Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Office, Excel, VBA na Macu?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 martala

martala
  • 12 postów

Napisano dziś, 12:25

Niedawno kupiłem swojego pierwszego iPhone i teraz zastanawiam się nad przesiadką ze swojego Asusa na Maca. Pracuję jako analityk wiec głownie Excel, VBA, Power Query. Słyszałem ze na Macu są jakieś problemy przy pobieraniu danych z baz danych przez Excela itd - ktoś może to potwierdzić? 
 
Po prostu zastanawiam się czy całe środowisko Excel i otoczka będą działy sprawnie na Mac tak jak to działa na Windowsie, bo nie ukrywam ze potrzebuję kompa głównie do pracy na Excelach.
 


#2 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 819 postów
  • Płeć:

Napisano dziś, 13:22

Nie tyle, że są problemy, co funkcjonalność jest nieco okrojona w stosunku do wersji na Windows. Proste PowerQuery działa, ale nie ma łatwych interfejsów do zewnętrznych baz danych. Radziłbym Ci przed przesiadką przetestować to, z czego najczęściej korzystasz i najbardziej Ci zależy.



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 668 postów
  • Płeć:

Napisano dziś, 17:49

W przypadku VBA to moje doświadczenia wyglądały tak, że działa, ale tak w 95%. I czasem po prostu trzeba skorzystać z wersji na Windows, bo na przykład nie ma narzędzia do budowania interfejsów graficznych kompletnego. To co się zbuduje na Windows działa wtedy OK, ale (poza absurdalnym ręcznym klepaniem kodu) nie ma opcji dorzucenia czegoś na przykład. Także popieram Mikołaja tutaj. A skoro analityk, to może również np. jakieś PowerBI i tego tutaj w ogóle nie ma. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych