1. Wyłącz komputer, odczekaj 30 sekund i uruchom go ponownie.
2. Odłącz wszystkie urządzenia peryferyjne innych firm i usuń wszelkie oprogramowanie pomocnicze, takie jak sterowniki i wtyczki.
3. Resetowanie pamięci PRAM i NVRAM komputera Mac
4. Resetowanie kontrolera zarządzania systemem (SMC)
5. Uruchom komputer w trybie awaryjnym. Sprawdź w trybie awaryjnym, czy problem nadal występuje, a następnie uruchom komputer ponownie.
6. Napraw dysk, uruchamiając komputer z dysku Recovery HD. Natychmiast po gongu przytrzymaj klawisze Command i R, aż pojawi się menu Utility. Wybierz Narzędzie dyskowe i kliknij przycisk Kontynuuj. Wybierz wcięty (zwykle Macintosh HD) wpis woluminu z listy bocznej. Kliknij przycisk Pierwsza pomoc na pasku narzędzi. Poczekaj, aż pojawi się przycisk Gotowe. Zamknij Narzędzie dyskowe i wróć do menu Narzędzia. Uruchom ponownie komputer z menu Apple.
7. Utwórz nowe konto użytkownika Otwórz preferencje Użytkownicy i grupy. Kliknij ikonę kłódki i wprowadź hasło administratora po wyświetleniu monitu. Po lewej stronie w sekcji Bieżący użytkownik kliknij przycisk Dodaj [+] w sekcji Opcje logowania. Skonfiguruj nowe konto użytkownika Admin. Po zakończeniu wyloguj się z bieżącego konta, a następnie zaloguj się na nowe konto. Jeśli problemy ustąpią, warto rozważyć przełączenie się na nowe konto i przeniesienie na nie plików - Transferowanie plików z jednego konta użytkownika na inne.
8. Ponownie zainstaluj system OS X, uruchamiając komputer z dysku Recovery HD za pomocą klawiszy Command i R. Po wyświetleniu menu Utility wybierz opcję Reinstall OS X, a następnie kliknij przycisk Continue.
Fallout ...war, war never changes...