Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

CCC - Carbon Copy Cloner proszę o wyjaśnienie paru podstaw


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 sybic

sybic
  • 41 postów

Napisano 20 lipca 2024 - 07:45

Jako, że jestem nowicjuszem  proszę o wyjaśnienie kilku podstaw i idei programu CCC Carbon Copy Cloner służącego do kopiowania dysku.

Może dla uproszenia napiszę  jak mi się wydaje i proszę tylko o potwierdzenie, czy dobrze to rozumiem.

Do rzeczy.

 

Mam komputer, dysk zaszyfrowany.

Instaluje CCC, robię kopię całego na podpięty zewnętrzny dysk.

Hurra, mam kopie, jestem spokojny :)

 

Dobra, a teraz coś mi się wysypało i  teraz z tego podpiętego dysku, chcę zrobić kopie i przegrać to wszystkie dane 1 w 1 na dysk główny.

Czyli… uruchamiam komputer, trzymam przycisk zasilania, pojawia mi się menu i odpalam  system z zewnętrznego dysku.

Tu odpalam CCC i robię to samo, z tą różnicą, że zgrywam dane z zewnętrznego dysku na dysk główny.

 

Tak to działa?

 



#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 642 postów
  • Płeć:

Napisano 20 lipca 2024 - 09:14

1. Pamiętaj, że jeden dysk to nie jest jeszcze pełny backup. Polecam poczytać o zasadzie 3-2-1 chociażby. 

2. Nie odpalisz systemu z zewnętrznego dysku backupowego. CCC może zrobić taki bootowalny, ale to jest raczej niepolecane i wyłącznie do stosowania, kiedy robisz kopię systemu i od razu z niego startujesz. 

3. Kiedyś tak było, że można było robić bootowalny i on się uzupełniał w czasie o nowe/zmodyfikowane pliki, obecnie bym myślał o CCC jako o doładowanym Time Machine, z większą liczbą opcji i możliwością konfiguracji. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 sybic

sybic
  • 41 postów

Napisano 20 lipca 2024 - 15:57

Chodzi mi głównie o system, bo na kopie danych mam swoje sposoby.