Skocz do zawartości

Witaj!

Zaloguj lub Zarejestruj się aby uzyskać pełny dostęp do forum.

Zdjęcie
- - - - -

FaceTime z iPhone do osoby bez nr telefonu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 grudnia 2022 - 20:17

Krótsza wersja problemu:

 

Czy istnieją jakieś ograniczenia, które powodują, że mogę do kogoś zadzwonić na FT z Maca lub iPada, ale nie mogę z iPhone'a?

 

 

Wersja pełna:

 

Mam taką zagwostkę. Pomogłem pewnej osobie utworzyć Apple ID na jej adres email. Skonfigurowałem jej na Macu FaceTime. To ważne: tylko na Macu. Z FaceTime na tym koncie nie ma powiązanego żadnego numeru telefonu. Kiedy ja próbuję do tej osoby wykonać połączenie FaceTime ze swojego Maca lub iPada, to wszystko działa poprawnie.

 

Natomiast NIE DZIAŁA, kiedy próbuję zadzwonić FaceTime z iPhone. Konkretnie, jak wybieram tę osobę z kontaktów, to w ogóle nie mam dostępnej opcji Wideo/FaceTime.

 

Z kolei ta osoba może zainicjować FT do mnie i mogę odebrać na dowolnym urządzeniu. Mało tego, jak odbiorę na iPhone, to później mogę ten kontakt wybrać z historii FT i udaje się nawiązać połączenie.

 

Wygląda to tak, jakby FT inicjowany z iPhone wymagał, aby osoba, do której dzwonimy, miała w FT skonfigurowany numer telefonu. Czy kojarzycie tego rodzaju ograniczenie?

 

Wszystkie systemy w najnowszych dostępnych wersjach.

 

PS. Wiem, że "o konkretne aplikacje pytamy w stosownym dziale", tylko że dział, który by pasował do tego pytania nie istnieje. Jest dział "Aplikacje z App Store", ale FaceTime jest aplikacją preinstalowaną, której nie pobierałem z App Store.


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 25 grudnia 2022 - 20:55


#2 Blue

Blue
  • 539 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 25 grudnia 2022 - 21:01

Dziwne. A jak wygląda iMessage? Ten sam problem? Bo to powiązane usługi.



#3 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 25 grudnia 2022 - 21:03

Dziwne. A jak wygląda iMessage? Ten sam problem? Bo to powiązane usługi.

iMessage działa.



#4 Blue

Blue
  • 539 postów
  • SkądPoznań, Warszawa, Murcia ES

Napisano 25 grudnia 2022 - 22:41

I z tego iMessage wybranie "Połącz" też nie działa? Klikasz w ikonkę kontaktu i tam wybierasz. U mnie to działało w każdym możliwym kierunku, ale to może nie być miarodajne, gdyż miałem tam numer, potem jakiś czas nie miałem (i tu zawsze FT działał) i teraz mam ponownie wpięty nr. Niestety nie mam jak sprawdzić czyste konto bez nr, ale może ktoś tu ma podobną konfigurację.


Użytkownik Blue edytował ten post 25 grudnia 2022 - 22:41


#5 winmaciek

winmaciek
  • 6 544 postów
  • Płeć:

Napisano 25 grudnia 2022 - 23:00

Może dałoby się dodać ten kontakt z poziomu tej odebranej rozmowy FaceTime albo uaktualnić istniejący? Nie ma żadnego przymusu korzystania z telefonu do FaceTime, można mieć to w ogóle „odhaczone” w ustawieniach tejże usługi. 


MacBook Pro 13" M1, iPhone 15 Pro Max, iPad Pro 11" M1 Wi-Fi+Cellular

Wszelkie porady udzielane są na licencji beerware. 


#6 Mikołaj Maciejko

Mikołaj Maciejko

  • 4 713 postów
  • Płeć:

Napisano 26 grudnia 2022 - 20:45

Może dałoby się dodać ten kontakt z poziomu tej odebranej rozmowy FaceTime albo uaktualnić istniejący?

Nie bardzo. Zrobiłem tak: W  istniejącym kontakcie usunąłem adres email. Po wejściu w historię FT zamiast imienia i nazwiska pojawił mi się tylko email. Kliknałem w niego i dodałem do istniejącego kontaktu. Dalej nie ma opcji połączenia z poziomu kontaktów. Tak ten kontakt wygląda. Po lewej screenshot z mojego iPada. Jak widać, jest opcja FT. Po prawej ten sam kontakt na iPhone. FT brak. Mimo tego da się skutecznie zainicjować połączenie z historii połączeń FT lub iMessage. No ale to jednak obejście, a nie dotarcie do przyczyny problemu.

 

 

SLj04PR.png


Użytkownik Mikołaj Maciejko edytował ten post 26 grudnia 2022 - 20:57





Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych