Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

HP LaserJet MFP M436dn niska jakość wydruku na Macu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Zomos

Zomos
  • 16 postów

Napisano 20 marca 2024 - 20:39

Dzień dobry Wszystkim!

 

Wczoraj odebrałem swojego pierwszego Macbooka i powoli przenoszę się na niego ze wszystkimi rzeczami ze starego komputera z Windowsem. Generalnie idzie mi nieźle (poza pisaniem polskich znaków na klawiaturze - ach ta pamięć mięśniowa :)) ale dzisiaj napotkałem na pierwszy poważniejszy problem, z którym nie potrafię sobie poradzić. Mianowicie, mam drukarkę - urządzanie wielofunkcyjne HP LaserJet MFP M436dn. Drukarka jest przeznaczona do korzystania w niewielkich biurach. Koszty wydruku są niskie, na czym mi zależy. Dzisiaj chciałem coś na niej wydrukować z Maca. Podłączyłem ją przez kabel USB (i przejściówkę USB A - USB C bo nie mam możliwości podłączenia drukarki przez sieć). MacBook wykrył ją i zainstalował jakieś sterowniki - we właściwościach drukarki w pozycji Model wyświetla się "Generic PLC Laser Printer". W nazwie urządzenia wyświetla się prawidłowa nazwa drukarki. Niestety przy próbie wydruku, zwłaszcza z pdf, zauważyłem, że jakość wydruku jest dużo niższa niż w porównaniu do wydruków na tej drukarce z komputera z Windowsem. Widać to zwłaszcza przy drukowaniu obszarów z ciemnym tłem. Drukarka drukuje wtedy takie jakby szlaczki - paski pomiędzy warstwami. Chodzi o to, że gdy przykładowo pole ma wysokość 3 linii tekstu, przy wydruku na spodzie każdej z linii widać ten znaczek. Jak przestawiłem w opcjach wydruku rozdzielczość na 600 dpi z 300 dpi to jest trochę lepiej ale nadal widać te szlaczki - paski. Tak dokumentu klientowi nie wydam. 

 

Czy da się coś z tym zrobić, tak żeby poprawić jakość wydruków? Szukałem sterowników na stronie HP ale do tej drukarki nie ma sterowników do macOS. Ściągnąłem HP Smart z AppStore ale ze względu na to, że drukarki nie mogę podłączyć do sieci to w tej aplikacji nie mogę jej dodać. Mac nie widzi też jej jako skanera, z którego często korzystam w pracy. Macie jakieś pomysły co można z tym fantem zrobić? Nie widzi mi się teraz kupować nowej drukarki...



#2 Zomos

Zomos
  • 16 postów

Napisano 22 marca 2024 - 10:17

Aktualizacja po kolejnym dniu walki z drukarką.

 

Co do słabej jakości wydruku to zauważyłem, że problem generalnie pojawia się tylko w przypadku plików generowanych w konkretnej aplikacji, więc nie jest to jakieś priorytetowe do rozwiązania.

 

Niemniej jednak pojawił się większy problem - nie działa mi skaner w drukarce, tzn. nie mogę go zainstalować w macu. Jak wchodzę w narzędzie dodania drukarek/skanerów na macu i oczywiście podłączę urządzenie przez usb to Mac widzi urządzenie ale wyłącznie jako drukarkę. Jako skaner już nie. Szukałem sterowników do mojego urządzenia na innych stronach niż oficjalna hp bo tam ich po prostu nie ma i znalazłem jakieś na tej stronie: https://driver-hp.ne...google_vignette Niestety po tym jak je ściągnąłem to nie potrafię ich zainstalować. Pliki ściągają się spakowane (.tar), po rozpakowaniu są jakieś pliki i foldery. Znalazłem tam kilka z rozszerzeniem .pkg ale jak próbuję je uruchomić - zainstalować to po chwili dostaję informację z instalatora, że jest jakiś błąd. Wyświetla się coś takiego: Nie można ukończyć tej operacji. (Błąd com.apple.installer.pagecontroller -1.) Nie można było otworzyć „security.pkg”. 

 

W opisie sterowników na tej stronie, z której je ściągnąłem pisze, że są do MacOS 13. Ja mam naturalnie 14. Czy to może być problem czy robię coś źle? 



#3 winmaciek

winmaciek
  • 6 508 postów
  • Płeć:

Napisano 22 marca 2024 - 10:30

A nie macOS 10.13 przypadkiem? Bo to zupełnie inne zwierzę. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#4 Zomos

Zomos
  • 16 postów

Napisano 22 marca 2024 - 10:56

Tu jest niby lista systemów do których pasują te sterowniki: macOS 13 Ventura 13.4, macOS 12 Monterey 12.6.6, macOS Big Sur 11.x, Mac OS Catalina 10.15.x, macOS Mojave 10.14.x, macOS High Sierra 10.13.x, macOS Sierra 10.12.x, Mac OS X El Capitan 10.11.x, Mac OS X Yosemite 10.10.x, Mac OS X Mavericks 10.9.x



#5 DanielF

DanielF
  • 5 726 postów
  • SkądSiedlce

Napisano 22 marca 2024 - 11:13

masz płatny VueScan - zobacz na trialu czy obsługuje Twój skaner


Fallout ...war, war never changes...

#6 Zomos

Zomos
  • 16 postów

Napisano 22 marca 2024 - 15:22

Próbowałem ten program ale on też skanera nie widzi. Zamówiłem kontakt z pomocy technicznej od Apple. Mam nadzieję że oni coś wymyślą.

#7 BlueArmy

BlueArmy
  • 6 postów

Napisano 16 kwietnia 2024 - 17:38

U mnie po podłączeniu i konfiguracji w Ustawieniach Systemowych od strzału działa HP Laser Jet MFP M140W(skaner również).






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych