Jump to content

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Photo
- - - - -

Naprawa w iSpot czy rękojmia w Media Markt


  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 ovtoftheblve

ovtoftheblve
  • 4 posts

Posted 06 May 2024 - 10:52

Wystąpił u mnie w iPhone 15 problem z siecią komórkową i aktualizacjami, udałam się do iSpot i powiedziano mi, że telefon wymaga naprawy, wymiany płyty głównej itp. Niekoniecznie chcę używać naprawianego telefonu, wolę wymianę telefonu lub zwrot pieniędzy. Chcę to zrobić nie z gwarancji jak powiedziano w iSpot, gdyż nawet nie ma takiej możliwości skoro "są dostępne części i możliwość naprawy", ale z tytułu rękojmi w Media Markt. Co w tej sytuacji zrobić? Boję się, że w Media Markt oddadzą do naprawy i nie rozważą nawet mojego żądania wymiany lub zwrotu pieniędzy.



#2 MC_

MC_
  • 6915 posts

Posted 06 May 2024 - 13:23

Dowolny serwis autoryzowany, w żadnym wypadku market.


iP Xs; rMBP 2015 13', AW5 44 LTE


#3 ovtoftheblve

ovtoftheblve
  • 4 posts

Posted 06 May 2024 - 14:21

Dowolny serwis autoryzowany, w żadnym wypadku market.

Tak też zrobiłam, serwis to niestety serwis, ale zobaczymy co uda im się zdziałać. Zwykły pech, telefon kupiony niecałe 2 tygodnie temu i takie cyrki...



#4 landr

landr
  • 1395 posts

Posted 06 May 2024 - 18:06

W Media Markt możesz oddać produkt, masz 45 dni, bez podania przyczyny....



#5 ovtoftheblve

ovtoftheblve
  • 4 posts

Posted 06 May 2024 - 18:20

W Media Markt możesz oddać produkt, masz 45 dni, bez podania przyczyny....

Telefon był używany przez 2 tygodnie i po tym wystąpił problem, niestety, po za tym w zwrotach Media Markt jest napisane, że produkty Apple nie podlegają zwrotowi, jeśli dobrze patrzę...


Edited by ovtoftheblve, 06 May 2024 - 18:20.


#6 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4897 posts
  • Płeć:

Posted 06 May 2024 - 19:54

Nie przejmuj się. Oni i tak to na 95% wyślą do centrum serwisowego Apple (bodaj w Czechach) a stamtąd odeślą nowy telefon. Pewnie refurb, ale w przypadku Apple, to naprawdę nie ma znaczenia.



#7 ali_cja

ali_cja
  • 249 posts

Posted 07 May 2024 - 21:31

Wystąpił u mnie w iPhone 15 problem z siecią komórkową i aktualizacjami, udałam się do iSpot i powiedziano mi, że telefon wymaga naprawy, wymiany płyty głównej itp. Niekoniecznie chcę używać naprawianego telefonu, wolę wymianę telefonu lub zwrot pieniędzy. Chcę to zrobić nie z gwarancji jak powiedziano w iSpot, gdyż nawet nie ma takiej możliwości skoro "są dostępne części i możliwość naprawy", ale z tytułu rękojmi w Media Markt. Co w tej sytuacji zrobić? Boję się, że w Media Markt oddadzą do naprawy i nie rozważą nawet mojego żądania wymiany lub zwrotu pieniędzy.

Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus.
Po 1 stycznia 2023 r. konsument nie korzysta z rękojmi – która została zastąpiona niezgodnością towaru z umową.

Aktualnie obowiązują przepisy tekstu jednolitego: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 22 grudnia 2023 r. Poz. 2759) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o prawach konsumenta
https://isap.sejm.go...O/D20232759.pdf
W szczególności przeczytaj: Rozdział 5a (od art. 43a. do art. 43g.). Najważniejszy, przy Twoich oczekiwaniach, jest art.43 e.1. punkt 4. Przeczytaj go uważnie.

#8 ovtoftheblve

ovtoftheblve
  • 4 posts

Posted 07 May 2024 - 22:18

Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus.
Po 1 stycznia 2023 r. konsument nie korzysta z rękojmi – która została zastąpiona niezgodnością towaru z umową.

Aktualnie obowiązują przepisy tekstu jednolitego: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 22 grudnia 2023 r. Poz. 2759) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o prawach konsumenta
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/download.xsp/WDU20230002759/O/D20232759.pdf
W szczególności przeczytaj: Rozdział 5a (od art. 43a. do art. 43g.). Najważniejszy, przy Twoich oczekiwaniach, jest art.43 e.1. punkt 4. Przeczytaj go uważnie.

Czy wychodziłoby na to, że brak zgodności z umową jest istotny, gdyż zgodnie z art. 43 b. 2. punkt 1, telefon 'nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju' (nie można wykonywać połączeń)? W tej chwili już oddałam telefon do naprawy w iSpot, ponieważ niestety zależało mi na czasie, ale jeśli dobrze zrozumiałam, telefon w serwisie zostanie doprowadzony do zgodności z umową i dopóki nie zepsuje się po naprawie, nie mam możliwości złożyć już oświadczenia...? Dodatkowo zostało mi to wytłumaczone w ten sposób, że nieskuteczna naprawa w iSpot jako autoryzowanym serwisie mogłaby posłużyć nawet za argument do oświadczenia niezgodności towaru z umową.


  • ali_cja likes this

#9 ali_cja

ali_cja
  • 249 posts

Posted 07 May 2024 - 22:39




Od stycznia 2023 r. obowiązują przepisy nowelizacji ustawy z 4 listopada 2022 r. o prawach konsumenta, ustawy - Kodeks cywilny oraz ustawy - Prawo prywatne międzynarodowe, które stanowią implementację trzech unijnych dyrektyw (m. in. Omnibus.
Po 1 stycznia 2023 r. konsument nie korzysta z rękojmi – która została zastąpiona niezgodnością towaru z umową.

Aktualnie obowiązują przepisy tekstu jednolitego: OBWIESZCZENIE MARSZAŁKA SEJMU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ z 7 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 22 grudnia 2023 r. Poz. 2759) w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o prawach konsumenta
https://isap.sejm.go...O/D20232759.pdf
W szczególności przeczytaj: Rozdział 5a (od art. 43a. do art. 43g.). Najważniejszy, przy Twoich oczekiwaniach, jest art.43 e.1. punkt 4. Przeczytaj go uważnie.
Czy wychodziłoby na to, że brak zgodności z umową jest istotny, gdyż zgodnie z art. 43 b. 2. punkt 1, telefon 'nie nadaje się do celów, do których zazwyczaj używa się towaru tego rodzaju' (nie można wykonywać połączeń)? W tej chwili już oddałam telefon do naprawy w iSpot, ponieważ niestety zależało mi na czasie, ale jeśli dobrze zrozumiałam, telefon w serwisie zostanie doprowadzony do zgodności z umową i dopóki nie zepsuje się po naprawie, nie mam możliwości złożyć już oświadczenia...? Dodatkowo zostało mi to wytłumaczone w ten sposób, że nieskuteczna naprawa w iSpot jako autoryzowanym serwisie mogłaby posłużyć nawet za argument do oświadczenia niezgodności towaru z umową.

Gwarancja i niezgodność to dwa odrębne tryby postępowania. Jedno nie wyklucza drugiego, tylko nie mogą być przeprowadzane w tym samym czasie. Tryb, który Ci wskazałam przy „niezgodności”, jest skrzętnie omijany w publikacjach na temat reklamacji. Wykorzystują to Sprzedawcy.
W serwisie dobrze Ci wytłumaczono, kwity serwisowe mogą się w przyszłości przydać.




1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users