Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Jak to jest z tym drugim rokiem rękojmi . Czy ma znaczenie gdzie kupujemy Iphona?


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Jurand83

Jurand83
  • 4 posts

Posted 09 February 2025 - 23:16

Pytanie jak w tytule. Jak to jest z drugim rokiem tzw. rękojmi? Czy to nie jest tak, że jak się kupi Iphona np. w Media Expert, to w 2 roku na serwis trzeba oddawać konkretnie tylko już do nich (w takim przypadku Ispot czy Idream już by nie przyjął), a oni wtedy wysyłają do odpowiedniego serwisu? Dawna rękojmia, obecnie zwana niezgodnością towaru z umową, obejmuje przecież konkretnie tylko sprzedawcę. A Apple daje gwarancję przecież tylko na 1 rok. Ja rozumiem to tak: kupuję w ME, to przez pierwszy rok mogę oddawać na serwis wszędzie do autoryzowanych, a w 2 roku już tylko do nich. Tak samo jeśli np. kupiłbym telefon w Idream, to wychodzę z założenia, że w 2 roku tylko oni przyjęli by bezpośrednio ode mnie telefon do serwisu. Czy się mylę?.


Edited by Jurand83, 09 February 2025 - 23:16.


#2 Jash

Jash
  • 279 posts
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Posted 10 February 2025 - 05:22

Rękojmia to odpowiedzialność sprzedawcy, nie gwaranta. Gwarancji producenta masz rok, więc oddajesz gdzie chcesz, a w drugim roku już do sprzedawcy.

iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016


#3 Regiss

Regiss
  • 2993 posts
  • SkądRadom

Posted 10 February 2025 - 07:20

No nie w przypadku Apple, tłumaczone to było już 100 razy na tym forum. Apple idzie na rękę w takich przypadkach i nawet jak kupiłeś w Media Expert to możesz w drugim roku oddać do dowolnego serwisu Polsce, tak jak w pierwszym roku. Potwierdzał to już kilka razy forumowy serwis.me(teraz się nazywają 1core), który jest oficjalnym serwisem Apple. Zresztą sam oddawałem iPhone’a i maca w ten sposób. Kupione w ME a serwisowane w Cortlandzie bezpośrednio po 15-17 miesiącach. Warunek to posiadanie dowodu zakupu i telefon nie może być od operatora kom. Bo wtedy rzeczywiście odpowiadają oni. Ta gadka była przerabiana już kilkukrotnie i potwierdzał to i serwis i ludzie którzy z tego korzystali.

Edited by Regiss, 10 February 2025 - 07:24.

iPhone 15 Pro


#4 MC_

MC_
  • 6976 posts

Posted 10 February 2025 - 07:43

Dokładnie tak.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#5 Jash

Jash
  • 279 posts
  • Płeć:
  • SkądWrocław

Posted 10 February 2025 - 11:36

No nie w przypadku Apple, tłumaczone to było już 100 razy na tym forum. Apple idzie na rękę w takich przypadkach i nawet jak kupiłeś w Media Expert to możesz w drugim roku oddać do dowolnego serwisu Polsce, tak jak w pierwszym roku. Potwierdzał to już kilka razy forumowy serwis.me(teraz się nazywają 1core), który jest oficjalnym serwisem Apple. Zresztą sam oddawałem iPhone’a i maca w ten sposób. Kupione w ME a serwisowane w Cortlandzie bezpośrednio po 15-17 miesiącach. Warunek to posiadanie dowodu zakupu i telefon nie może być od operatora kom. Bo wtedy rzeczywiście odpowiadają oni. Ta gadka była przerabiana już kilkukrotnie i potwierdzał to i serwis i ludzie którzy z tego korzystali.


To akurat nie jest tylko w przypadku Apple. Ja się odniosłem jedynie do przepisów Ustawy, a nie tego co ktoś sobie wymyślił bo idzie klientowi na rękę.

iPhone 15, iPhone 13 Pro, iPhone 11 Pro, iPhone XS, iPhone 7, iPhone SE 2016


#6 Regiss

Regiss
  • 2993 posts
  • SkądRadom

Posted 10 February 2025 - 13:42

No i co z tego, że się odniosłeś jak to nic nie wnosi do sprawy, a właściwe wprowadziłeś kolegę w błąd. Pytał o Apple i jak jest w przypadku zakupu ich sprzętu. Nie telewizora Sony czy pralki Beko.

iPhone 15 Pro


#7 kkam

kkam
  • 6 posts

Posted 14 September 2025 - 13:34

Czy z zakupem na jdg/fakturę (jak zwał tak zwał) sytuacja wygląda to samo? Pani na infolinii Apple potwierdziła, że rękojmia wynosi tylko rok. 



#8 slaweuszek

slaweuszek
  • 128 posts
  • SkądGorzów Wlkp

Posted 14 September 2025 - 15:25

Rok gwarancji producenta i rok rękojmi - przynajmniej tak mi się wydaje.


iPhone 17 Pro Max / MacBook Pro 13" M2 2022 / Apple Watch Ultra 3 / AirPods Pro 2 gen. / AirPods Pro 3 gen.


#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 5196 posts
  • Płeć:

Posted 14 September 2025 - 15:56

Czy z zakupem na jdg/fakturę (jak zwał tak zwał) sytuacja wygląda to samo? Pani na infolinii Apple potwierdziła, że rękojmia wynosi tylko rok. 

Przeczytaj: https://www.biznes.g...pl/portal/00310






1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users