Wystąpił u mnie w iPhone 15 problem z siecią komórkową i aktualizacjami, udałam się do iSpot i powiedziano mi, że telefon wymaga naprawy, wymiany płyty głównej itp. Niekoniecznie chcę używać naprawianego telefonu, wolę wymianę telefonu lub zwrot pieniędzy. Chcę to zrobić nie z gwarancji jak powiedziano w iSpot, gdyż nawet nie ma takiej możliwości skoro "są dostępne części i możliwość naprawy", ale z tytułu rękojmi w Media Markt. Co w tej sytuacji zrobić? Boję się, że w Media Markt oddadzą do naprawy i nie rozważą nawet mojego żądania wymiany lub zwrotu pieniędzy.
Naprawa w iSpot czy rękojmia w Media Markt
#1
Napisano 06 maja 2024 - 10:52
#2
Napisano 06 maja 2024 - 13:23
Dowolny serwis autoryzowany, w żadnym wypadku market.
iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE
#3
Napisano 06 maja 2024 - 14:21
Dowolny serwis autoryzowany, w żadnym wypadku market.
Tak też zrobiłam, serwis to niestety serwis, ale zobaczymy co uda im się zdziałać. Zwykły pech, telefon kupiony niecałe 2 tygodnie temu i takie cyrki...
#4
Napisano 06 maja 2024 - 18:06
W Media Markt możesz oddać produkt, masz 45 dni, bez podania przyczyny....
#5
Napisano 06 maja 2024 - 18:20
W Media Markt możesz oddać produkt, masz 45 dni, bez podania przyczyny....
Telefon był używany przez 2 tygodnie i po tym wystąpił problem, niestety, po za tym w zwrotach Media Markt jest napisane, że produkty Apple nie podlegają zwrotowi, jeśli dobrze patrzę...
Użytkownik ovtoftheblve edytował ten post 06 maja 2024 - 18:20
#6
Napisano 06 maja 2024 - 19:54
Nie przejmuj się. Oni i tak to na 95% wyślą do centrum serwisowego Apple (bodaj w Czechach) a stamtąd odeślą nowy telefon. Pewnie refurb, ale w przypadku Apple, to naprawdę nie ma znaczenia.
#7
Napisano 07 maja 2024 - 21:31
Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus.Wystąpił u mnie w iPhone 15 problem z siecią komórkową i aktualizacjami, udałam się do iSpot i powiedziano mi, że telefon wymaga naprawy, wymiany płyty głównej itp. Niekoniecznie chcę używać naprawianego telefonu, wolę wymianę telefonu lub zwrot pieniędzy. Chcę to zrobić nie z gwarancji jak powiedziano w iSpot, gdyż nawet nie ma takiej możliwości skoro "są dostępne części i możliwość naprawy", ale z tytułu rękojmi w Media Markt. Co w tej sytuacji zrobić? Boję się, że w Media Markt oddadzą do naprawy i nie rozważą nawet mojego żądania wymiany lub zwrotu pieniędzy.
Po 1 stycznia 2023 r. konsument nie korzysta z rękojmi – która została zastąpiona niezgodnością towaru z umową.
Aktualnie obowiązują przepisy tekstu jednolitego: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 22 grudnia 2023 r. Poz. 2759) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o prawach konsumenta
https://isap.sejm.go...O/D20232759.pdf
W szczególności przeczytaj: Rozdział 5a (od art. 43a. do art. 43g.). Najważniejszy, przy Twoich oczekiwaniach, jest art.43 e.1. punkt 4. Przeczytaj go uważnie.
#8
Napisano 07 maja 2024 - 22:18
Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus.
Po 1 stycznia 2023 r. konsument nie korzysta z rękojmi – która została zastąpiona niezgodnością towaru z umową.
Aktualnie obowiązują przepisy tekstu jednolitego: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 22 grudnia 2023 r. Poz. 2759) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o prawach konsumenta
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20230002759/O/D20232759.pdf
W szczególności przeczytaj: Rozdział 5a (od art. 43a. do art. 43g.). Najważniejszy, przy Twoich oczekiwaniach, jest art.43 e.1. punkt 4. Przeczytaj go uważnie.Czy wychodziłoby na to, że brak zgodności z umową jest istotny, gdyż zgodnie z art. 43 b. 2. punkt 1, telefon 'nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju' (nie można wykonywać połączeń)? W tej chwili już oddałam telefon do naprawy w iSpot, ponieważ niestety zależało mi na czasie, ale jeśli dobrze zrozumiałam, telefon w serwisie zostanie doprowadzony do zgodności z umową i dopóki nie zepsuje się po naprawie, nie mam możliwości złożyć już oświadczenia...? Dodatkowo zostało mi to wytłumaczone w ten sposób, że nieskuteczna naprawa w iSpot jako autoryzowanym serwisie mogłaby posłużyć nawet za argument do oświadczenia niezgodności towaru z umową.
- ali_cja lubi to
#9
Napisano 07 maja 2024 - 22:39
Gwarancja i niezgodność to dwa odrębne tryby postępowania. Jedno nie wyklucza drugiego, tylko nie mogą być przeprowadzane w tym samym czasie. Tryb, który Ci wskazałam przy „niezgodności”, jest skrzętnie omijany w publikacjach na temat reklamacji. Wykorzystują to Sprzedawcy.
Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus.
Po 1 stycznia 2023 r. konsument nie korzysta z rękojmi – która została zastąpiona niezgodnością towaru z umową.
Aktualnie obowiązują przepisy tekstu jednolitego: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 22 grudnia 2023 r. Poz. 2759) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o prawach konsumenta
https://isap.sejm.go...O/D20232759.pdf
W szczególności przeczytaj: Rozdział 5a (od art. 43a. do art. 43g.). Najważniejszy, przy Twoich oczekiwaniach, jest art.43 e.1. punkt 4. Przeczytaj go uważnie.
Czy wychodziłoby na to, że brak zgodności z umową jest istotny, gdyż zgodnie z art. 43 b. 2. punkt 1, telefon 'nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju' (nie można wykonywać połączeń)? W tej chwili już oddałam telefon do naprawy w iSpot, ponieważ niestety zależało mi na czasie, ale jeśli dobrze zrozumiałam, telefon w serwisie zostanie doprowadzony do zgodności z umową i dopóki nie zepsuje się po naprawie, nie mam możliwości złożyć już oświadczenia...? Dodatkowo zostało mi to wytłumaczone w ten sposób, że nieskuteczna naprawa w iSpot jako autoryzowanym serwisie mogłaby posłużyć nawet za argument do oświadczenia niezgodności towaru z umową.
W serwisie dobrze Ci wytłumaczono, kwity serwisowe mogą się w przyszłości przydać.
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych