43
#2
Posted 24 May 2005 - 12:31
Czy ktoś zna się na Profilach kolorów. Jak skonfigurować Photoshopa i komputer. Zeby kolory były rzeczywiste. W literaturze napisane jest że najlepszym profilem jest Adobe 1986 ale czy to jest prawda?
Myśle że to podstawa obróbki graficznej (wybranie profilu). Już miałem cyrki jak posłałem z jakimś profilem fotke do labu to mi szczena opadla jak kolory byly wyprane. Zwlaszcza jak robisz odbitke 60 x 50 :-(
Pozdro
Ooooo stary temat na 150 stron A4 :mrgreen:
W wielkim skrocie. Co chcesz zrobic ze zdjeciem czy zakres kolorow zostaje w RGB (tylko ekran i web) czy bedziesz drukowal foty czyli RGB-->CMYK.
Teraz uzywasz Maca czy windowsa(wnioskuje po ikonce :wink: ) inna gamma.
jesli masz kalibrator to on ustawi za Ciebie RGB. Jesli nie to AdobeGamma i RGB standartowy wystarczy. Teraz jesli drukujesz to zaptaj drukarni jaki profil "lubia" najbardziej. Ja stosuje LightGCR z limitem farby 300. (wszystko kwestia dalszego postepowania ze zdjeciem). Jesli drukujesz na b.cienkim papierze a'la GazetaWyborcza:
zmniejszenia sumarycznego stopnia krycia [Photoshop5/6/7]Image -> adjust/adjustment -> selective color -> blacksNależy zmniejszyć udział kolorów CMY izwiększyć udział K (Black)Bardziej uniwersalnym sposobem jest przypisanie odp. profilu barwnego:Image -> Mode -> Convert to profile -> Custom CMYKWtablicy parametrów ?Custom CMYK? należy wybrać wartości:Dla wydań codziennych:Ink Colors: Eurostandard (Newsprint) Dot Gain: standard25%Separation Type: GCRBlack Generation: mediumBlack Ink Limit:100%Total Ink Limit:240%UCA amount:0%Dla wydań magazynowych:Ink Colors: Eurostandard (coated) Dot Gain: standard15%Total Ink Limit:280%.
Jesli zwykly domowy Gloss to :
AdobeRGB
GenericCMYK albo LihhtGCR
DotGain 20%
Desaturacja monitora 20%
Rozmycie RGB stosujac Gamme 1,00
IndentColorimetric.
To tak w wieeeeelkim skrocie :mrgreen:
#3
Posted 24 May 2005 - 12:37
#4
Posted 24 May 2005 - 12:50
Pelna kalibracja sprzetowa.OK, a jako profil roboczy na Makowce uzywasz jakiego. Teraz pisze z Pieca bo jestem w pracy:-)
CMYK tak jak opisalem
RGB LaCie Gamma 1.8 Temp=9500K cd/m2=100
Kontrast Monitora prawie max.
#5
Posted 24 May 2005 - 12:55
#6
Posted 24 May 2005 - 13:11
Hmmm.. Najlepiej spytac facia w studio jaki chca profil.To ja jestem laik. Ja mam imaca (lampke) 1GHZ 17'' 1GB ram. Profil mam ustawiony Adobe RGB 1986 i w PS tez. Robie zdjecia w RAW-ie i przy tym profilu nie musze robic konwersji na inny profil przy imporcie RAWA z Camera Raw do Photoshopa. Nie mam kalibratora.
Wysylasz im oszparowane i wyretuszowane zdjecie w formacie albo RAW albo Tiff (to jest juz sprawa studia). U siebie robisz "podglad" z profilem podanym przez studio.
Ale teraz nalwazniejsze bo skad masz wiedziec jak u nich to wyglada ??
Ano trzeba skalibrowac monitor, tylko wtedy masz pewnosc ze u Ciebie i u Nich zadany profil wyglada w 100% tak samo.
Jesli masz rozregulowany sprzet to zadne profile n ie pomoga.
