Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Brak możliwości odtworzenia systemu


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 SzymX

SzymX
  • 2 postów

Napisano 26 lipca 2024 - 17:22

Dzień dobry

Korzystam z MacBooka Pro mid 2015.
Do niedawna miałem na nim zainstalowany system Mojave 10.14.6. Kierowany chęcią usprawnienia jego działania postanowiłem zaktualizować system - do wersji Monterey.
Niestety okazało się to fatalną decyzją - komputer działa o wiele wolniej, a po włączeniu zawiesza się na dobre 3 minuty zanim z mozołem wyświetli mi zawartość pulpitu oraz paski menu. Rozumiecie Państwo, że nie mogę zaakceptować takiego stanu rzeczy.
Mam dysk SSD, na którym regularnie backupowałem komputer. Najpierw użyłem Asystenta Migracji do przywrócenia starych ustawień, jednak system pozostał ten sam. Postanowiłem więc skorzystać z funkcji przywracania (tej uruchamianej kombinacją alt shift cmd r przy ponownym uruchamianiu). Jednak z tym również pojawia się problem - zaznaczam dysk zewnętrzny, na którym znajduje się Backup, wyświetla mi się lista backupów z informacją, że zawierają one poprzednią wersję systemu, jednak po zaznaczeniu ostatniego backupu i przejściu dalej wyświetla się komunikat „nie znaleziono kopii zapasowych Time Machine”.

Czy ktoś był w podobnej sytuacji bądź jest w stanie wskazać mi rozwiązanie tego problemu? Będę bardzo wdzięczny.

Życzę dobrego popołudnia
Szymon

#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 611 postów
  • Płeć:

Napisano 26 lipca 2024 - 19:06

Systemu to tam raczej nie ma w tej kopii – nie pamiętam czy kiedykolwiek była w Time Machine, na pewno nie od paru ładnych lat. Trzeba postawić stary system osobno, włączenie Maca z wciśniętą kombinacją ⇧⌥⌘R ma szansę zadziałać tutaj. Po dojściu do Mojave można próbować bawić się w odtwarzanie. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 MiL

MiL
  • 1 419 postów
  • Płeć:

Napisano 29 lipca 2024 - 09:22

Aż musiałem sprawdzić ale faktycznie tak jest, Apple o tym pisze:

 

Time Machine doesn’t back up system files or apps installed during macOS installation.

 

Kiedyś tak nie było i system się backupował. Aplikacje rozumiem że chodzi tylko o systemowe, reszta jest kopiowana. 



#4 SzymX

SzymX
  • 2 postów

Napisano 29 lipca 2024 - 18:18

Serdeczne dzięki za odpowiedź. Nie pozostaje nic innego jak ręczna instalacja w zaprzyjaźnionym serwisie, choć póki co postanowiłem się z tym wstrzymać - po dwóch dniach użytkowania system wrócił do normy i wydaje mi się, że - o dziwo - dostrzegam poprawę w sprawności działania w odniesieniu do Mojave.

Temat do zamknięcia. :)

 

Pozdrawiam



#5 winmaciek

winmaciek
  • 6 611 postów
  • Płeć:

Napisano 29 lipca 2024 - 20:44

Wedle życzenia. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 





Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych