
Pytanie odnośnie wydajności -jaki interfejs audio
#1
Posted 03 April 2008 - 12:46
#2
Posted 03 April 2008 - 13:26
Pytanie do bedacych w temacie.:
Mam nowego Macbooka pro z 4Gb, i potrzebuje zrobic piloty do studia - profesjonalne.
Czy karta dzwiekowa ta standardowa (ten chipset, ktory odpowiada za dzwiek w macbook pro) uciagnie zrobienie pilotow? i czy "oplaca sie" bawic i poznawac garage band?
Karta "uciągnie', zwłaszcza, że potrzebujesz tylko odsłuch.
Opłaca się bawić GB, bo wtedy łatwiej wejdziesz w Logic
(czy zrobienie parti piana w tempie 120 w GB, a potem wyexportowanie do wave i import w logicu jest mozliwy czy tez bedzie sie synchronizacja rozjezdzac, a tempa GB i LOGIca beda sie roznily milisekundami) - pytam bo kiedys bylo tak, ze bylo tempo 120, a inny program interperretował jako 120.1, i to bylo powodem, niejasnosci...
Jeżeli partie piana będą w plikach po 16-48 taktów do ustawienia w gridzie aranżu docelowego, to powinny się synchronizować bez problemów.
Lepiej - będziesz miał zestaw profesjonalny...prawie.Czy lepiej odrazu zainwestowac w logica 8 i zewnetrzny firewire...
Jest sens - to fajna zabawa i kształcąca. A efekt jak najbardziej do wykorzystania w dalszej produkcji.Moje pytanie raczej tyczy sie czy jest sens zaczynac robic pilot w GB (z racji tego ze trzeba czekac na sprowadzenie karty i programu).
#3
Posted 03 April 2008 - 13:39

#4
Posted 03 April 2008 - 13:56
#5
Posted 04 April 2008 - 07:02

#6
Posted 04 April 2008 - 11:37
...
Skoro plik 24 taktowy ma sie zgodzic bardziej, niz plik 4 razy wiekszy(dluzszy) -96 taktów to to troszkę chore i coś z tym nie jest tak.
Jak najbardziej zdrowe i wszystko jest tak. Próbka w Lodziu synchronizowana jest do tempa aranżu (w uproszczeniu) w momencie rozpoczęcia odtwarzania próbki.
Czyli, jeśli odpalisz próbkę 96 taktów to takt 94 nie będzie tak dokładnie w gridzie jak takt 1szy.
Jeżeli odpalisz 4 razy próbkę 24 taktową 96 taktowej części, to będzie synchronizowana 4 razy a nie raz na 96 taktów.
Wystarczy, że raz nagrasz całe piano na MIDI a potem zgrasz do WAV w muzycznych częściach zawierających się w niewielkiej ilości taktów .
I pamiętaj każdy komp kiedyś odmawia posłuszeństwa. A ludzie zawodzą w najmniej oczekiwanych chwilach. Logic i Apple tego nie zmienią.
#7
Posted 04 April 2008 - 12:26
#8
Posted 04 April 2008 - 13:12
Ale importowałeś do tego samego SX3 .......W SX3 na Pc, robilem zawsze tak ze nagrywalem w midi, mialem to w gridzie. Rejestrowałem na wave, a potem jak robielm export, a potem iport, to wszystko sie zgadzało, bez konieczności dzielenia na mniejsze kawałki.
...I nie mogę pojąć, skoro ćwiara to cwiara zawsze taka sama, osemka, szenastka ma scisle okreslona dlugosc matematyczna. A grid jest wlasnie taka siatka matematyczna. To czemu skoro 4x4 = 16. Nie moge odrazu podac 16 taktowego pliku.
Tak, ale grid (nie zawsze) nie odnosi się do próbek w nim umieszczonych, tylko do tempa aranżu. Możesz mieć matematycznie dokładnie zrealizowany zapis nut, który nie będzie miał nic wspólnego z tempem aranżu !
Musisz zrozumieć, że Logic ani Cubase nie synchronizują każdej odgrywanej próbki z zapisu WAV (od 44100 razy na sekundę wzwyż) z gridem. Synchronizacja odbywa się tylko w momencie odpalenia zapisu WAV w aranżu. natomiast zapis MIDI jest synchronizowany ściśle z tempem aranżu. Jeśli zapis MIDI przekształcisz w zapis WAV w tym samym programie i kompie, to oba zapisy BĘDĄ zsynchronizowane.
Oczywiście, może się zdarzyć tak, że na różnych kompach i programach zapis nawet 200 taktowy będzie siedział w gridzie po imporcie z zewnątrz.
#9
Posted 11 April 2008 - 14:14
#10
Posted 11 April 2008 - 14:37
#11
Posted 11 April 2008 - 14:48
(czy zrobienie parti piana w tempie 120 w GB, a potem wyexportowanie do wave i import w logicu jest mozliwy czy tez bedzie sie synchronizacja rozjezdzac, a tempa GB i LOGIca beda sie roznily milisekundami) - pytam bo kiedys bylo tak, ze bylo tempo 120, a inny program interperretował jako 120.1, i to bylo powodem, niejasnosci...
Obaj piszecie o tym samym ale obok siebie i dlatego sie nie rozumiecie

Oczywiscie ze osemki, szesnastki itd. Ale Ty piszesz o ulamkowych zmianach w tempie (np. 120.1). Zwlaszcza przeskok o 0.1 BPMa jest charakterystyczny,ale w muzie szeroko rozumianej jako klubowa (trance, techno, electro i wszelkie pokrewne) nie robi znaczenia;)
Taka roznica moze wynikac albo z korzystania z roznych kart dzwiekowych, z ktorych jedna bedzie miala bardziej a druga mniej czuly uklad odpowidzialny za taktowanie.
-albo z korzystania z roznych programow, w ktorych kazdy sekwencer itp ma inna rozdzielczosc (liczone w tzw. "ppq"). Te roznice wlasnie wychodza w milisekundach.
-spotkalem sie z tym w jeszcze innych sytuacjach, rzadszych ale zawsze: jesli w danej probce zmieniasz tempo, nawet nieznacznie, to niektore programy sie gubia i szukaja sredniej wartosci (np tak robi soft z Native Instruments, ktory za podstawe bierze tzw peaki).
Z tego powodu uzywam sprzetowego sekwencera Korga, w ktorym mozna ustalac takze milisekundy, lagi w sekwencjach itd.
Jesli uzywasz paru programow a jednego zewnetrznego interfejsu to polecam tak ustawic karte, zeby taktowanie podawala do wszystkich programow a takze zewnetrznych gratow. Ja u siebie w tej chwili rozdzielam za pomoca splittera synchronizujacy sygnal midi z zewnetrznej karty na firewire do 4 syntezatorow, zeby cala ta klamociarnia chodzila w jednym takcie

#12
Posted 11 April 2008 - 22:44

#13
Posted 11 April 2008 - 22:52
To potrzebujesz audio interface Firewire z 8 przedwzmacniaczami mikrofonowymi. Poszukaj czegoś od Presonusa FireStudio albo tańszy FireStudio Project. Również starszy FirePod...Musze w domu podlaczyc swoje MSP 5, do tego sluchawki przy nagrywaniu, wejsc naprzyklad 5-6 mikrofonami, (3 congi + jakies dwa ambienty) wiec tych mikrofonow jakby nie patrzec sie robi trochę...
Albo Mackie. Ja mam ONYX 1640 z Mackie - Onyx FireWire i jestem. b. zadowolony z jakości. Mackie - Onyx 1620 może ?
I to cieszy się dobrymi opiniami : Saffire Pro 10 I/O
Nie zapominajmy o : MOTU - 8pre
Od M-Audio mamy : M-AUDIO - ProFire 2626 - High-Definition 26-in/26-out FireWire Audio Interface with Octane Preamp Technology z możliwością użycia systemu ProTools M-Powered. Ważna uwaga - jeśli zdecydujesz się nagrywać w Pro Tools to odpadają problemy z przeniesieniem sesji do studia. Zakładam, że studio posiada system od Digidesigna.
I nowość od ART,. Jeśli lubisz ciepłe brzmienia : ART TubeFire 8 8-kanałowy przedwzmacniacz lampowy i 8-kanałowy interfejs FireWire
Na forum koledzy używają iO|14, ale jest też iO|26. Ale jest też MultiMix 16 FireWire 16 Channel Analog FireWire Mixer - w niezłej cenie
#14
Posted 12 April 2008 - 13:43


#15
Posted 25 November 2008 - 14:32
Jest jeszcze ten model ([url=http://wwww.djshop.pl/dj/sklep/MAudio/2353,M-Audio-FireWire-410.html]M-Audio FireWire 410 - djshop.pl . Studio . Korg . Akai . Novation . M-Audio . Roland . Access . Clavia . Cena . Dystrybutor . Dystrybucja .[/url]) ale drozszy i nie wiem czym w zasadzie on sie rozni od swojego o wile tanszego kuzyna audiophile...moze ktos mi to wyjasnic? nie chce przeplacic za cos czego nie bede uzywal. Chce oczywiscie do tej karty miec wystarczajaco aby podpiac kontroler,jakiegos pada,sluchawki,wejscie do miksera.
Prosze o doradzenie w tej sprawie i moze jakies jeszcze inne porpozycje karty dzwiekowej/interfejsu audio?
PzdR!
#16
Posted 25 November 2008 - 15:47
#17
Posted 25 November 2008 - 18:27

#18
Posted 25 November 2008 - 20:39
PRESONUS AUDIOBOX USB - interfejs :: Midi Centrum Muzyczne
Nada się do domu,małe amatorskie studyjko (ważne są te midiki bo sobie będę mógł klawisz podłączyć)?
Czy może jednak jakieś m-audio albo e-mu w podobnej cenie?
#19
Posted 25 November 2008 - 21:04
#20
Posted 25 November 2008 - 23:12
1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users