Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zablokowane pliki – jak je wyszukać i odblokować z terminala

Najlepsza odpowiedź Mikołaj Maciejko , 05 grudnia 2024 - 13:05

Aby tylko wyszukać i wyświetlić pliki z flagą locked znajdujące się w bieżącym folderze:

find ./ -flags uchg

Żeby jednocześnie zdąć tę flagę:

find ./ -flags uchg -exec chflags nouchg {} \;

albo

chflags -R nouchg ./

Przy okazji, zalecam zaprzestać korzystania z torrentów jako źródła czegokolwiek. Bo ostatecznie to jest wyłącznie źródło kłopotów. Czasem z prawem.

Przejdź do postu

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 sybic

sybic
  • 77 postów

Napisano 05 grudnia 2024 - 12:25

W macOS wciąż jestem nowicjuszem i całkiem niedawno temu wpadłem na to, że pliki których nie mogę skasować (import z windowsa, pochodzące najprawdopodobniej z torentów, chyba jako read-only)

są zablokowane i można je odblokować z findera klikając na informacje.

Jest to jednak uciążliwe, bo plików mam sporo i w różnych miejscach.

Pytania są takie :

1. Jak je wyszukać będąc w terminalu?

2. Czym się charakteryzują? Bo jak je odświetlam ls -l to mają  prawa -rwxrwxrwx a mimo tego nie mogę ich skasować choć, że jestem ich właścicielem.

3. Jak je odblokować będąc w terminalu. Po prostu chciałem sobie napisać skrypt, który wyszuka pliki i je odblokuje

Mac mini M2 Pro 16GB 1T / Macbook Air M2 8GB 512 GB /  zabytkowy i wciąż sprawny iPhone 5c 

#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

• 4 952 postów
Napisano 05 grudnia 2024 - 13:05   Najlepsza odpowiedź

Aby tylko wyszukać i wyświetlić pliki z flagą locked znajdujące się w bieżącym folderze:

find ./ -flags uchg

Żeby jednocześnie zdąć tę flagę:

find ./ -flags uchg -exec chflags nouchg {} \;

albo

chflags -R nouchg ./

Przy okazji, zalecam zaprzestać korzystania z torrentów jako źródła czegokolwiek. Bo ostatecznie to jest wyłącznie źródło kłopotów. Czasem z prawem.