Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

W Air Pods pro II nie słychać dzwonka nadchodzącego połączenia


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 ami_go

ami_go
  • 81 postów
  • SkądInowrocław/Caerdydd

Napisano 02 stycznia 2025 - 23:06

Cześć,

pojawił się u mnie kłopot ze słuchawkami AirPods Pro II podłączonymi do iP 16 Pro Max (iOS 18.2).

 

Kłopot polega na tym, że w słuchawkach nie słychać dzwonka nadchodzącego połączenia. 

Dotychczas działało to jak powinno.

Dziś rano, w czasie joggingu słuchałem audiobooka i przegapiłem kilka ważnych połączeń. 

Owszem, w czasie jak ktoś dzwonił, to robiła się krótka przerwa w audiobooku (jakby wtedy miał odegrać się dzwonek), ale było cicho i po kilku sekundach wracał dźwięk audiobooka. 

Ad hoc wytłumaczyłem sobie, że jakiś problem z siecią 5G. Ale tak nie było.

 

Cały wieczór poświęciłem naprawieniu błędu, ale poniosłem porażkę.

 

Co zrobiłem? 

 

1. Podłączyłem do IP16 PM starsze airpods pro, które zadziałały w pełni prawidłowo (czyli grała muzyka, grał dzwonek, słyszałem rozmówcę, on słyszał mnie),

2. Podłączyłem airpods pro II (te "trefne") do innego iPhone (XR, iOS 18.2) - wszystko zadziałało jak powinno (muzyka, dzwonek, rozmowa były słyszalne),

3. podłączyłem do IP16 PM inne słuchwki BT i też zadziałały w pełni prawidłowo,

4. Restart IP 16 PM nie zmienił sytuacji,

5. Nie wiem jak zrestartować można airpody,

6. Sprawdziłem ustawienia:  Skupienie,  Dźwięki i haptyka, konfigurację samych słuchawek. Nie wiem co jeszcze mógłbym sprawdzić,

 

Z powyższego wynika, że moje airpods pro II nieprawidłowo (czyli nie gra w słuchawkach dzwonek) działają tylko z moim iPhone 16 Pro Max.

Z faktu że "trefne" airpods pro II działają z IP XR wynikać może że słuchawki są ok

Z faktu że z IP 16 PM prawidłowo działają stare airpods II może wynikać że rownież ok jest nowy telefon (iP16 PM)

 

Jeżeli komuś chciało się to wszystko przeczytać, to może pojawi się jakiś pomysł jak naprawić tę głuchotę słuchawek na dzwonki przychodzących połączeń?

Z góry dziękuję za zainteresowanie :-)
 


Dodam teraz jeszcze, że jednak słychać ten dźwięk dzwonka iPhone 16 PM w Airpods Pro II.

Tylko tak cicho, że usłyszałem to teraz, kiedy jest zupełna cisza. Coś jak rozmowa słyszana przez 3 ściany.

Nie, nie mam problemów ze słuchem :-)


Użytkownik ami_go edytował ten post 02 stycznia 2025 - 22:47


#2 ami_go

ami_go
  • 81 postów
  • SkądInowrocław/Caerdydd

Napisano 03 stycznia 2025 - 11:23

Doczytałem jak zresetować te moje Airpody Pro II.

Restet jednak nie naprawił niczego.



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 833 postów
  • Płeć:

Napisano 03 stycznia 2025 - 12:45

Z tego co przetestowałem, to trzeba zmienić głośność dzwonka w Ustawienia –> Dźwięki i haptyka. Jak się ustawi dużo, to będzie to znacznie bardziej słyszalne (chociaż nawet na wysokim nie powinno być tak, że wyrwie z kapci, to byłoby groźne z punktu widzenia ochrony słuchu). 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 ami_go

ami_go
  • 81 postów
  • SkądInowrocław/Caerdydd

Napisano 04 stycznia 2025 - 23:32

Dzięki z podpowiedź.

Niestety nie zadziałało.

Trzeba będzie przywyknąć  :unsure:



#5 ami_go

ami_go
  • 81 postów
  • SkądInowrocław/Caerdydd

Napisano 06 stycznia 2025 - 21:16

No i finalnie jednak "coś" pomogło, bo po paru dniach, nagle, bez ostrzeżenia i mojej pomocy, w czasie słuchania kolejnego audiobooka, usłyszałem dźwięk dzwonka przychodzącego połączenia.

