Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Aplikacja Poczta: niektóre maile trafiają do spamu mimo spełniania warunków podanych w regułach "białej listy"


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 janhalb

janhalb
  • 943 postów

Napisano 06 lutego 2024 - 10:41

Dla nakreślenia sytuacji:

 

Używam czytnika e-booków (Kindle) - kiedy kupię książkę i ściągnę ją na komputer, wysyłam ją sobie na Kindle korzystając ze specjalnego adresu e-mail.

 

Amazon stosuje weryfikację: kiedy wyślę książkę na Kindle, dostaję mail z Amazon Kindle Support z prośbą o weryfikację - dopiero kiedy kliknę na link podany w tym mailu, plik zostaje przesłany na czytnik.

 

Od dłuższego czasu takie maile weryfikacyjne (przychodzące z adresu do-not-reply@amazon.com) nieodmiennie lądują w spamie. W ustawieniach Poczty, w dziale "Reguły", mam stworzoną regułę "biała lista" - adresów, które zawsze powinny trafiać do skrzynki "Przychodzące", a nie do spamu. Dopisałem do tej reguły wszystkie maile z domeny @amazon.com - czyli w regule jest, że "gdy pole 'od' zawiera '@amazon.com' - wykonaj następujące czynności: Przenieś wiadomość do skrzynki 'Przychodzące' ”.

 

MIMO TO kolejne maile weryfikacyjne trafiają do spamu - tak, jakby Poczta ignorowała tę regułę. Z czego to może wynikać? Czy coś robię źle?

 

Mac mini jak w podpisie, Sonoma 14.2.1


Użytkownik janhalb edytował ten post 06 lutego 2024 - 10:42

Mac Mini 2023, M2, 24 GB RAM, 1 TB SSD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD


#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 799 postów
  • Płeć:

Napisano 06 lutego 2024 - 10:51

1. To może być filtrowanie po stronie dostawcy poczty. 

2. Jeśli to jest poczta iCloud, to zamiast reguły spróbowałbym skorzystać z przycisku "Przenieś do przychodzących" w Poczcie. Powinien po jakimś czasie załapać. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 janhalb

janhalb
  • 943 postów

Napisano 06 lutego 2024 - 11:00

Filtrowanie po stronie dostawcy - raczej nie, bo jak wchodzę na swoją pocztę przez www, to tam te maile są normalnie w skrzynce "odebrane". To Poczta (aplikacja na Macu) uznaje je za spam.

 

Z przycisku "Przenieś…" też skorzystam (nawet nie "zamiast", tylko "obok" reguły…), może rzeczywiście się nauczy. Tylko dziwi mnie ten problem, bo dotąd nigdy tego nie było: jak coś oznaczyłem w regułach jako "białą listę", to już zawsze grzecznie lądowało w skrzynce (i odwrotnie - jak coś oznaczyłem w regułach jako spam, to zawsze lądowało w spamie…).

 

Dzięki w każdym razie!


Użytkownik janhalb edytował ten post 06 lutego 2024 - 11:00

Mac Mini 2023, M2, 24 GB RAM, 1 TB SSD

MacBook Pro mid 2010, i5 2,4 GHz, 4 GB RAM, 500 GB HDD





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych