Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

MacBook Pro 16 m1pro 32gb RAM vs MacBook Air m3 16gb RAM

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Robwas

Robwas
  • 3 posts

Posted 01 January 2025 - 15:51

Witam wszystkich.
Jako laik i osoba nie sprcjalnie ogarniająca sprawy sprzętowe zadaje ważne dla mnie pytanie odnośnie sprzętu apple. Rozważam możliwość zakupu używanego MacBooka pro z prockiem M1 Pro i 32 GB RAM vs MacBook Air m3 i 16 GB RAM.
Do teraz pracowałem na asusie ponieważ program sierra chart jest stworzony właśnie dla środowiska Windows.
Jestem też początkującym „programistą” Python i za cel w 2025 roku założyłem sobie stworzenie programu pracującego na statystykach z danych CQG.
Pytam więc znających się który z powyższych MacBooków kupić MB pro 16 m1 32gb RAM czy MB air m3 13 16gb RAM.
Pierwszy z nich to używka czego nie trudno się domyśleć a kolejny to salonowa nówka.

Dzięki za wyrozumiałość dla laika.

Pozdrawiam

#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

• 4962 posts
Posted 01 January 2025 - 16:00

Gdyby to był wybór między nowym a nowym, to skłaniałbym się ku M1 Pro ze względu na wielkość RAM. Ale sam używam M1 Max zapewne z tego samego okresu i obecnie mam żywotność baterii na poziomie 86%, więc jeszcze pewnie z rok, max 2 i trzeba będzie pomyśleć o wymianie, a to jeśli się robi w autoryzowanym serwisie (innej opcji nawet nie rozważam), to jednak istotny koszt. Poza tym nowy komputer to praktycznie 2-letnia gwarancja, co warto wziąć pod uwagę.