Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Wspólna historia połączeń iPhone / os 17


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 MichalMisiek

MichalMisiek
  • 7 postów

Napisano 24 października 2023 - 20:14

Cześć, mam problem na który nie jestem w stanie znaleść odpowiedzi.
Po aktualizacji dwóch iPhonów do OS 17 na których są dwa różne numery tel ale jedno wspólne ID, zaczęła pojawiać się wspólna historia połączeń. Nie miałem tego problemu nigdy a działam na dwóch iPhone’ach od dobrym paru lat. Jest to o tyle denerwujące że pojawiają mi się numery z drugiego iphona i nie wiem czy to ktoś do mnie dzwonił czy nie…ktoś wie jak to wyłączyć? Dzięki za ewentualną pomoc

#2 winmaciek

winmaciek
  • 6 545 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 16:58

Jeśli masz to samo Apple ID na telefonach używanych przez różne osoby, to źle robisz i właśnie widzisz jedną z konsekwencji tego.

MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#3 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 19:10

Nie miałem tego problemu nigdy a działam na dwóch iPhone’ach od dobrym paru lat.

Właściwie to ten fragment jest najdziwniejszy, bo historia połączeń jest synchronizowana przez iCloud od wielu lat. I to nie jest bug, tylko feature. Jak wspomniał Winmaciek, założenie jest takie, że Apple ID jest przypisane do osoby 1:1. Ale oczywiście rozumiem, że może być sytuacja, że jeden użytkownik po prostu ma 2 numery (np. prywatny i służbowy) ale na obu swoje jedno Apple ID. Wtedy masz trochę kłopot, chociaż zasadniczo, to ja na służbowym telefonie nie logowałbym się osobistym Apple ID.

 

Nie mam jak sprawdzić, czy to pomoże ale spróbuj na obu telefonach w ustawieniach iCloud, w sekcji "Apps using iCloud" wyłączyć aplikację Phone.



#4 MichalMisiek

MichalMisiek
  • 7 postów

Napisano 25 października 2023 - 19:34

Jeśli masz to samo Apple ID na telefonach używanych przez różne osoby, to źle robisz i właśnie widzisz jedną z konsekwencji tego.


Ok rozumiem ale nie było z tym nigdy problemu, jeden telefon to mój a drugi żony , nie jest to jakiś mega problem poprostu denerwuje fakt że nie czy ktoś dzwonił do mnie czy do niej

#5 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 19:36

Ok rozumiem ale nie było z tym nigdy problemu, jeden telefon to mój a drugi żony , nie jest to jakiś mega problem poprostu denerwuje fakt że nie czy ktoś dzwonił do mnie czy do niej

Rozwiązanie jest bardzo proste. Używajcie oddzielnego Apple ID. Co Cię przed tym powstrzymuje? Jak wspomniałem, historia połączeń jest synchronizowana pomiędzy wszystkimi urządzeniami z tym samym ID od bodajże iOS 8.



#6 MichalMisiek

MichalMisiek
  • 7 postów

Napisano 25 października 2023 - 19:40

Chyba poprostu to że od iphona 4 i mieliśmy przez tyle lat tak i nie było problemu. A jak jest z subskrypcją wtedy? Trzeba dwie oddzielne wykupywać ?

#7 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 19:45

Zależy, o jakiej subskrypcji mowa. Poczytaj o Family Sharing.



#8 MichalMisiek

MichalMisiek
  • 7 postów

Napisano 25 października 2023 - 19:48

Głównie chodzi o Apple Music i np aplikację do obsługi zdalnej domu

#9 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 19:51

Głównie chodzi o Apple Music

 

https://support.appl.../pl-pl/HT205595

 

aplikację do obsługi zdalnej domu

 

 

https://support.appl.../en-us/HT208709



#10 MichalMisiek

MichalMisiek
  • 7 postów

Napisano 25 października 2023 - 19:54

Dzięki za pomoc
Aczkolwiek dziwi mnie że ten problem pojawił się u mnie dopiero przy aktualizacji obydwu tel do os 17 bo wcześniej mi wszystko grało idealnie na jednym id

#11 kraju2o

kraju2o
  • 2 postów

Napisano 25 października 2023 - 19:55

Cześć, mam problem na który nie jestem w stanie znaleść odpowiedzi.
Po aktualizacji dwóch iPhonów do OS 17 na których są dwa różne numery tel ale jedno wspólne ID, zaczęła pojawiać się wspólna historia połączeń. Nie miałem tego problemu nigdy a działam na dwóch iPhone’ach od dobrym paru lat. Jest to o tyle denerwujące że pojawiają mi się numery z drugiego iphona i nie wiem czy to ktoś do mnie dzwonił czy nie…ktoś wie jak to wyłączyć? Dzięki za ewentualną pomoc

Mam ten sam problem i próbuje go rozwiązać na różne sposoby i nic. Dzwoniłem na infolinie apple Polska i nie uzyskałem odpowiedzi. Dzwoniłem do apple call center w Usa i też nie pomogli. Łączyli się nawet ze mną na zdalny pulpit ekranu. I nic. Wkurza mnie to również jak córce na ipku wyskakuje historia moich połàczen z telefonu służbowego i prywatnego i to samo u żony. Jeden wielki bajzel w historii połączeń. Może rozwiążą ten problem dopiero w kolejnej aktualizacji.
Jak ktoś coś znajdzie na ten problem to dołączam się do prośby o pomoc.
Pozdr

#12 winmaciek

winmaciek
  • 6 545 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 20:06

Moim zdaniem to jednak wcześniej nie działało poprawnie – może iOS 17 coś poprawił. :D

Tym niemniej tak, jedna osoba – jedno Apple ID. 

 

 

Ale oczywiście rozumiem, że może być sytuacja, że jeden użytkownik po prostu ma 2 numery (np. prywatny i służbowy) ale na obu swoje jedno Apple ID. Wtedy masz trochę kłopot, chociaż zasadniczo, to ja na służbowym telefonie nie logowałbym się osobistym Apple ID.

Co do tego fragmentu, to ja raczej bym się nie obawiał. Tzn. pierwszy aspekt, czyli numer służbowy i prywatny jednak najlepiej ogarnąć przez dual SIM (chociaż rozumiem, że nie zawsze się da, nie wszyscy też chcą być zawsze pod służbowym). Druga część, czyli logowanie się na służbowym telefonie prywatnym Apple ID jest problemem, ale przede wszystkim z punktu widzenia działu IT, a nie użytkownika. Szczegóły zależą od metody wdrożenia urządzenia w organizacji (albo wręcz niewdrożenia – niektórym firmom nie chce się bawić w „pełen” MDM i ograniczają się do MAM w aplikacjach firmowych typu Outlook czy Teams). Ale zasadniczo IT nie wyciągnie niczego specjalnego z urządzenia, chyba że damy mu kod dostępu. Jak firmowe IT zrobiło w ogóle bez sensu, to będzie się musiało bujać z infolinią, żeby activation lock ściągnąć.


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#13 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 października 2023 - 20:35

Druga część, czyli logowanie się na służbowym telefonie prywatnym Apple ID jest problemem, ale przede wszystkim z punktu widzenia działu IT, a nie użytkownika.

 

W kontekście tego wątku może być jednak kłopotliwe, bo nie wiadomo, na który telefon było nieodebrane połączenie, które wyświetla się w historii. Co do możliwości pobrania prywatnych danych ze służbowego iPhone'a to nie będę się rozwodził, bo faktycznie nie mam z takim scenariuszem doświadczenia.



#14 MichalMisiek

MichalMisiek
  • 7 postów

Napisano 25 października 2023 - 22:12

Trochę wiadomo na który było nieodebrane bo jeżeli ktoś dzwonił do mnie i było nie odebrane to wyświetla mi się przy ikonie telefonu liczba aczkolwiek jak się wejdzie do histori połączeń to tam już jest taki burdel że faktycznie nie wiadomo bo połączenia nie są przypisane do danego nr tel tylko wrzucone do jednego wora z id

#15 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 26 października 2023 - 08:53

Mam ten sam problem i próbuje go rozwiązać na różne sposoby i nic. Dzwoniłem na infolinie apple Polska i nie uzyskałem odpowiedzi. Dzwoniłem do apple call center w Usa i też nie pomogli. Łączyli się nawet ze mną na zdalny pulpit ekranu. I nic. Wkurza mnie to również jak córce na ipku wyskakuje historia moich połàczen z telefonu służbowego i prywatnego i to samo u żony. Jeden wielki bajzel w historii połączeń. Może rozwiążą ten problem dopiero w kolejnej aktualizacji.
Jak ktoś coś znajdzie na ten problem to dołączam się do prośby o pomoc.
Pozdr


Czytałeś w ogóle, co tutaj zostało napisane na ten temat? Czego nie rozumiesz w poniższym zdaniu?
 

Tym niemniej tak, jedna osoba – jedno Apple ID. 


Czy córka używa również Twojego paszportu albo prawa jazdy? Bo Apple ID, podobnie jak te dokumenty, to jest identyfikator TWOJEJ osobistej tożsamości. I żadna infolinia Apple ani kolejne aktualizacje tego nie zmienią.


  • winmaciek lubi to

#16 kazik1980

kazik1980
  • 1 postów

Napisano 04 grudnia 2023 - 16:04

zastanawiam się po co tyle złości w odpowiedziach.

Ja jestem świeżak, który zalogował sie do forum, żeby być może znaleźć rozwiązanie do tego właśnie problemu.

 

Trzy telefony: mój, 11'sto letniej córki i 12 letniego syna .

Jedno moje Apple ID - nie chcę tego zmieniać.

 

Do Aktualizacji do IOS 17 wszystko było ok.

Po aktualizacji burdel w historii połączeń nie do opisania. ;?

 

Może jednak komuś udało sie znaleść jakiś sposób by działało to jak przed aktualizacją.

 

Za pytanie w formie "czego nie rozumiesz, nie umiesz czytać etc". bardzo podziękuję -  Chcę by na tych trzech IPhonach był ten sam ID miałem tak przez ostatnie kilka lat

 

Z niecierpliwością czekam na kogoś komu sie to udało rozwiązać.

 

THX



#17 winmaciek

winmaciek
  • 6 545 postów
  • Płeć:

Napisano 04 grudnia 2023 - 21:58

Nie ma żadnej złości. Może tłumaczymy dosadnie (przynajmniej ja), ale brak tysiąca uśmiechniętych emoji nie oznacza, że jesteśmy nieżyczliwi. Jakby tak było, to byśmy nie siedzieli na forum (nie, moderacja nie pobiera żadnych pieniędzy za to i robi to hobbystycznie). 

I tłumaczymy, że nie ma żadnego problemu. Korzystanie z jednego Apple ID przez wiele osób jest niezgodne z zaleceniami producenta. Nawet specjalny artykuł wsparcia jest o tym: https://support.appl.../pl-pl/HT204976. Jak chcesz mieć jedno Apple ID, to musisz liczyć się z tym, że coś nie będzie działać zgodnie z oczekiwaniami. 

Jak bardzo chcesz się kopać z koniem, to możesz wejść w ustawienia iCloud i powyłączać selektywnie synchronizację tego czy tamtego, może któryś z tych suwaków odpowiada za tę konkretną funkcjonalność. Ale to i tak kopanie się z koniem, tym bardziej, że użytkownicy na pozostałych telefonach mogą sobie to z powrotem włączyć i nie masz nad tym żadnej kontroli. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#18 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 04 grudnia 2023 - 22:38

zastanawiam się po co tyle złości w odpowiedziach.

 

Trzy telefony: mój, 11'sto letniej córki i 12 letniego syna .

Jedno moje Apple ID - nie chcę tego zmieniać.

 

No dobrze, "po co tyle złośliwości". A, jeśli można zapytać, po co tyle uporu, żeby robić wbrew rekomendacji producenta opracowanej dla dokładnie takiego właśnie scenariusza, jak Twój, czyli osoba dorosła + dzieci? Od lat w rodzinie tak właśnie korzystamy z usług Apple i wszystko działa tak, jak to zostało zaprojektowane.


  • WojtekWojtek lubi to

#19 satanisław

satanisław
  • 1 postów

Napisano 04 grudnia 2023 - 23:21

Bałagan z tymi wspólnymi wpisami jest problemem. I czarowanie że jest inaczej (czyli przez lata był bug a teraz jest dobrze) jest niemądre.

Jak Was to nie spotkało lub nie uwiera, to nie znaczy że innych też.
Nigdy, mimo synchronizacji z icloud, obu moich iP (obu używam w innych zakresach mojej aktywności życiowej/zawodowej) w połączeniach nie pojawiały się dane o połączeniach/próbach z obu aparatów. 

 

Skoro żadne ustawienia nie zmieniały tego misz-maszu, to zrobiłem sobie kolejny appleid itd.

Całkiem ok to nie jest dla mnie (zakupy! - licencje etc), ale jest lepiej niż armagedon z rejestrem połączeń.



#20 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 05 grudnia 2023 - 09:25

Jak Was to nie spotkało lub nie uwiera, to nie znaczy że innych też.

 

Pozwolę sobie jak najuprzejmiej zauważyć, że choć nie dotyka mnie ten "problem" osobiście, to nie znaczy, że go nie dostrzegam, o czym pisałem choćby w tym wątku jeszcze w październiku:

 

Ale oczywiście rozumiem, że może być sytuacja, że jeden użytkownik po prostu ma 2 numery (np. prywatny i służbowy) ale na obu swoje jedno Apple ID.

 

Zatem. jeśli ktoś czegoś w dyskusji nie dostrzega, to nie jestem to ja. 

 

Bałagan z tymi wspólnymi wpisami jest problemem. I czarowanie że jest inaczej (czyli przez lata był bug a teraz jest dobrze) jest niemądre.

 

Tylko to, że ktoś ma bałagan, bo wkłada rurę do wylotu odkurzacza, zamiast do wlotu nie jest winą producenta tego urządzenia. Warto i należy przeczytać instrukcję. Linki do instrukcji zostały już w toku dyskusji podane. Niestosowanie się do niej jest niemądre.

 

Nigdy, mimo synchronizacji z icloud, obu moich iP (obu używam w innych zakresach mojej aktywności życiowej/zawodowej) w połączeniach nie pojawiały się dane o połączeniach/próbach z obu aparatów. 

 

Jak wspominałem, wedle tego, co udało mi się wyszukać w archiwach, funkcja synchronizacji historii połączeń została zaimplementowana wiele lat temu, już w iOS 8. Dlatego upieram się, że jeśli to niektórym z Was mimo to wcześniej nie chciało działać, to był to bug, a nie feature.

 

Być może udałoby się temu zaradzić wyłączając aplikację Telefon w ustawieniach iCloud, ale nie mam jak tego sprawdzić.

 

I trochę ogólniej: Jak zalogujecie się do jakiegoś komunikatora typu WhatsApp, Messenger, czy jakiejkolwiek innej aplikacji jednym identyfikatorem na dwóch urządzeniach, to raczej spodziewacie się, że wyświetli się Wam ta sama historia czatów i połączeń? Jakiekolwiek rozbieżności uznalibyście za bug, prawda? Tymczasem logując się do telefonu jednym identyfikatorem spodziewacie się kompletnie przeciwnego zachowania. Telefon, choć technicznie działa na trochę innych zasadach, to funkcjonalnie wciąż jest to taki sam komunikator. Umożliwia wykonywanie połączeń głosowych i tekstowych tak samo, jak wymienione powyżej. Oczekiwanie odmiennego zachowania jest po prostu nielogiczne.


  • OleYek i winmaciek lubią to




Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych