Cześć. Mam pytanie odnośnie mdm na macbooku pro 2021/2022.
Znalazłem oferte z macbookiem pro 14 cali m1 z roku 2022. Sprzedający to osoba prywatna - napisał mi, że jego laptop posiada mdm. Nie wiedziałem z czym się to je więc z grubsza na szybko doczytałem na czym to polega. Napisałem do niego dlaczego więc laptop nie jest wypisany z tego mdm na co mi odpowiedział cytuję „tak go kupilem z tym ze tam nigdy nie bylo mdm zalogowane wiec tylko pomija sie to po instalacji osa i nic nie wyskakuje itd bo nie ma zadnych profili mdm czy dep aktywnych na nim”. I teraz pytanie, ponieważ w temacie mdm jestem kompletnie zielony. Czy jest możliwość żeby było tak jak mówi sprzedajacy? Czy może to pic na wode?
Czy nie podłączone mdm na macbooku wpływa jakkolwiek na niego, czy w tym wypadku jest to
tylko taka „dodatkowa” funkcja ktorej nie trzeba uzywac? Dziekuje z gory za pomoc:)

MDM w MacBooku Pro 14 cali m1
#1
Napisano 30 stycznia 2023 - 22:22
#2
Napisano 30 stycznia 2023 - 23:14
Moim zdaniem to jest jakiś wałek. Omijałbym szerokim łukiem.
MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular
Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware.
#3
Napisano 31 stycznia 2023 - 00:25
Korzystanie z takiego laptopa na codzień jest możliwe. Wymaga trochę roboty i trzeba pamiętać co robić podczas update systemu. Można się zatem tymczasowo tego pozbyć. Pytanie na ile to legalne. Bo jeżeli umowa między np uczelnią a studentem zezwala na odsprzedaż to nie będzie wtedy robić problemów sprzedawca tylko załatwi co trzeba. To praktycznie jeden klik w panelu.
Reasumując. Nieważne czy ktoś się logował czy nie. Ważne jest to na jakiej podstawie ktoś moze to odsprzedać. Nie zawsze może.
#4
Napisano 31 stycznia 2023 - 09:26
Komputer jest dostarczony przez firmę albo jakąś instytucję i jest zdalnie zarządzany. Sam tego nie wyłączysz, a ktoś kto nim zarządza może w bardzo szerokim zakresie go kontrolować, konfigurować itd. Zwyczajnie nie kupuj takiego sprzętu, bo po co Ci taki problem, poza tym pytanie skąd ktoś ma taki komputer i dlaczego go sprzedaje. Idź do sklepu i kup normalny sprzęt.
1CORE - Autoryzowany serwis Apple. Naprawy gwarancyjne i pogwarancyjne.
Jana Zamoyskiego 81, 30-519 Kraków
www.1core.pl Tel: 12 311 08 11
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych