Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Problem z połączeniem Wi-Fi na iMac po zmianie operatora i konfiguracji drukarki


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Henryklyon

Henryklyon
  • 2 postów
  • SkądLyon

Napisano 28 listopada 2024 - 10:37

Cześć,  

 
Mam problem z moim iMac 27 2017 po zmianie operatora internetowego. Wszystko działało bez zarzutu do momentu, gdy zaczęłam konfigurować nową drukarkę. Po około godzinie od podłączenia drukarki iMac stracił połączenie z internetem i odłączył się od domowej sieci Wi-Fi.  
 
Mimo że minęły już dwa dni, problem nadal występuje – Wi-Fi na iMac nie działa. Wykonałam następujące kroki:  
- Resetowałam router,  
- Resetowałam iMac,  
- Przeprowadziłam diagnostykę sieci bezprzewodowej (załączam wyniki).  
 
Na innych urządzeniach (MacBook, iPhone) domowy internet działa bez problemu. Co więcej, wszystkie urządzenia, w tym iMac, były wcześniej podłączone do tej samej drukarki – problem pojawił się dopiero teraz, po zmianie operatora i ponownej konfiguracji drukarki.  
 
Obserwacje:  
- Ikona Wi-Fi z paska menu nie chce się włączyć, ale w ustawieniach pokazuje, że Wi-Fi jest włączone, choć niepołączone. Po chwili pasek zmienia kolor z niebieskiego na szary, a w menu głównym widnieje informacja, że Wi-Fi jest wyłączone.  
- iMac nie wykrywa żadnych sieci Wi-Fi (wcześniej było ich około 15).  
- Hotspot z iPhone’a jest widoczny, ale po sparowaniu wyświetla się komunikat „Nie można dołączyć do sieci Wi-Fi”.  
- Wczoraj przez chwilę udało mi się zobaczyć dostępne sieci, ale po kilku sekundach zniknęły i od tamtej pory już się nie pojawiły.  
 
Próbowałam zresetować ustawienia komputera, ale przy próbie wyzerowania systemu pojawia się informacja, że „Ten Mac nie obsługuje Asystenta wymazywania”.  
 
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Macie pomysł, co mogę zrobić, żeby go rozwiązać?  
 
Załączam screeny z iMac i wyniki diagnostyki sieci.  
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc!  
 
Pozdrawiam,  
Lilia  

Załączone pliki



#2 Henryklyon

Henryklyon
  • 2 postów
  • SkądLyon

Napisano 03 grudnia 2024 - 13:55

Rozwiązałam problem z moim iMac – może komuś się przyda:

 
**Dodatkowe objawy:**  
WIFI na iMac czasami po nocy włączało się na chwilę (około 10 sekund).  
 
 
**Rozwiązanie:**  
 
W *Monitorze aktywności* proces **kernel_task** wykazywał obciążenie na poziomie ponad 100%, co powodowało wyłączanie WIFI.
 
Zdjęłam ekran z iMac i wyjęłam wentylator, który był całkowicie zapchany kurzem. Po jego dokładnym wyczyszczeniu i ponownym zamontowaniu, problem zniknął przy pierwszym uruchomieniu – WIFI pojawiło się z listą wszystkich dostępnych sieci. Niestety, po chwili znowu się wyłączyło, a poziom obciążenia **kernel_task** wzrósł z początkowych 20-30% do 110%. 
 
Wyłączyłam i ponownie włączyłam komputer. Od tego momentu problem nie pojawił się ponownie. WIFI działa stabilnie, a iMac przestał się "zawieszać".
 
Pozdrawiam,  
Lilia

 

Cześć,  

 
Mam problem z moim iMac 27 2017 po zmianie operatora internetowego. Wszystko działało bez zarzutu do momentu, gdy zaczęłam konfigurować nową drukarkę. Po około godzinie od podłączenia drukarki iMac stracił połączenie z internetem i odłączył się od domowej sieci Wi-Fi.  
 
Mimo że minęły już dwa dni, problem nadal występuje – Wi-Fi na iMac nie działa. Wykonałam następujące kroki:  
- Resetowałam router,  
- Resetowałam iMac,  
- Przeprowadziłam diagnostykę sieci bezprzewodowej (załączam wyniki).  
 
Na innych urządzeniach (MacBook, iPhone) domowy internet działa bez problemu. Co więcej, wszystkie urządzenia, w tym iMac, były wcześniej podłączone do tej samej drukarki – problem pojawił się dopiero teraz, po zmianie operatora i ponownej konfiguracji drukarki.  
 
Obserwacje:  
- Ikona Wi-Fi z paska menu nie chce się włączyć, ale w ustawieniach pokazuje, że Wi-Fi jest włączone, choć niepołączone. Po chwili pasek zmienia kolor z niebieskiego na szary, a w menu głównym widnieje informacja, że Wi-Fi jest wyłączone.  
- iMac nie wykrywa żadnych sieci Wi-Fi (wcześniej było ich około 15).  
- Hotspot z iPhone’a jest widoczny, ale po sparowaniu wyświetla się komunikat „Nie można dołączyć do sieci Wi-Fi”.  
- Wczoraj przez chwilę udało mi się zobaczyć dostępne sieci, ale po kilku sekundach zniknęły i od tamtej pory już się nie pojawiły.  
 
Próbowałam zresetować ustawienia komputera, ale przy próbie wyzerowania systemu pojawia się informacja, że „Ten Mac nie obsługuje Asystenta wymazywania”.  
 
Czy ktoś spotkał się z podobnym problemem? Macie pomysł, co mogę zrobić, żeby go rozwiązać?  
 
Załączam screeny z iMac i wyniki diagnostyki sieci.  
Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki i pomoc!  
 
Pozdrawiam,  
Lilia  

 


Użytkownik Henryklyon edytował ten post 03 grudnia 2024 - 13:55

  • winmaciek lubi to

#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 776 postów
  • Płeć:

Napisano 03 grudnia 2024 - 21:43

Skoro działa, to zamykam.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych