Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Zmiana fps w FCP


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 15 April 2008 - 09:16

Mam sekwencje w 25 fps progressiv, a materiał źródłowy mam w 50 fps progressiv. Jeżeli go wrzucam na listwę automatycznie jest przerabiany na 25 fps bez frame blendingu. Ale jeżeli chcę wykorzystać potencjał 50-ciu klatek i klip na listwie zwalniam o 50 % to teoretycznie powinien być odtwarzany w 25 klatkach. Jednak wygląda to dokładnie tak, jakbym zwalniał o 50 % materiał w 25 klatkach. Kiedy zwalniam klip w oknie Viewer, wygląda to dobrze i jest to efekt o który mi chodziło, ale w momencie umieszczenia tego klipu na listwie, jest już źle. Czy oznacza to że muszę klipy zwalniać np. AE, a nie bezpośrednio w FCP?

#2 cezex

cezex
  • 305 posts

Posted 15 April 2008 - 14:53

A pszaszam, skąd masz materiał 50p?

#3 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 15 April 2008 - 18:33

A pszaszam, skąd masz materiał 50p?


kamera JVC HD250 materiał 720p50 progressiv

#4 cezex

cezex
  • 305 posts

Posted 15 April 2008 - 19:38

Musisz mieć FCP 6.0.2.

#5 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 15 April 2008 - 21:11

Musisz mieć FCP 6.0.2.


Mam 6.0.3, ale nawet jeśli miałbym 6.0.2 to jak tego dokonać?

#6 cezex

cezex
  • 305 posts

Posted 15 April 2008 - 21:58

A jak wciągasz materiał z kamery do FCP? Nie znam tej kamery ale domyślam się, że wystarczy ustawić capture na 720p50 i cześć. Zdaje się, że masz dostęp to materiału przez FW z poziomu Findera. Podobno wystarczy, że przekopiujesz pliki z kamery i wrzucisz na timeline.

#7 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 16 April 2008 - 07:45

A jak wciągasz materiał z kamery do FCP? Nie znam tej kamery ale domyślam się, że wystarczy ustawić capture na 720p50 i cześć.
Zdaje się, że masz dostęp to materiału przez FW z poziomu Findera. Podobno wystarczy, że przekopiujesz pliki z kamery i wrzucisz na timeline.


Z montowaniem tych klipów nie mam problemu. Po zrzuceniu bezpośrednio z kamery czy przekonwertowaniu m2t do AIC, montuje się je normalnie. Chodzi o to że nie mogę wykorzystać w samym FCP tych 50-ciu klatek. FCP traktuje ten materiał jak 25p (tylko na timeline - w viewerze jest ok).

#8 krzychal

krzychal
  • 97 posts

Posted 16 April 2008 - 12:23

a jestes pewien ze material po zgraniu z kamery ma 50fps?

#9 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 16 April 2008 - 14:18

a jestes pewien ze material po zgraniu z kamery ma 50fps?


100% że ma 50 fps.
Oto fragment: File
Może po testujecie i wam się uda.

#10 cezex

cezex
  • 305 posts

Posted 16 April 2008 - 15:26

Dziwna sprawa, jeszcze się tym klipem zajmę wieczorem, dam znać.

---- Dodano 16-04-2008 o godzinie 14:40 ----
U mnie działa to co chcesz zrobić. Musisz tylko ustawić sekwencję na 50i i zrenderować.

#11 krzychal

krzychal
  • 97 posts

Posted 16 April 2008 - 15:55

u mnie tez nie ma problemu. przerzucilem, zapytal sie czy mam przekopiowac parametry pliku i jest OK. w sequence settings tez wszystko gra.

#12 cezex

cezex
  • 305 posts

Posted 16 April 2008 - 16:35

A jednak jest problem, obojętnie czy sekwencja jest 25p czy 50i FCP renderuje co drugą klatkę źródła.

#13 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 16 April 2008 - 17:07

A jednak jest problem, obojętnie czy sekwencja jest 25p czy 50i FCP renderuje co drugą klatkę źródła.


Właśnie o tym mówię...

Sprawdziłem jak się zachowa Adobe Premiere CS3 z takim materiałem. Tu działa dokładnie tak jak sobie to wyobrażałem. Czyli projekt w 25p, klipy w 50p po zwolnieniu o 50% wykorzystują nadmiar klatek, nie ma żadnego frame blendingu.

#14 cezex

cezex
  • 305 posts

Posted 16 April 2008 - 18:08

After Effects też robi to tak jak trzeba. Ciekawe co powie Avid...

#15 krzychal

krzychal
  • 97 posts

Posted 17 April 2008 - 10:44

a u mnie zdaje sie ze jest ok. tylko nie wiem dokladnie jaki efekt koncowy ma byc uzyskany. w opcjach renderowana mam codeka: apple prores 422.

#16 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 17 April 2008 - 12:48

a u mnie zdaje sie ze jest ok. tylko nie wiem dokladnie jaki efekt koncowy ma byc uzyskany. w opcjach renderowana mam codeka: apple prores 422.


Prosty przykład:
1. Sekwencja ustawiona na 25 pełnych klatek bez przeplotu (np. 720p25)
2. W oknie Viewer ustawiasz klip na 50% predkości
3. Odtwórz go w Viewerze i zwróć uwagę że klip idzie płynnie
4. Teraz przeciągnij klip na timeline i go odtwórz.

U mnie na listwie jest odtwarzana co druga klatka z frame blendingiem. A jak wyłączam frame blending to jest jeszcze gorzej.

#17 krzychal

krzychal
  • 97 posts

Posted 17 April 2008 - 14:57

zrobilem dokladnie jak wypunktowales. jest ok, tzn nie widze roznicy w odtwarzaniu w viewerze i na listwie przy 50% predkosci... chyba ze mam frame blending w galce... jeszcze pytanie ,czemu ustawiasz sekwencje na 720p25?

#18 Picas

Picas
  • 47 posts

Posted 17 April 2008 - 17:52

Chcę żeby obraz był bardziej filmowy niż telewizyjny, a 25 klatek progresywnych daje takie wrażenie.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users