Bo u ciebie bialy to u nich szarobury :x choc i tu i tu ten sam profil.
Update To tak na dobry poczatek http://www.apple.com...ent102867b.html
#7
Posted 24 May 2005 - 13:18
#8
Posted 24 May 2005 - 15:31
Ustewienia GCR dla kazdej fotki powinny byc indywidualne aby uzyskac najlepszy efekt, poza tym jesli masz do drukarza zaufanie i oczekujesz od niego dopasowania kolorow, GCR bedzie przeszkoda. A pro po CMYKa mysle ze ciezko by bylo sie zmiecic w tych 150 stronach :wink:Teraz jesli drukujesz to zaptaj drukarni jaki profil "lubia" najbardziej. Ja stosuje LightGCR z limitem farby 300. (wszystko kwestia dalszego postepowania ze zdjeciem).
Natomiast jesli chodzi o RGB to stosowanie znacznikow nie jest dobrym rozwiazeniem jesli nie mamy pewnosci, duzo lepszym rozwiazeniem jest konwersja do LABa, wszystko zalezy od kompetencji obu stron...
Jesli chodzi o profil systemowy narazie korzystam z ustawien fabrycznych ( poki nie moge skorzystac z kalibratora, wydaje mi sie to najlespzym rozwiazaniem )
#9
Posted 24 May 2005 - 17:53
Nie bardzo rozumiem ??[...] poza tym jesli masz do drukarza zaufanie i oczekujesz od niego dopasowania kolorow, GCR bedzie przeszkoda.
Jesli chodzi o 150 stron A4 "metafora taka" :mrgreen:
#10
Posted 24 May 2005 - 21:48
#11
Posted 24 May 2005 - 22:05
No nie bardzo. Bo jesli klient wysle zdjecia z wysokim limitem to drukarz zrobi tkz "bloto" czyli farba poplynie. A jesli mamy GCR to w najgorszym przypadku (b.rzadko sie to zdarza) bedziemy mieli utracona tkz glebie koloru.Chodzilo mi o to ze jesli nie mamy do konca swiadomosci co robimy, to lepiej sie wystrzegac GCRu, bo wtedy ktos to moze lepiej zrobic za nas.
BTW za daleko chyba polecielismy z tym drukiem :shock: bo Tomasz Nowicki
chcial drobny wydruk a nie druk offsetowy :wink:
Mysle ze w domowo-studyjnych wydrukach spokojnie wystarczy AdobeRGB z wiekszym troche zakresem barw RGB niz standartowy sRGB, oraz dobrze skalibrowany monitor i drukarka, ktora nota bene posiada wlasny firmowy profil coloru. Nawet jesli przeslesz im RGB, ale dobrze przygotowane to konwersja do CMYKa niewiele "zmieni" ogolna kolorystyke fotografii.
(niebieski i blekity beda mniej zywe)
#12
Posted 24 May 2005 - 22:18
No nie bardzo. Bo jesli klient wysle zdjecia z wysokim limitem to drukarz zrobi tkz "bloto" czyli farba poplynie. A jesli mamy GCR to w najgorszym przypadku (b.rzadko sie to zdarza) bedziemy mieli utracona tkz glebie koloru.
No nie ja juz mowie o zdjeicu ktore sie trzyma w tym limiecie, sztuka polega na tym aby ten GCR w miare mozliwosci ( limitu ) dopasowac go do kolorystyki zdjecia, bo na przyklad w ciemnych zdjeciach od GCRu powinno sie trzymac z daleka, a nadluzywac go do zdjec typu sukni slubnych.
Pomimo ze CMYK ma mniejsza przestrzen od RGB mozemy na nim wykonac znacznie lepsza korekcje.Nawet jesli przeslesz im RGB, ale dobrze przygotowane to konwersja do CMYKa niewiele "zmieni" ogolna kolorystyke fotografii.
#13
Posted 30 May 2005 - 09:53
#14
Posted 15 September 2009 - 21:58
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users