Deus ex machina



#6 Antek1122

Antek1122
  • 7 postów

Napisano 11 lutego 2025 - 23:53

Cześć, czy udało Ci się to jakoś racjonalnie naprawić?

Mam ten sam problem, aczkolwiek wiem gdzie leży rozwiązanie, choć tak nie powinno być. W momencie, gdy zwiększę głośność dzwonka (przyciskiem fizycznym), wtedy słyszę w słuchawkach dźwięk dzwonka. Jeśli zaś mam wyciszone na maksa, nie słychać niczego.

Mam jeszcze stare airpodsy i tam nawet z maksymalnym wyciszeniem dzwonka wszystko słychać. Czy taka jest natura tych słuchawek?

Pozdrawiam serdecznie

#7 ami_go

ami_go
  • 81 postów
  • SkądInowrocław/Caerdydd

Napisano 12 lutego 2025 - 21:12

Cześć, czy udało Ci się to jakoś racjonalnie naprawić?

Nie inaczej niż Tobie (czyli w czasie milczącego dzwonka użyć ciszej/głośniej), ale to jest rozwiązanie nie do przyjęcia, bo trzeba skądinąd wiedzieć że "dzwoni".
Czasem same z siebie zaczynają grać dzwonek, żeby za chwilę znowu prawie zamilknąć.

Poszedłem po bandzie i kupiłem sobie inne słuchawki (Jabra Elite 8 Active) które tych problemów nie mają, a działają nie gorzej, a w niektórych aspektach lepiej. I to one zrobiły się moimi mobilnymi słuchawkami. AirPods Pro leżą na biurku i czasem je wkręcę do ucha, ale tylko w domu, jak nie spodziewam się ważnych połączeń.



#8 slaweuszek

slaweuszek
  • 93 postów
  • SkądGorzów Wlkp

Napisano 12 lutego 2025 - 21:37

Podobna sytuacja jest z ogłaszaniem połączeń - gdy głośność dźwięku jest ustawiona na 20-30%, kompletnie nie można zrozumieć co Siri mówi, po prostu ledwo ją słychać.


Iphone 15 Pro Max / MacBook Pro 2022 / Apple Watch Ultra / AirPods Pro 2 gen.


#9 Antek1122

Antek1122
  • 7 postów

Napisano 13 lutego 2025 - 22:46

Chyba mam rozwiązanie, znalazłem na jednej z angielskich stron. Spróbujcie i dajcie znać, czy u Was działa. Mi to pomogło:

"Na telefonie iPhone lub iPadzie przejdź do Ustawienia > Dostępność > Dźwięk i obraz > Udogodnienia słuchawek, a następnie wyłącz opcję Ustawienia słuchawek.
Jeśli wykonałeś test słuchu i włączyłeś aparat słuchowy, wyłącz go również.
Następnie włóż słuchawki AirPods do etui i wyjmij je ponownie. To powinno pomóc"

Tekst przetłumaczony
  • ami_go lubi to

#10 ami_go

ami_go
  • 81 postów
  • SkądInowrocław/Caerdydd

Napisano 13 lutego 2025 - 23:21

Chyba mam rozwiązanie, znalazłem na jednej z angielskich stron. Spróbujcie i dajcie znać, czy u Was działa. Mi to pomogło:

"Na telefonie iPhone lub iPadzie przejdź do Ustawienia > Dostępność > Dźwięk i obraz > Udogodnienia słuchawek, a następnie wyłącz opcję Ustawienia słuchawek.
Jeśli wykonałeś test słuchu i włączyłeś aparat słuchowy, wyłącz go również.
Następnie włóż słuchawki AirPods do etui i wyjmij je ponownie. To powinno pomóc"

Tekst przetłumaczony

W naszym języku to będzie Ustawienia -> Dostępność -> Dźwięk i wizualne -> Dostrajanie słuchawek -> Dostrajanie słuchawek - tu ustawić suwakiem na wyłączone.

Spróbowałem kilka razy i to faktycznie działa.

Dzięki  :)

 

BTW, to musi być bug systemowy, bo żeby telefon działał należycie, to trzeba zubożyć odsłuch dźwięków, a do do słuchania muzyki jednak służą te słuchawki w dużej mierze.


Użytkownik ami_go edytował ten post 13 lutego 2025 - 23:50





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych