Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

Zabezpieczenie dwupoziomowe.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 Krzysztof G

Krzysztof G
  • 12 postów

Napisano 19 lutego 2023 - 20:24

Temat na pewno już wielokrotnie poruszany na tym forum, proszę jednak o jednoznaczną odpowiedź zaawansowanych użytkowników mających większą wiedzę na tematy techniczne.
Tytułem wprowadzenia: 
Apple od jakiegoś czasu nagabuje i wręcz zmusza do włączenia tego czegoś. Bez włączenia tego zabezpieczenia nie można np. utworzyć w ICloud Backup`u niektórych aplikacji, choćby Wiadomości czy zawartości Notatnika. Jakoś nie bardzo wierzę, że Oni, tak za darmo, troszczą się o nasze bezpieczeństwo. Dzisiaj aby zalogować się do konta konieczny jest: login, hasło, trzy pytania zabezpieczające, a teraz jeszcze dochodzi drugi poziom zabezpieczenia. W przyrodzie i ekonomii nie ma nic za darmo. W tym przypadku też są pieniądze w tle. Mam swoją teorią nt. temat ale o tym nie teraz.
Pytanie 1 – nie mam drugiego, oprócz telefonu który używam urządzenia na którym mógłbym odebrać dodatkowy kod zabezpieczający. Wiec po utracie tego mojego jedynego telefonu, tracę możliwość zalogowania się z dowolnego komputera na swoje konto Cloud w celu włączenia usługi znajdź mój iPhone, bądź zdalnego wyzerowania danych. 
Pytanie: Czy jest możliwość zalogowania bez dodatkowego kodu/Nie ma możliwości zalogowania bez kodu. 
Pytanie 2 Jeżeli w pytaniu nr 1 odpowiedź brzmi: „ jest możliwość zalogowania bez wpisania dodatkowego kodu”, to czy mogę poprosić o opis w języku niespecjalistycznym procedury jak to zrobić. Tak na marginesie, jeżeli jednak można się zalogować bez kodu, to co zabezpiecza ten drugi poziom? 
Pytanie 3 Jeżeli w pytaniu nr 1 odpowiedź brzmi: „ nie ma możliwość zalogowania bez wpisania dodatkowego kodu”, to o co chodzi? 
Odpowiedź: Drogi użytkowniku biegnij do sklepu i natychmiast kup kolejne urządzenie m-ki Apple abyś mógł odbierać kody zabezpieczające. W innym przypadku biegnij do sklepu i natychmiast kup nowego iPhona, o starym zapomnij.
Dotychczas (przed wprowadzeniem zabezpieczenia dwupoziomowego) istniała szansa na odnalezienie iPhona. Teraz, po podniesieniu poziomu zabezpieczeń, taką możliwość tracimy.
Oprogramowanie teraz projektują księgowi.


#2 WojtekWojtek

WojtekWojtek
  • 1 780 postów

Napisano 20 lutego 2023 - 06:57

Poza zaufanym urządzeniem możesz określić zaufany numer telefonu na który przyjdzie kod SMS. Może to być twój główny numer (ale wtedy stracisz go razem z utratą telefonu) albo numer zaufanej osoby. Może to być więcej niż jeden numer. Przy logowaniu wybierasz „nie dostałem kodu” i następnie wybierasz numer telefonu z wcześniej określonych. Tak np. mam dostęp do developerskiego konta Apple nie mając związanego z nim urządzenia.

#3 SERWIS.ME

SERWIS.ME
  • 1 006 postów
  • Płeć:
  • SkądKraków

Napisano 20 lutego 2023 - 07:47

Chyba snujesz teorie spiskowe. Zupełnie niepotrzebnie.

 

1. Nie, bo po pierwsze nie jest potrzebne drugie urządzenie do zalogowania - kod może przyjść smsem. A po drugie do zalogowania jedynie do usługi Znajdź nie jest potrzebny kod, więc możesz się zalogować z dowolnego komputera na konto w celu np. namierzenia zgubionego telefonu.

2. wchodzisz na iCloud.com, podajesz login i hasło a pod polem na wpisanie kodu masz taki tekst: "Jeśli nie możesz wprowadzić kodu, ponieważ Twoje urządzenie zostało utracone, możesz skorzystać z funkcji Wyszukiwanie urządzeń, aby je zlokalizować, lub Zarządzanie urządzeniami, aby usunąć z niego karty Apple Pay", a pod spodem dwa przyciski Wyszukiwanie urządzeń i Zarządzanie urządzeniami.

Kod zabezpiecza wszystkie pozostałe funkcje konta. 


1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.

Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków 
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11


#4 Krzysztof G

Krzysztof G
  • 12 postów

Napisano 20 lutego 2023 - 14:57

Dzięki za odpowiedzi. 



#5 gadzeciarz_z_rozsadku

gadzeciarz_z_rozsadku
  • 101 postów

Napisano 12 czerwca 2023 - 17:03

Zaawansowana  ochrona danych iCloud, która została wprowadzona bodajże w 16.2 jest dostępna tylko z kluczami bezpieczeństwa czy jest inny sposób, aby poczta od Apple miała dodatkową ochronę?






Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych