Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

"Uaktualnij ustawienia Apple ID" -> zawis ustawień systemowych, niemożność zalogowania. O co chodzi?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 janhalb

janhalb
  • 936 postów

Napisano 23 lutego 2024 - 00:07

W Ustawieniach Systemowych pojawiło mi się żądanie "Uaktualnij ustawienia Apple ID / Niektóre usługi kont wymagają ponownego zalogowania".

 

Kliknąłem "Dalej" - i w tym momencie Ustawienia Systemowe się "zamroziły" - nic się nie dało zrobić, nie dało się przejść do innych ustawień, nie dało się ich nawet zamknąć - jedyną opcją pozostało "Wymuś koniec". Kilka prób (i jeden restart komputera) później kliknięcie "Dalej" zaowocowało w końcu (po dłuższej chwili oczekiwania) okienkiem "Podaj hasło Apple ID do konta XXX / Aby nadal używać iCloud na tym Macu, podaj hasło".

 

OK, wpisuję hasło (na pewno właściwe) - przez dłuższą chwile kręci się "kółeczko", po czym wyskakuje komunikat, że "Wystąpił błąd podczas łączenia z serwerem Apple ID".

 

I tak ze cztery razy - aż pojawia się komunikat "Nie pamiętasz hasła…?"

 

I takie kółeczko mam za sobą już trzy razy. Hasło na pewno jest OK.

 

Chciałem sprawdzić, czy gdzie indziej też będzie problem - wszedłem na iTunes Store i spróbowałem kupić album (który i tak chciałem kupić) - to samo, dłuuugie czekanie po wpisaniu loginu, dłuuugie czekanie po wpisaniu hasła - po czym "Wystąpił nieznany błąd…".

 

Czy wiadomo coś o jakichś problemach na applowskich serwerach? Czy może to jakiś niepokojący objaw? Ktoś mi próbuje hakować konto czy coś w tym stylu? NIe chciałbym się obudzić za kilka dni z nabitym na karcie kredytowej opłatami za jakieś gry czy muzykę, których nie ściągałem…

 

Mac Mini jak w podpisie, Sonoma 14.3.1

 


Mac Mini 2023, M2, 24 GB RAM, 1 TB SSD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#2 soczekpl

soczekpl
  • 3 183 postów
  • SkądWarszawa, PL

Napisano 23 lutego 2024 - 08:27

Włamanie to raczej nie, u mnie wieczorem/w nocy na iPadzie też się to pojawiło.


Macbook Pro '14 M1 Pro / iPhone 15 Pro 128GB / Apple Watch series 7 SS 45mm / iPad Pro 2020 Cellular 128GB / AirPods Max / AirPods Pro & Pro 2


#3 janhalb

janhalb
  • 936 postów

Napisano 23 lutego 2024 - 13:08

U mnie teraz już zniknęło to żądanie "uaktualnienia ustawień Apple ID", więc to chyba był jakiś chwilowy błąd… Sorry za panikowanie, ale strzeżonego… wiadomo.


Mac Mini 2023, M2, 24 GB RAM, 1 TB SSD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#4 panjanek

panjanek
  • 3 postów

Napisano 15 marca 2024 - 12:53

Cześć,

Mam podobny problem. Twój jak się rozwiązał?

MacBooku Pro A1990. MacOS Sonoma 14.1.2
Wyskoczył komunikat „Uaktualnij ustawienia Apple ID”. Zegar i datę cofnęło mi do momentu pierwszego logowania na komputerze. Próbowałem w ustawieniach zaczytać ją ponownie z serwera Apple, ale bezskutecznie. AppStore nie działa, próbuje pobrać jakąś appke, ale nie może się połączyć z moim kontem. iCloud też mam wrażenie, że nie synchronizuje. AirDrop na telefon nie działa.
Przy komunikacie Uaktualnij ustawienia Apple ID przyciskam DALEJ, ale zero reakcji.

Maile pobiera z serwera, przeglądarka nie działa ze względu na nieaktualna date i godzinę.

#5 winmaciek

winmaciek
  • 6 508 postów
  • Płeć:

Napisano 15 marca 2024 - 13:53

Miałem coś takiego kiedyś z czasem, dziabnięcie poniższej komendy w terminalu i restart powinno pomóc.

sudo rm /var/db/timed/com.apple.timed.plist

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#6 panjanek

panjanek
  • 3 postów

Napisano 15 marca 2024 - 15:32

Dzięki. Większość problemów została rozwiązana po aktualizacji daty i godziny.
Nadal wisi Uaktualnij ustawienia Apple ID- może naprawi się to z czasem, jak powyżej w temacie.
  • winmaciek lubi to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych