Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Pytanie odnośnie wydajności -jaki interfejs audio


  • Please log in to reply
19 replies to this topic

#1 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 April 2008 - 12:46

Pytanie do bedacych w temacie.: Mam nowego Macbooka pro z 4Gb, i potrzebuje zrobic piloty do studia - profesjonalne. Czy karta dzwiekowa ta standardowa (ten chipset, ktory odpowiada za dzwiek w macbook pro) uciagnie zrobienie pilotow? i czy "oplaca sie" bawic i poznawac garage band? (czy zrobienie parti piana w tempie 120 w GB, a potem wyexportowanie do wave i import w logicu jest mozliwy czy tez bedzie sie synchronizacja rozjezdzac, a tempa GB i LOGIca beda sie roznily milisekundami) - pytam bo kiedys bylo tak, ze bylo tempo 120, a inny program interperretował jako 120.1, i to bylo powodem, niejasnosci... Czy lepiej odrazu zainwestowac w logica 8 i zewnetrzny firewire. Mysle o Fireface 400. Na Pececie tworzyłem na Cubase sx3 + Multiface i znałem go podszewski tu proboje wszystkiego na nowo sie uczyc, wiadomo ze lepszym rozwiazaniem jest fireface 400 i logic. Moje pytanie raczej tyczy sie czy jest sens zaczynac robic pilot w GB (z racji tego ze trzeba czekac na sprowadzenie karty i programu). Dajcie znac co o tym myslicie. P.S. Jak Macie jakies dobre uklady na sprowadzenie karty Rme Fireface 400 lub logica tez mozecie dac znac. - Nowe.

#2 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 03 April 2008 - 13:26

Pytanie do bedacych w temacie.:

Mam nowego Macbooka pro z 4Gb, i potrzebuje zrobic piloty do studia - profesjonalne.
Czy karta dzwiekowa ta standardowa (ten chipset, ktory odpowiada za dzwiek w macbook pro) uciagnie zrobienie pilotow? i czy "oplaca sie" bawic i poznawac garage band?


Karta "uciągnie', zwłaszcza, że potrzebujesz tylko odsłuch.
Opłaca się bawić GB, bo wtedy łatwiej wejdziesz w Logic

(czy zrobienie parti piana w tempie 120 w GB, a potem wyexportowanie do wave i import w logicu jest mozliwy czy tez bedzie sie synchronizacja rozjezdzac, a tempa GB i LOGIca beda sie roznily milisekundami) - pytam bo kiedys bylo tak, ze bylo tempo 120, a inny program interperretował jako 120.1, i to bylo powodem, niejasnosci...


Jeżeli partie piana będą w plikach po 16-48 taktów do ustawienia w gridzie aranżu docelowego, to powinny się synchronizować bez problemów.

Czy lepiej odrazu zainwestowac w logica 8 i zewnetrzny firewire...

Lepiej - będziesz miał zestaw profesjonalny...prawie.

Moje pytanie raczej tyczy sie czy jest sens zaczynac robic pilot w GB (z racji tego ze trzeba czekac na sprowadzenie karty i programu).

Jest sens - to fajna zabawa i kształcąca. A efekt jak najbardziej do wykorzystania w dalszej produkcji.

#3 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 03 April 2008 - 13:39

Kokos, wszystko jasne. Zatem pytanie kolejne co rozumiesz poprzesz - 16-48 w gridzie.? Ja to widze tak, i odpowiedz mi czy sie myle. Ustalam tempo dajmy na to (102 BMP). Odpalam piano Ivory, badz nawet domyslna probke pianina z GB(swoja droga to piano z GB jest to general midi ?czy jakies pokladowe instrumenty wirutalne wbudowane w GB). Zatem nagrywam (komunikaty midi) ktore wyzwalaja brzmienie "wirtualnych instrumentow". Byc moze uzywam mikorofnu makowskiego nagrywam "oh i ah". Piosenka dajmy na to ma 120 taktów i 10 ścieżek (oh ah, stukniecia perkusyjne itd itp). Siatka General midi zaczyna się od pierwszego taktu. Zaznaczam całość (lokatory), robie export... ----> otwieram logica importuje uprzednio ustawiajac 102 BMP, włączam click logicowy jade do 90 taktu slucham clicku i tego co nagralem w GB i wszystko działa. I nie ma przesunięć... TAK ?:) P.S. Napisałes powiedzmy profesjonalnie, albo cos w tym stylu. Znasz jakies "lepsze zestawienie" ? - do nazwijmy to homerecordingu? Pytam bo jeszcze nie zamowilem, logica ani rme, ale wydaje mi sie to wmiare rozsadne rozwiazanie.

#4 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 03 April 2008 - 13:56

6, nagrane piano eksportujesz do WAV w wielu plikach po np. 24 takty. Czyli plik1.wav= takty 1-24 , plik2.wav=takty 25-49 i tak dalej. Potem w aranżu docelowym w tempie wstawiasz te pliki tak, że plik1.wav wstawiasz w takt 1, plik2.wav w takt 25 i tak dalej. Logic 8 jest prawie pro, bo jest prawie przewidywalny i prawie stabilny :wink: Ale luz - do pracy bez obecności klientów jest BARDZO DOBRY RME ma bardzo dobre konwertery, ale Apogee ma lepsze, np Duet. Chyba, że potrzebujesz więcej wejść - wtedy Apogee robi się baaaardzo drogi.

#5 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 April 2008 - 07:02

Czyli, jednak sa przeklamania w czasie? czy jak to logicznie wytlumaczyc. Skoro plik 24 taktowy ma sie zgodzic bardziej, niz plik 4 razy wiekszy(dluzszy) -96 taktów to to troszkę chore i coś z tym nie jest tak. Przy założeniu 10 scieżek w pilocie (piano, klawisze, jakeis loopy perkusjonalia) - zaczyna robić się problem, - bo jakoś nie widzę siebie zgrywającego jedną ścieżke ( 5 razy!, i zebym tak robił z każda pozostałą). No chyba ze w Garage Band jest zaimplementowane jakieś makro które samo to wykona za mnie... a potem w logicu kolejne makro, które bedzie wgrywało te pliki i ustawiało je w gridach. 24 takty x 8 = 192 takty -czyli relany projekt(8 kawalkow jednego traku). 8 x 10 sciezek = 80 tyle operacji trzeba by wykonac na jeden projekt... (jedna piosenke) przy załozeniu 10 sciezek. Druga sprawa to to, że przesiadając się na maka liczyłem właśnie:) na prace mniej zawodną z ludzmi, kiedy patrzą na ekran i mówią "skuś baba na dziada"..., kiedy to pecet jak wryty potrafił odmówić posłuszeństwa... Zresztą cały czas mam nadzieję, że tak właśnie będzie z logiciem... i z rme, wiec kolego Kokos teraz:) to naprawde nie wiem co o tym myslec. Co do Apoge, nie znam kompletnie tzn firma jak nabardziej tak, ten DUET widziałem obejrzałem widze ze cena na sweetwater osyculuje około 500 Dolarow/fireface400 1300 Dolarow... No nic pozdrawiam.:)

#6 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 04 April 2008 - 11:37

6,

...
Skoro plik 24 taktowy ma sie zgodzic bardziej, niz plik 4 razy wiekszy(dluzszy) -96 taktów to to troszkę chore i coś z tym nie jest tak.


Jak najbardziej zdrowe i wszystko jest tak. Próbka w Lodziu synchronizowana jest do tempa aranżu (w uproszczeniu) w momencie rozpoczęcia odtwarzania próbki.
Czyli, jeśli odpalisz próbkę 96 taktów to takt 94 nie będzie tak dokładnie w gridzie jak takt 1szy.
Jeżeli odpalisz 4 razy próbkę 24 taktową 96 taktowej części, to będzie synchronizowana 4 razy a nie raz na 96 taktów.
Wystarczy, że raz nagrasz całe piano na MIDI a potem zgrasz do WAV w muzycznych częściach zawierających się w niewielkiej ilości taktów .


I pamiętaj każdy komp kiedyś odmawia posłuszeństwa. A ludzie zawodzą w najmniej oczekiwanych chwilach. Logic i Apple tego nie zmienią.

#7 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 04 April 2008 - 12:26

1)Kokos, z tymi ze logic i apple moga platac figle ok ... - nie wnikam bo to gdybanie, wiec zostawmy ten temat. 2)Jednak synchronizacja gridowa to synchrozniacja. I nie mogę pojąć, skoro ćwiara to cwiara zawsze taka sama, osemka, szenastka ma scisle okreslona dlugosc matematyczna. A grid jest wlasnie taka siatka matematyczna. To czemu skoro 4x4 = 16. Nie moge odrazu podac 16 taktowego pliku. Wynikało by, ze przytaczajac slowa o tym ,że nie wszystkie programy trzymają te same BMP mialem racje? Skoro 120 BMP w GB jest inne niz 120 w Logicu. (chodz pozornie to samo. Dajmy na to ze uchybienie w synchronizacji wynikalo by 2 ms na 10 taktów) to w 100 takcie mamy opoznienie (20 ms). I tylko w ten sposob jestem w stanie sobie to wylumaczyc, czyli jest to potencjalny problem w dokladnosci, ---> a wracajac do korzeni pytania problem w zrobieniu pilotow w GB i potem w imporcie do logica. Jednoczesnie akceptuje Twoje rozwiazanie, ktore jednak jest tylko w pewien sposob obejsciem od niedoskonalosci synchronizacji. No bo jak tu inaczej wytlumaczyc? to ze musze dzielic aby sie zgadzalo... W SX3 na Pc, robilem zawsze tak ze nagrywalem w midi, mialem to w gridzie. Rejestrowałem na wave, a potem jak robielm export, a potem iport, to wszystko sie zgadzało, bez konieczności dzielenia na mniejsze kawałki. Pozdrawiam.

#8 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 04 April 2008 - 13:12

6,

...W SX3 na Pc, robilem zawsze tak ze nagrywalem w midi, mialem to w gridzie. Rejestrowałem na wave, a potem jak robielm export, a potem iport, to wszystko sie zgadzało, bez konieczności dzielenia na mniejsze kawałki.

Ale importowałeś do tego samego SX3 ....

...I nie mogę pojąć, skoro ćwiara to cwiara zawsze taka sama, osemka, szenastka ma scisle okreslona dlugosc matematyczna. A grid jest wlasnie taka siatka matematyczna. To czemu skoro 4x4 = 16. Nie moge odrazu podac 16 taktowego pliku.


Tak, ale grid (nie zawsze) nie odnosi się do próbek w nim umieszczonych, tylko do tempa aranżu. Możesz mieć matematycznie dokładnie zrealizowany zapis nut, który nie będzie miał nic wspólnego z tempem aranżu !
Musisz zrozumieć, że Logic ani Cubase nie synchronizują każdej odgrywanej próbki z zapisu WAV (od 44100 razy na sekundę wzwyż) z gridem. Synchronizacja odbywa się tylko w momencie odpalenia zapisu WAV w aranżu. natomiast zapis MIDI jest synchronizowany ściśle z tempem aranżu. Jeśli zapis MIDI przekształcisz w zapis WAV w tym samym programie i kompie, to oba zapisy BĘDĄ zsynchronizowane.

Oczywiście, może się zdarzyć tak, że na różnych kompach i programach zapis nawet 200 taktowy będzie siedział w gridzie po imporcie z zewnątrz.

#9 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 April 2008 - 14:14

Kokos, pytanie: Kilka postów wyżej pisałeś o apogee. Zakładajac, ze chcesz podłączyć monitory to raczej odpada ten duet. ( bo albo monitory albo słuchawki itd). Czy róznica jest taka duża w brzmieniu twych dwóch kart?. Fireface 400 (3100 u sąsiadów) - Apogee Duet (1900 u sąsiadów) -

#10 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 11 April 2008 - 14:37

6, myślę, że jest różnica w brzmieniu. Apogee tworzy filtry decymacyjne i dolnoprzepustowe według "słuchu" i dostosowuje je do materiału muzycznego, tak aby osiągnąć jak "najprzyjemniejsze" brzmienie. RME to technika i pomiar oraz najbardziej transparentne brzmienie możliwe w danej cenie. Ponadto diwajsy różnią się zasadniczo, bo Fireface400 to urządzenie z wieloma wejściami i wyjściami, a Duet ma dwa wejścia i dwa wyjścia.

#11 Ruczaj

Ruczaj
  • 3528 posts
  • SkądPoznan

Posted 11 April 2008 - 14:48

(czy zrobienie parti piana w tempie 120 w GB, a potem wyexportowanie do wave i import w logicu jest mozliwy czy tez bedzie sie synchronizacja rozjezdzac, a tempa GB i LOGIca beda sie roznily milisekundami) - pytam bo kiedys bylo tak, ze bylo tempo 120, a inny program interperretował jako 120.1, i to bylo powodem, niejasnosci...


Obaj piszecie o tym samym ale obok siebie i dlatego sie nie rozumiecie :) Wiele teorii, wiec ja wspomne o praktyce.
Oczywiscie ze osemki, szesnastki itd. Ale Ty piszesz o ulamkowych zmianach w tempie (np. 120.1). Zwlaszcza przeskok o 0.1 BPMa jest charakterystyczny,ale w muzie szeroko rozumianej jako klubowa (trance, techno, electro i wszelkie pokrewne) nie robi znaczenia;)
Taka roznica moze wynikac albo z korzystania z roznych kart dzwiekowych, z ktorych jedna bedzie miala bardziej a druga mniej czuly uklad odpowidzialny za taktowanie.
-albo z korzystania z roznych programow, w ktorych kazdy sekwencer itp ma inna rozdzielczosc (liczone w tzw. "ppq"). Te roznice wlasnie wychodza w milisekundach.
-spotkalem sie z tym w jeszcze innych sytuacjach, rzadszych ale zawsze: jesli w danej probce zmieniasz tempo, nawet nieznacznie, to niektore programy sie gubia i szukaja sredniej wartosci (np tak robi soft z Native Instruments, ktory za podstawe bierze tzw peaki).
Z tego powodu uzywam sprzetowego sekwencera Korga, w ktorym mozna ustalac takze milisekundy, lagi w sekwencjach itd.
Jesli uzywasz paru programow a jednego zewnetrznego interfejsu to polecam tak ustawic karte, zeby taktowanie podawala do wszystkich programow a takze zewnetrznych gratow. Ja u siebie w tej chwili rozdzielam za pomoca splittera synchronizujacy sygnal midi z zewnetrznej karty na firewire do 4 syntezatorow, zeby cala ta klamociarnia chodzila w jednym takcie :) Wlasnie po przygodach z rozjezdzajacymi sie tempami, mimo ze nominalnie byly takie same.

#12 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 11 April 2008 - 22:44

Kokos:)) - o co chodzi z ta 6 u Ciebie na początku ? to cos oznacza. ?:))) Swoja drogą ja dalej nie kumam, o co chodzi z tym tempem bo albo sie synchronizuje albo nie. I Trzeba temu zabiegac. Znaczy sie przyjałem do wiadomosci ze to co mowi KOKOs moze miec miejsce... Zatem nie uwazacie ze to troche praco chłonne i mało pro, dzielic przykładowe 100 taktów na cztery czesci i potem z kazda sciezka tak tak samo... ,a potem z kazda piosenk znow ten sam proces... No nic trzeba szybko logica zakupic, przynajmniej mam nadzieje pracowac w miare w jendym srodowisku. (a nie garage band a potem importowac to do logica). Swoja droga GarageBanda testuje od jednego dnia, i powiem wow, poki co wogole mnie nie ogranicza... Co do Apogee, nie ukrwam ze podoba mi sie to jak ja opisujesz... Gdyz od zakupienia kompa apple stalem sie osoba nie patrzaca na techniczne rzeczy,a raczej na takie ze to ma działać, to ma brzmieć, to ma wyglądać... Niż to że mac wyświetla tyle kolorów, a tu trzeba przyciac a tu podciac. To wazne, ale w kocnu muzy trzeba sluchac uchem, a nie patrzec na osiagniecia techniki... Apogee duet odpada, polecasz cos jeszcze kokos, moze jakis inny model? Z wieksza iloscia wejsc, ale w miare na ludzka kieszen, do homerecordingu i jakis mniejszych produkcji... ? Musze w domu podlaczyc swoje MSP 5, do tego sluchawki przy nagrywaniu, wejsc naprzyklad 5-6 mikrofonami, (3 congi + jakies dwa ambienty) wiec tych mikrofonow jakby nie patrzec sie robi trochę... No nic pozdrawiam Was...

#13 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 11 April 2008 - 22:52

6=sześć=cześć na lekkim haju,

...Musze w domu podlaczyc swoje MSP 5, do tego sluchawki przy nagrywaniu, wejsc naprzyklad 5-6 mikrofonami, (3 congi + jakies dwa ambienty) wiec tych mikrofonow jakby nie patrzec sie robi trochę...

To potrzebujesz audio interface Firewire z 8 przedwzmacniaczami mikrofonowymi. Poszukaj czegoś od Presonusa FireStudio albo tańszy FireStudio Project. Również starszy FirePod

Albo Mackie. Ja mam ONYX 1640 z Mackie - Onyx FireWire i jestem. b. zadowolony z jakości. Mackie - Onyx 1620 może ?

I to cieszy się dobrymi opiniami : Saffire Pro 10 I/O

Nie zapominajmy o : MOTU - 8pre

Od M-Audio mamy : M-AUDIO - ProFire 2626 - High-Definition 26-in/26-out FireWire Audio Interface with Octane Preamp Technology z możliwością użycia systemu ProTools M-Powered. Ważna uwaga - jeśli zdecydujesz się nagrywać w Pro Tools to odpadają problemy z przeniesieniem sesji do studia. Zakładam, że studio posiada system od Digidesigna.

I nowość od ART,. Jeśli lubisz ciepłe brzmienia : ART TubeFire 8 8-kanałowy przedwzmacniacz lampowy i 8-kanałowy interfejs FireWire

Na forum koledzy używają iO|14, ale jest też iO|26. Ale jest też MultiMix 16 FireWire 16 Channel Analog FireWire Mixer - w niezłej cenie

#14 BocaDeMusica

BocaDeMusica
  • 210 posts
  • SkądWarszawa

Posted 12 April 2008 - 13:43

No tak teraz to juz wogole kociol w glowie, tak naprawde nie wiadomo na co sie zdecydowac, wszystko wychodzi w podobnych cenach z tego co patrzyłem na ebay.pl (dajmy na to do 4 tys zloty). Z jednej strony mikser mackiego posiadam( tylko bez firewire) - swoja drogą chce sprzedac. Szkoda ze ten onyx nie ma automatyki, (i presetów). M-audio - jakoś wogole mi nie podchodzi. No nic dzięki kokos, wiem ze to ja musze zdecydować co kupic:). Rme(multiface) uzywalem i wiem ze wiekszych problemow z nim nie mialem, ale byc moze jakis apogee bedzie brzmial lepiej heh ciezko sie zdecydowac. No nic musze przemyslec temat. :) pozdrawiam zatem :)) .

#15 Judasz

Judasz
  • 3 posts

Posted 25 November 2008 - 14:32

myslalem nad ta karta dzwiekowa ([url=http://wwww.djshop.pl/dj/sklep/MAudio/2354,M-Audio-Firewire-Audiophile.html]M-Audio Firewire Audiophile - djshop.pl . Studio . Korg . Akai . Novation . M-Audio . Roland . Access . Clavia . Cena . Dystrybutor . Dystrybucja .[/url]) do domowego studia(logic,ableton,reason) oraz do grania z kompa liveactow tudziez podpinaniu go pod final scratche i mixvibesy.
Jest jeszcze ten model ([url=http://wwww.djshop.pl/dj/sklep/MAudio/2353,M-Audio-FireWire-410.html]M-Audio FireWire 410 - djshop.pl . Studio . Korg . Akai . Novation . M-Audio . Roland . Access . Clavia . Cena . Dystrybutor . Dystrybucja .[/url]) ale drozszy i nie wiem czym w zasadzie on sie rozni od swojego o wile tanszego kuzyna audiophile...moze ktos mi to wyjasnic? nie chce przeplacic za cos czego nie bede uzywal. Chce oczywiscie do tej karty miec wystarczajaco aby podpiac kontroler,jakiegos pada,sluchawki,wejscie do miksera.
Prosze o doradzenie w tej sprawie i moze jakies jeszcze inne porpozycje karty dzwiekowej/interfejsu audio?
PzdR!

#16 kokos

kokos

    Mr. Nice

  • 7426 posts
  • Płeć:
  • SkądWarszawa

Posted 25 November 2008 - 15:47

6, Firewire 410 ma więcej wejść i wyjść Tobie niepotrzebnych.

#17 cheniek

cheniek
  • 477 posts
  • SkądKraków, Poland

Posted 25 November 2008 - 18:27

...zwłaszcza wyjść... :)

#18 questionmaker

questionmaker
  • 364 posts

Posted 25 November 2008 - 20:39

Wiem że może nie do końca na temat ale spytam, znalazłem sobie kartę o taką:
PRESONUS AUDIOBOX USB - interfejs :: Midi Centrum Muzyczne
Nada się do domu,małe amatorskie studyjko (ważne są te midiki bo sobie będę mógł klawisz podłączyć)?
Czy może jednak jakieś m-audio albo e-mu w podobnej cenie?

#19 gefty

gefty
  • 321 posts

Posted 25 November 2008 - 21:04

za 50 zł więcej jesteś w stanie kupić M-Audio Fast Track Pro ( też z midi ) który wg. mnie ma chyba większe możliwości

#20 questionmaker

questionmaker
  • 364 posts

Posted 25 November 2008 - 23:12

Z tego co mi google i allegro powiedziało to nie za 50zł więcej tylko za 200zł więcej, więc odpada.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users