Cześć,
Mam problem z moim iMac 27 2017 po zmianie operatora internetowego. Wszystko działało bez zarzutu do momentu, gdy zaczęłam konfigurować nową drukarkę. Po około godzinie od podłączenia drukarki iMac stracił połączenie z internetem i odłączył się od domowej sieci Wi-Fi.
Mimo że minęły już dwa dni, problem nadal występuje – Wi-Fi na iMac nie działa. Wykonałam następujące kroki:
- Resetowałam router,
- Resetowałam iMac,
- Przeprowadziłam diagnostykę sieci bezprzewodowej (załączam wyniki).
Na innych urządzeniach (MacBook, iPhone) domowy internet działa bez problemu. Co więcej, wszystkie urządzenia, w tym iMac, były wcześniej podłączone do tej samej drukarki – problem pojawił się dopiero teraz, po zmianie operatora i ponownej konfiguracji drukarki.
Obserwacje:
- Ikona Wi-Fi z paska menu nie chce się włączyć, ale w ustawieniach pokazuje, że Wi-Fi jest włączone, choć niepołączone. Po chwili pasek zmienia kolor z niebieskiego na szary, a w menu głównym widnieje informacja, że Wi-Fi jest wyłączone.
- iMac nie wykrywa żadnych sieci Wi-Fi (wcześniej było ich około 15).
- Hotspot z iPhone’a jest widoczny, ale po sparowaniu wyświetla się komunikat „Nie można dołączyć do sieci Wi-Fi”.
- Wczoraj przez chwilę udało mi się zobaczyć dostępne sieci, ale po kilku sekundach zniknęły i od tamtej pory już się nie pojawiły.
Próbowałam zresetować ustawienia komputera, ale przy próbie wyzerowania systemu pojawia się informacja, że „Ten Mac nie obsługuje Asystenta wymazywania”.
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Macie pomysł, co mogę zrobić, żeby go rozwiązać?
Załączam screeny z iMac i wyniki diagnostyki sieci.
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc!
Pozdrawiam,
Lilia