Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zakupy na firmę


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 martala

martala
  • 14 postów

Napisano 14 września 2024 - 20:21

Ktoś kupował na firmę ze strony apple? https://www.apple.com/pl-smb/shop/

 

Czytam różne sprzeczne informacje. Pani na infolinii powiedziała mi ze Apple nie ma rejestracji w Polsce dlatego w grę wchodzi wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów i żeby kupić coś na firmę muszę mieć VAT-UE. Wtedy faktura jest wystawiana z 0% VAT i płacimy tylko kwotę netto.

 

Opcja 2 - zamawiam sam na stronie (nie telefonicznie) i płace kwotę brutto - faktura z 23% VAT. Następnie dzwonie z prośbą o korektę. Wystawiają poprawną fakture już bez 23% VATu i przelewają nam VAT z powrotem na konto.

 

Ktoś to przerabiał i mógłby pomóc?



#2 soczekpl

soczekpl
  • 3 287 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 14 września 2024 - 20:33

Żeby kupić w sklepie na firmę, musisz mieć europejski NIP. Nie ma znaczenia jak zamówisz. Możesz przez infolinię, wtedy płacisz od razu kwotę netto, albo przez aplikację/stronę brutto i dokonujesz korekty, ale NIP europejski musisz mieć (można sprawdzić na stronie Komisji Europejskiej). Od 2 czy 3 lat nie da się kupić w Apple na FV 23%.

 

Inna opcja to zakup u autoryzowanego sprzedawcy Apple, oni najpewniej wystawiają FV 23% i możesz to sobie odliczyć.


Użytkownik soczekpl edytował ten post 14 września 2024 - 20:33

Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#3 martala

martala
  • 14 postów

Napisano 14 września 2024 - 21:39

Żeby kupić w sklepie na firmę, musisz mieć europejski NIP. Nie ma znaczenia jak zamówisz. Możesz przez infolinię, wtedy płacisz od razu kwotę netto, albo przez aplikację/stronę brutto i dokonujesz korekty, ale NIP europejski musisz mieć (można sprawdzić na stronie Komisji Europejskiej). Od 2 czy 3 lat nie da się kupić w Apple na FV 23%.

I wtedy po prostu wystawiają fakturę na kwotę netto bez VAT? 

W przypadku korekty potem Apple przelewa mi VAT?

Czy w praktyce jest jakaś różnica pomiędzy zakupem na stronie Apple a np. na iSpot? U którego resellera najlepiej kupić?



#4 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 851 postów

Napisano 14 września 2024 - 22:20

Najlepiej kupić u tego resellera, który ma najtaniej. Jak autoryzowany reseller to nie widzę różnic. Sam kupowałem w Apple, ale przez telefon i wtedy dostałem fakturę bez VAT - na stronie sam nie potrafiłem tego uzyskać. Pani z Apple powiedziała, by zawsze do niej dzwonić. . 



#5 martala

martala
  • 14 postów

Napisano 14 września 2024 - 22:40

Najlepiej kupić u tego resellera, który ma najtaniej. Jak autoryzowany reseller to nie widzę różnic. Sam kupowałem w Apple, ale przez telefon i wtedy dostałem fakturę bez VAT - na stronie sam nie potrafiłem tego uzyskać. Pani z Apple powiedziała, by zawsze do niej dzwonić. . 

a jak wygląda kwestia płatności podczas kupowania przez telefon? 



#6 winmaciek

winmaciek
  • 6 803 postów
  • Płeć:

Napisano 15 września 2024 - 15:32

IMHO pewnie podaje się przez telefon numer karty (względnie wystukuje go tonowo). 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#7 soczekpl

soczekpl
  • 3 287 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 15 września 2024 - 20:35

Tak, oni chyba zakładają jakiś specjalny profil czy coś takiego.


Macbook Pro '14 M4 / iPhone 16 Pro / Apple Watch s10 titanium 46mm / iPad Pro '11 M4 / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#8 kkam

kkam
  • 4 postów

Napisano 12 grudnia 2024 - 19:01

Jak wygląda sprawa z rękojmią? Dostałem tę fakturę 0%, ale Pani powiedziała, że przez to nie będę miał rękojmi. 4 lata temu normlanie kupowałem z fakturą VAT 23% i miałem 2letnią rękojmię - wymienili mi zegarek po 1,5 roku.

 

W salonach typu Cortland czy iDream normalnie jest 2 lata...Ktoś wie jak to jest w praktyce?



#9 Regiss

Regiss
  • 2 953 postów
  • SkądRadom

Napisano 13 grudnia 2024 - 06:54

Gdzie kupiony? Na 0 VAT marża sprzedają komisy, które mają telefony głównie z zagranicy lub od operatorów. W obu przypadkach nie masz rękojmi 2 lata, tylko normalną gwarancję roczną. Oczywiście mowa o serwisach Apple. Po 1,5 roku Ci wymienili bo miałeś fakturę od oficjalnego sprzedawcy Apple i sprzęt z polskiej dystrybucji. Dlatego się nie opłaca kupować w takich miejscach. Już nie mówię, o tym że jak jest z sieci to mógł być brany na raty i może zostać zablokowany. Ale to można sprawdzić przed kupnem.

iPhone 15 Pro


#10 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 851 postów

Napisano 13 grudnia 2024 - 08:59

Dostałeś pewnie fakturę typu „zakup wewnątrzwspólnotowy „. Bo Apple sprzedaje z Irlandii. Żeby taką dostać trzeba być płatnikiem VAT z numerem VAT EU. Faktura taka ma zero VAT bo i tak VAT rozliczasz. Wtedy nie jesteś konsumentem tylko przedsiębiorcą, stąd brak zastosowania przepisów ochrony konsumenta i masz tylko gwarancję.

#11 MC_

MC_
  • 6 923 postów

Napisano 13 grudnia 2024 - 09:25

Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić z uwagi na art. 556 (4) k.c.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#12 kkam

kkam
  • 4 postów

Napisano 13 grudnia 2024 - 12:12

Regiss: kupiony ze strony Apple, na początku na dane niefirmowe z 23% VAT , potem zadzwoniłem z prośbą o fakturę na jednoosobową działalność gospodarczą i Pani mi powiedziała:

1. Faktura już została wystawiona, więc teraz zrobimy korektę na 0% VAT z nipem eu (bo Irlandia) i zwrócimy VAT na konto (bo pobrali mi hajs brutto).
2. Na fakturę 0% z nipem eu nie obowiązuje dwuletnia rękojmia bo jest to traktowane jak na firmę, ale, że będzie Pan miał też fakturę starą przed korektą (wątpię bo nie dostałem póki co żadnej, więc pewnie przyjdzie już od razu poprawiona), to może Pan ją wykorzystać przy oddawaniu do serwisu czyli przyjmą Panu na rękojmię.
 
Szczerze mówiąc dziwnie to brzmi i zastanawiam się czy nie anulować zamówienia i nie zamówić w polskim sklepie, dzwoniłem teraz do dwóch najpopularniejszych sklepów i uwzględniają rękojmię.

Dostałeś pewnie fakturę typu „zakup wewnątrzwspólnotowy „. Bo Apple sprzedaje z Irlandii. Żeby taką dostać trzeba być płatnikiem VAT z numerem VAT EU. Faktura taka ma zero VAT bo i tak VAT rozliczasz. Wtedy nie jesteś konsumentem tylko przedsiębiorcą, stąd brak zastosowania przepisów ochrony konsumenta i masz tylko gwarancję.

To jaką powinienem dostać fakturę? Jakbym powiedział, że proszę mi wystawić z nr VAT bez EU (bez "PL" na początku) to wtedy bym miał 23%?


Zadzwoniłem jeszcze raz na infolinię. Teraz pan powiedział, że jeżeli jest takie polskie prawo to oni działają zgodnie z polskim prawem, nie uciekają od tego i będę miał tą rękojmię 2 letnią. 



#13 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 851 postów

Napisano 13 grudnia 2024 - 12:54

Pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić z uwagi na art. 556 (4) k.c.

To jest dyskusyjne, a do tego zakup jest w Irlandii. Jak się jest tokarzem i kupuje tokarkę, to na pewno nie, jak się jest architektem i kupuje czajnik to na pewno tak, ale jak się jest programista i kupuje maka to już taka szara sfera - ale  w realu sam mam działność i autoryzowany serwis apple w Polsce nie robił problemów z gwarancją telefonu w drugim roku. 

 

Taką fakturę 0% można dostać jak się jest płatnikiem VAT i jak ma się zarejestrowany NIP EU (z PL) - i to  jest super - masz od razu kasę, a nie po rozliczeniu VAT.



#14 kkam

kkam
  • 4 postów

Napisano 14 grudnia 2024 - 16:53

Dostałem 4 faktury za tego iPada pro ze sklepu Apple

1. Faktura iPad na dane zwykłego klienta z 23% 4308,13 zł netto 5299 zł brutto 

2. Faktura iPad  korekta na dane zwykłego klienta z 23% 3502,54 zł netto 4308,12 zł brutto

3. Faktura VAT-refund korekta na dane zwykłego klienta z 23% 805,59 zł netto 990,88 zł brutto

4. Faktura iPad korekta na dane firmowe z 0% VAT 4308,13 zł Netto 4308,13 brutto

 

Teraz już kompletnie nie wiem co z tymi fakturami robić i muszę do księgowej dzwonić, bo np. nie rozumiem czemu dostałem obniżoną cenę na zwykłego klienta 3502,54 zł albo fakturę na VAT od którego jeszcze będę musiał podatek odprowadzić pewnie. 
 

Nie polecam, ostatni raz u nich kupuję. Na infolinii odpowiedzieli na moje pytanie co z rękojmia, żebym zadzwonił do księgowej bo sami nie wiedzą.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych