
Naprawa klawiatury motylkowej w MacBooku Pro 2018 – co zrobić po zakończeniu programu serwisowego?
#1
Napisano 26 stycznia 2025 - 12:47
#2
Napisano 26 stycznia 2025 - 16:19
Chciałbym uniknąć płacenia za wymianę klawiatury, bo problem ewidentnie wynika z wady konstrukcyjnej, a nie z mojego użytkowania.
Mamy 2025 rok. Oczekujesz, że ktoś za darmo naprawi Ci przedmiot (jakikolwiek, dowolnego producenta) po 7 latach? To byłoby możliwe tylko, gdybyś miał jakąś wieloletnią gwarancję, jak np. na silnik w niektórych pralkach. Twojego komputera to nie dotyczy. Rzeczy się po prostu czasem psują. Apple w tym przypadku nie ma wobec Ciebie żadnych, określonych prawem zobowiązań. I nie ma znaczenia, czy prawidłowo użytkowałeś ten sprzęt.
#3
Napisano 27 stycznia 2025 - 11:25
Rzeczy się czasem psują ale w przypadku tej klawiatury powszechnie wiadomo że jej konstrukcja jest wadliwa. Apple powinno tutaj wyjść z twarzą i taką klawiaturę naprawić na swój koszt.
#4
Napisano 27 stycznia 2025 - 11:46
hej, dodam, że program naprawczy trwał 4 lata a moja klawiatura zepsuła się po czasie trwania programu, mniej niż 2 miesiące. Laptop był kupiony pod koniec stycznia 2019r.
Kiedyś po gwarancji wymienili mi beatsX na nowszy model - poprzedni psuł się 4 x i za każdym razem była wymiana na nowy.
Co można zrobić w tej kwestii?
#5
Napisano 27 stycznia 2025 - 12:05
Rzeczy się czasem psują ale w przypadku tej klawiatury powszechnie wiadomo że jej konstrukcja jest wadliwa. Apple powinno tutaj wyjść z twarzą i taką klawiaturę naprawić na swój koszt.
No wyszło z twarzą i zaoferowało trwający kilka lat program naprawczy, który wykraczał poza standardowe zobowiązania związane z rękojmią i gwarancją. Oczekiwanie, że będą to naprawiać w nieskończoność jest naprawdę nadużyciem.
Ten komputer jest obecnie klasyfikowany jako produkt wycofany (vintage), to znaczy, że Apple zaprzestało jego dystrybucji ponad 5 lat temu, ale nie wcześniej niż 7 lat temu. Płatne wsparcie jest dostępne w zależności od dostępności części zamiennych.
Prawdopodobnie w przyszłym roku ten komputer zostanie przeklasyfikowany jako produkt poza okresem wsparcia (obsolete) i wówczas nawet płatna naprawa w autoryzowanym serwisie będzie niemożliwa lub bardzo utrudniona.
Co można zrobić w tej kwestii?
Jeżeli upierasz się przy naprawie bezpłatnej, to musisz poszukać podstawy prawnej, ale o to będzie dość trudno. Terminy rękojmii i gwarancji dawno minęły. Program naprawczy, nawet kiedy jeszcze trwał też formalnie nie był podstawą prawną, ale jak się już zakończył, to w ogóle nie ma co o nim myśleć. Żadna inna podstawa nie przychodzi mi do głowy.
Z drugiej strony, mając na względzie wiek tego komputera i jego wartość rynkową, nie inwestowałbym w niego istotnych pieniędzy. Używałbym dalej z zewnętrzną klawiaturą, powoli przymierzając się do zakupu nowego sprzętu.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych